וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיני מציגה משקפי מציאות רבודה

12.4.2015 / 7:50

המשקפיים יסייעו לנהגים עם אינפורמציה ממערכת הניווט, הקרנת אזהרות בכביש ומבט "שקוף" דרך קורות המכונית. כרגע, בשלב ניסיוני

מיני, משקפיים עם הקרנת אינפורמציה. אתר יצרן
המבט דרך המשקפיים. אינפורמציה דיגיטלית מוקרנת בשדה הראייה של הנהג/אתר יצרן

מיני תחשוף במסגרת תערוכת הרכב בשנחאי משקפיים בטכנולוגיה של מציאות רבודה. מדובר במשקפיים רגילים אותם מרכיב הנהג ובתוכם מסכים קטנים בכל צד המקרינים מידע חיוני כמו תמרורים, מהירות, קרבה לעצמים, אינפורמציה כללית על הרכב וכן מבט "מבעד" לקורות המרכב כדי למנוע תאונות הנגרמות בשל הקלעות לשטחים מתים.

במיני מכנים את המיזם "Augmented Vision ", ומטרתו להראות לנהגים כיצד החיבור בין מכוני מיני לפריטי לבוש אלקטרוניים יתמזגו בעתיד לאביזר חשוב בכל רכב. "יצרנו מערכת תקשורת משוכללת שמשנה את חווית המשתמש מבפנים ומבחוץ", כך מנהל התכנית ד"ר יורג פריבנגר.

האינפורמציה מוקרנת בשדה הראייה הישיר של הנהג בטכנולוגיה שקופה, כך שלכאורה מקבל מולו את שכבות האינפורמציה הדיגיטליות מולבשות על עצמים אמיתיים שבכל מקרה נמצאים במסלולה של המכונית. כך למעשה מבטיחים במיני לשמור על בטיחות הנהג והסובבים במינימום הסחות דעת לדברם.

פונקציות בסיסיות של ניווט, מהירות ומצב התנועה גלויות לעיניו של הנהג כל זמן שיבחר, בעוד הודעות שנכנסות דרך הטלפון הנייד שולחות התראה. הנהג יכול לבחור אם להקרין את ה-SMS או לאפשר למערכת השמע להקריא אותה עבורו. זאת ועוד, למערכת גם בקרת First Mile / Last Mile, המאפשרת בין היתר לכוון את הנהג רגלית אל יעדו כשהוא עוזב את הרכב עם הכוונה ברורה של חיצים. יעדים ניתנים לתכנות מכל מקום.

בנוסף לכך, ובדומה לטכנולוגיה שהוצגה לאחרונה ביגואר, למיני מערכת מצלמות היקפיות המחוברות למשקפיים, שיכולות לראות כמו רנטגן דרך איזורים שונים של הרכב, ובכך לבטל שטחים מתים מהם יכולים להגיח רוכבי אופני, הולכי רגל וכמובן מכוניות.

מיני תבצע הדגמה של משקפי המציאות הרבודה בתערוכת סין בעוד מספר שבועות. המחירים אינם ידועים, כמו גם תאריכי ההשקה לציבור.

  • עוד באותו נושא:
  • מיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully