וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצגה קיה אופטימה החדשה

2.4.2015 / 7:32

תערוכת ניו יורק ארחה את הבכורה הרשמית של קיה אופטימה 2016, שתצויד גם במנוע 1.6 ל' טורבו עם תיבה דו מצמדית. בישראל בהמשך השנה

קיה אופטימה 2016. אתר יצרן
קיה אופטימה החדשה. עיצוב מושך ומנוע חדש/אתר יצרן

מתיחת הפנים הקודמת של קיה אופטימה השאירה הרבה מתחרים ללא תשובה. כמי שהייתה בעבר מכונית עממית שנבלעת בנוף וקל להתעלם ממנה, היא התגבשה בסיועו של פיטר שרייר, מעצב העל הגרמני של יונדאי-קיה למכונית אטרקטיבית למראה ואף לא רעה לנהיגה. השבוע, מציגה קיה בארה"ב את האופטימה החדשה, והם מקווים לרכוב על גל החידושים האחרון של היצרנית הדרום קוריאנית ולבסס עוד יותר את מקומה קרוב לפסגה.

ההשראה לעיצוב מגיעה ממכונית הקונספט ספורטספייס שהוצגה לאחרונה בז'נבה, ולפחות מבחינת הצרכנים הוותיקים שלה מדובר בחידוש די עדין אך חיוני עבור הארכת חייה. שרייר טיפל בכל מיני נקודות קטנות ווזוויות באיזור חרטום הנמר, קשתות הגלגלים, הפרופיל ובתי התאורה מלפנים ומאחור. בנוסף, קיה טוענת שהקשיחה את תרוכובות המכונית ב-150% ביחס לדור היוצא. היא מוסיפה שהושקעו משאבים בהגברת בידוד הרעשים ובשיפור היכולת הדינמית, במיוחד תחת עומסים תובעניים, וכן היא צמחה מעט בבסיס הגלגלים בכ-2 סנטימטרים לערך.

מבחינת מנועים, לאופטימה קו דומה לסונטה שנמכרת בארה"ב, משמע מנועי 2.4 ל', 2.0 ל' וכן 1.6 ל'. ההספקים ינועו בין 185 כ"ס ל-250 כ"ס בגרסאות הבכירות. אלה גם מחוברות לתיבות 6 הילוכים אוטומטיות, בעוד מנוע ה-1.6 ל' טורבו המפיק כ-176 כ"ס מחובר לתיבה דו מצדמית 7 הילוכים משותפת ליונדאי. מנוע היברידי מחודש נמצא מרחק מספר חודשים מכניסה לשירות.

בארה"ב מצוידת האופטימה בערימה של מפרטים - 8 רמות גימור שונות. בארץ, יש להניח שהחלוקה תהיה מצומצמת יותר, אך מסתמן שמבחינת אבזור תקני היא תהיה עמוסה בכל מה שחשוב; הנדסת האנוש שודרגה וגם איכות החומרים, עם שימוש בדיפונים יוקרתיים יותר, מושבים חצי כורסתיים נוחים מבעבר עם כיוון חשמלי, מערכת בידור ומידע ראשית ומרשימה, ומי שרוצה יכול למגן אותה עם צי של מערכות בטיחות: מצלמות היקפיות, בקרת סטיה מנתיב, בליינד ספוט (ניטור שטחים מתים) ותאורה קדמית מסתגלת אוטומטית לתנאי הדרך ולסינוור.

האופטימה החדשה תגיע לישראל ברבעון האחרון של השנה, כך מסרה היבואנית טלקאר לוואלה! רכב.

  • עוד באותו נושא:
  • קיה
  • טלקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully