וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן מציגה מקסימה חדשה

8.4.2015 / 8:01

מכונית המנהלים ניסאן מקסימה זכתה לאבולוציה משמעותית בעיצוב וביכולות. אפילו המנכ"ל של רנו-ניסאן הגיע לארה"ב כדי להשיק אותה לציבור האמריקני

אתר יצרן

ישנה תמימות דעים בקרב מבקרי תערוכת ניו יורק, שהמכונית הנועזת והמפתיעה ביותר שהוצגה עד כה היא ניסאן מקסימה החדשה. נכון, בסך הכול מכונית מנהלים עתירת מימדים שנחשבת בעיני רבים כ"אינפיניטי למועטי יכולת", אבל אם מנכ"ל רנו-ניסאן קרלוס גוהן נדד לתפוח הגדול לאירוע הבכורה שלה, כנראה שהוא מבין את חשיבותה הכלכלית גם מעבר לגבולות אמריקה.

ניסאן הזניחה את המקסימה בשנים האחרונות, וזאת למרות שבעבר הייתה מכונית חשובה ורווחית עבורה. מתיחת הפנים האחרונה שלה הייתה ב-2012 (הדגם שנמכר כיום בישראל), ולכן מקובל היה להניח כאילו נעלמה מהנוף המוטורי. אולם בתחילת השנה, הפציעה המקסימה בפרסומת של הסופרבול בפברואר ושוב חזרה למשוך אליה הרבה תשומת לב.

המקסימה פותחה על בסיס אב טיפוס בשם "ספורט-סדאן קופה", שנחשף לפני מספר חודשים, ויש בה לא מעט זוויות מיוחדות וחיטובים שישאירו אותה רלוונטית להרבה זמן. מעצב העל של ניסאן, שירו נקמורה, קיבל הרבה קרדיט מהקהל בניו-יורק בזכות האומץ לגלח ממנה את המראה המאופק ולאמץ גלים קרביים; למקסימה מבנה דמוי קופה משופע בקווים שכולם מתרכזים סביב יחידות תאורה בעיצוב "בומרנג". זו נוסחה שהותאמה גם לניסאן מוראנו, ובמקביל נועדה לחזק את מי שצמא לרכוש אינפיניטי, אבל חסר לו את הגרוש לדולר.

תחת מכסה המנוע המקסימה מאכלסת חטיבת כוח משופרת מסדרת VQ; לזו 3.5 ל' V6 המפיקה 300 כ"ס ומחוברת לתיבת הילוכים רציפה אקס-טרוניק עם מספר הילוכים קבועים מראש. הכוח למרבה הצער עדיין עובר לגלגלים הקדמיים, אבל בניסאן מבטיחים ביצועים טובים וצריכת דלק ריאלית של כ-9 ק"מ לליטר בנסיעה ממוצעת.

מייק דורנסקי, מפתח טכני בניסאן: "הנהגים יחוו האצה מצוינת, ואיכות משופרת. הכול מתורגם לנוחות מרבית, בלי פשרות בביצועים. המקסימה קיימת כדי להיות ייחודית. זה התפקיד שלה בחברה שלנו".

תא הנוסעים של המקסימה משקף גדילה קלה במידותיה לצד הפחתה של כ-40 ק"ג ממשקלה; היא עמוסה בצעצועים, כורסאות מפנקות, כיוונים אלקטרוניים ומערכת מידע ומדיה שהופכות את חווית המשתמש לקלה ונעימה. היא נחלקת בין 5 רמות אבזור, וניתן להזמין אותה עם בקרות בטיחות רבות, בהן סטיה מנתיב, בלימה אוטומטית במהירות עירונית, בליינד-ספוט (ניטור שטחים מתים בשדה הראייה) ועוד. הגרסה היקרה ביותר שלה בארה"ב ה-SR פלטינום, מתומחרת ב-41 אלף דולר, וזו כבר מוסיפה חישוקי 19 אינטש, מצלמות היקפיות, מערכת בקרת הירדמות נהג, חיישנים ומערכת שמע של BOSE עם יותר מ-11 רמקולים.

מיבואנית ניסאן לישראל קרסו מוטורס נמסר לוואלה! רכב כי בשלב זה אין צפי לחידוש ייבוא מקסימה, לאחר שהרכב האחרון בארץ נמכר ממש לאחרונה (240 אלף שקלים).

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully