וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שערוריית לינקולן קונטיננטל

9.4.2015 / 8:10

לינקולן השיקה את הקונטיננטל קונספט החדשה בארה"ב, אבל מעצב העל של בנטלי מותח ביקורת וטוען שמדובר בחיקוי למכונית הפאר שעיצב לפני מספר שנים. "אולי נשלח להם גם את המפרט של הבנטלי"

אתר יצרן

השקה שנויה במחלוקת אירעה השבוע במסגרת תערוכת המכוניות בניו-יורק. זאת בעקבות חשיפת לינקולן רעיונית שעתידה להתעצב ל"קונטיננטל" המודרנית של מותג היוקרה האמריקני. נציגים של בנטלי שנכחו במתחם של לינקולן טוענים שמדובר בחיקוי ל-Flying Spur של יצרנית הפאר הבריטית. לוק דאנקוור, מעצב בכיר בבנטלי כתב בחשבון הפייסבוק שלו שמדובר בהעתקה בוטה. "הייתי קורא לה "פליינג ספר קונספט" ופשוט מוסיף את 4 בתי התאורה הקלאסיים שלנו". מאוחר יותר, אף החמיר עם האמריקנים וכתב בדף הפייסבוק של מעצב לינקולן, דייויד וודהאוס: "אולי אתם רוצים שנשלח לכם את המפרטים של הבנטלי". וודהואס מחק את ההערה ולא הגיב.

בלינקולן, בהנחיית פורד, הורו להתעלם מחיצי הרעל שנורו מצד בנטלי, וממשיכים להתעסק בקידום המוצר לקראת שנת 2017. הקונטיננטל החדשה, שחוזרת לחיים לאחר 14 שנות היעדרות תחזק את החברה יחד עם דגמים כמו MKS ונוויגטור שכיום מובילים את המכירות. ללינקולן ציפיות גדולות מהקונטיננטל החדשה, שלדבריהם תגדיל את היקף המסירות של החברה ל-300 אלף יחידות בשנה עד שנת 2020. העיצוב לטעמם, מקורו בדגמים הקלאסיים של שנות ה-60, אולם בפרשנות עכשווית מדובר בערבוב של מכונית 4 דלתות דמוית קופה, שגם חונכת לראשונה את סימני ההיכר החדשים של לינקולן (שבכה, פגושים, יחידות תאורה וחישוקים).

הקונטיננטל צפויה להתחבר למכונית סאלון, בגודלה של מרצדס E קלאס, עם מנוע 3.0 ל' V6 המפיק 440 כ"ס, בחיבור לתיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירויות שתעביר את הכוח לסרן האחורי. הביצועים לא יהיו הקלף החזק שלה, כי אם הפאר והפינוקים בתא הנוסעים. בלינקולן מספרים על מערכת שמע עם 20 רמקולים של חברת Revel Ultima , מערכות בידור משוכללות, כורסאות מחבקות ונעימות, חיבורים לכל המכשירים הקיימים ובשורה השנייה אווירה של מחלקה ראשונה במטוס.

המחיר? לא פחות מ-100 אלף דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • לינקולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully