וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס RX החדש: עיצוב נועז, טכנולוגיה מתקדמת

2.4.2015 / 7:40

לקסוס RX התעצב בדמותו של אחיו הקטן NX ומשדר נוכחות ספורטיבית וצעירה. יגיע לישראל במהלך הרבעון הראשון של שנת 2016

לקסוס RX. אתר יצרן
לקסוס RX החדש. שינוי כיוון קיצוני/אתר יצרן

לקסוס הציגה במסגרת תערוכת ניו-יורק את רכב הפנאי RX בדור חדש. הקרוסאובר היוקרתי של חטיבת היוקרה בטויוטה לוקח צעד גדול קדימה בכל המישורים ומורה כי הקימוטים הקרביים שנוסחו ב-NX לא היו מקריים או בלעדיים לדגם הקומפקטי. בלקסוס נוטעים הרבה אמון ב-RX ומאמינים שימשיך להיות שחקן דומיננטי בקטגוריה עמוסת מתחרים, כמו אודי, ב.מ.וו, מרצדס, ריינג' רובר ועוד.

ה-RX משנה רק במעט את מידותיו ביחס לדור השלישי, עם צמיחה קלה באורך, ברוחב, בסיס הגלגלים ובגובה, אך אין ספק כי השינוי הדרמטי הוא בהופעתו החיצונית. לכך מתייחס סגן נשיא לקסוס מרק טמפלין, שאומר שנשיא החברה טויודה הנחה את המעצבים לפסל את ה-RX כך שהלקוחות יגידו לעצמם: "אני רוצה את הרכב הזה". טמפלין מוסיף כי המעצבים קיבלו יד חופשית לטפל ב-RX וזה ניכר על גופו; "אנחנו מוכנים לקבל את זה שהעיצובים יהיו מעוררי התפעלות".

בימים עברו, מהלך כזה היה מתקבל בביקורת בקרב נאמני המותג, אבל בלקסוס מנסים לפתות את הצרכנים הצעירים ולכן מבחינתם זהו תהליך התבגרות לגיטימי וחשוב. ה-RX הוא הרכב הנמכר ביותר של לקסוס בארה"ב, ואחרי לשליש מהיקף המסירות.

ב-RX הוכנסו הרבה שינויים בכיול המקורי שנחשב עד כה למעט רך ומתון, כדי לטפל ביכולתו להתמודד כנגד כלי רכב בעלי נטיה ספורטיבית כמו ב.מ.וו או מרצדס. בחרטום מכל מקום, לא נראה שבוצעו שדרוגים מהותיים, שכן זה יאכלס מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ל' עם תפוקה מרבית של כ-300 כ"ס, בעוד הדגם ההיברידי יחלץ תפוקה דומה. שני המנועים יחוברו לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.

מהפך משמעותי מהעיצוב החיצוני ניתן למצוא בחלל הפנים; גם כאן השתמשו בלקסוס ברכיבים המשרתים את ה-NX וריכזו את הפקדים באמצעות מסך מרכזי בגודל 12.3 אינטש. סביב 5 הנוסעים ריפודים מהודרים, והנוסעים יוכלו להתרווח עוד יותר בזכות תוספת של 5 סנטימטרים לבסיס הגלגלים. גם מעטפת הבטיחות של ה-RX מרשימה, וזו מבוססת על בקרות ה-Safety System+. בנמצא, בקרת סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים, מצלמות היקפיות ועוד.

RX חדש הוא סימן דרך במותג היוקרה שסוגר 26 שנות פעילות. סביר שהוא ימשיך את המומנטום המצויין של החטיבה שהחל בסדרות ה-GS החדשות לפני כשנתיים, המשיך אל NX ובעתיד כך נראה, יפציע לו דגם עירוני מטעם לקסוס.

מיבואנית לקסוס ישראל 'לקסמוטורס' נמסר לוואלה! רכב שה-RX החדש יגיע לארץ ברבעון הראשון של 2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully