וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט ספארק החדשה: יותר כוח, עוד בטיחות

2.4.2015 / 9:24

שברולט ספארק מצוידת במנוע 1.4 ל' מחוזק, תיבה ידנית או אוטומטית וחידושים באגף הבטיחות. בישראל בשנה הבאה

אתר יצרן

הטיזרים שהופצו לאחרונה לשברולט ספארק לא ממש קיימו את הבטחתם, וכיאה למוצר די שמרני, התוצאה הסופית היא "גלובאלית" ובעיקר - נעימה לעין העירונית ומאוחדת בקו המשפחתי עם סוניק סדאן ואחותה הקומפקטית. מעבר לכך, הדור החדש של הספארק הננסית שמוצג כעת בארה"ב חולק לא מעט רכיבים ומכלולים עם התאומה אופל קארל (שגם היא תגיע לארץ בעתיד) ולמרות שמדובר באחיות, ב-GM בחרו לבדל את הספארק כדי להמשיך ולחזק אותה ב-40 שווקים בהם נמכרת מסביב לעולם, עד שקארל תצא לדרכה העצמאית.

גולת הכותרת בספארק החדשה היא יחידת הנעה בינונית בנפח. כאן מדובר על 1.4 ל' אקו-טק עם הספק מרבי של 98 כ"ס - עלייה בשיעור של 16% בהשוואה לדגם הקודם. לדברי שברולט, המנוע פותח במטרה לשפר את הביצועים ובתוך זאת להפחית את צריכת הדלק, והוא ישודך לתיבת הילוכים ידנית 5 מהירויות או תיבת הילוכים רציפה עם מספר הילוכים קבועים מראש.

סידור ההושבה אמור להיות מרווח דיו לארבעה נוסעים, עם שינויים מאוד סמליים במידות. מול הנהג והנוסע עוצבה תפאורה מחודשת עם חומרים טובים יותר ומערכות מולטימדיה חדשניות. זאת ועוד, הספארק זוכה לתגבור משמעותי בגזרת הבטיחות: 10 כריות אוויר באבזור התקני, ואופציה למערכות בהן ניטור שטחים מתים, התרעה על סטיה מנתיב, והתרעה על התנגשות חזיתית. בשברולט מוסיפים כי המכונית חוזקה במרכב ומדגישים כי במקרה התהפכות היא "יכולה לשאת פי 4 את משקלה".

מייקל סימקו, סגן נשיא שברולט: "בקצרה, הספארק התבגרה. היא שומרת על רוח צעירה אבל משקפת תהליך התבגרות בשוק המיני העולמי ואת הרצונות של הנהגים למכונית קטנה ומאובזרת".

הספארק תיוצר במפעל צ'נגוון בדרום קוריאה ותשלח למכירות ראשונות בארה"ב ברבעון האחרון של השנה. לישראל צפויה להגיע ב-2016.

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט
  • umi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully