וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחה סוערת לירין שטרן בפורמולה 3

16.4.2015 / 7:40

ירין שטרן עבר משלב ההוכחות ליישום - במירוץ הראשון התנגשות מוציאה אותו מהתחרות, אבל את המרוץ השני בסוף השבוע הוא מסיים על הפודיום

צילומים: photospeedy

ירין שטרן באליפות פורמולה 3 עונת 2015. מסלול חרז ספרד. photospeedy,
ירין שטרן באליפות פורמולה 3 עונת 2015. מסלול חרז ספרד/photospeedy
"הצמיגים לא מחזיקים מעמד במכוניות שלנו. הם מיועדים לפורמולה רנו במקור ואצלנו יש 500 ק"ג יותר בכוח ההצמדה של הרוח ב-200 קמ"ש ו-50 כ"ס יותר במנוע"

ירין ניצב במקום הראשן בגריד - אחרי שהשיג את הפול פוזישן במקצה הדרוג, הוא מזנק ראשון אל המירוץ הראשון בעונת הפורמולה 3 במסלול חרז שבספרד. אולם למרות המקום המכובד, מקצה הדרוג היה מאוד מורכב עבורו. "המסלול היה רטוב למחצה, הצמיגים ישנים והאסטרטגיה הייתה לעשות שש הקפות על הצמיגים הישנים ועוד שש הקפות על הצמיגים החדשים" מסביר ירין. בליגת הפורמולה 3, המתחרים מוגבלים לשלושה סטים של צמיגים ואלה אמורים להספיק להם לשני מקצי דרוג ולשני המירוצים שנערכים בסוף השבוע. סט צמיגים רביעי מוקדש כולו לשלושה סשנים של אימונים מקדימים.

"עם צמיגי המישלין החדשים ההבדל היה גדול לרעה לעומת צמיגי הבריג'סטון של העונה הקודמת" מעיר ירין. "ההפרש הזמנים בין מקצה האימונים הראשון ביום שישי למקצה האימונים האחרון היה 3.5 שניות להקפה. הצמיגים לא מחזיקים מעמד במכוניות שלנו. הם מיועדים לפורמולה רנו במקור ואצלנו יש 500 ק"ג יותר בכוח ההצמדה של הרוח ב-200 קמ"ש ו-50 כ"ס יותר במנוע"

ירין שטרן באליפות פורמולה 3 עונת 2015. מסלול חרז ספרד. photospeedy,
ירין שטרן באליפות פורמולה 3 עונת 2015. מסלול חרז ספרד/photospeedy

בעיטה יפנית

"הרמזור נותן את האות וירין לא זז ממקומו - ההילוך לא נכנס. המכוניות המתחרות עוקפות את ירין ולמעשה גורמות לו לאבד את יתרון הפול פוזישן שהשיג מוקדם לכך"

ירין כאמור, עומד בפול פוזישן, רגעים אחרי הקפת החימום. המבט נעוץ במזניק וברמזור והוא חד מוכן למירוץ. "ב-10 השניות שיש מרגע שהמזניק מרים את השלט, הרמזור נכבה ועד שהמירוץ מתחיל, אלה 10 שניות שאני לא נושם בהן בכלל. אני מהופנט על הרמזור, מוכן עם נקודת ההצמדה של הקלאץ' והגז וזה כל מה שאני חושב עליו". הרמזור נותן את האות וירין לא זז ממקומו - ההילוך לא נכנס. המכוניות המתחרות עוקפות את ירין ולמעשה גורמות לו לאבד את יתרון הפול פוזישן שהשיג מוקדם לכך. בניסיון השני ההילוך משתלב וירין מזנק מהמקום תוך עישון הצמיגים אל המקום השביעי.

ירין זינק עם צמיגי גשם, כי דקות לפני המירוץ החל לרדת גשם ואף להתחזק וכל המתחרים מלבד 3-4 החליפו לצמיגים שכאלה. אחרי 2 הקפות קיבל הודעה ברדיו שכל הנהגים המהירים נמצאים על צמיגי סליקס ושכדאי שיכנס להחליף צמיגים. ירין היה הראשון להחליף צמיגים, אבל הביקור הזה בפיטס מוריד אותו אל המקום האחרון. "זו תחושה קשה לרדת למקום האחרון מהפול פוזישן אבל אין מה להילחץ. אני יודע שיש לי רכב מהיר וזה מה שקורה במירוצים".

ירין שמר על קור רוח, יצא מהפיטס ומיד החל לעקוף מתחרים ולקבוע את ההקפות הכי מהירות במירוץ. בהקפה השביעית כשהגיע חזרה אל המקום העשירי, בפניה החמישית של חרז - ימנית ארוכה, בהילוך חמישי ובמהירות של כ-200 קמ"ש, יצא לעקיפה של יו קנמארו הנהג היפני מימין. קנמארו ניסה לבצע חסימה, כשירין נמצא לצדו ומעט אחורה ממנו, על ידי חיתוך חד ימינה. לירין לא היה זמן להגיב ורכבו נפגע - המתלה הקדמי השמאלי התפרק ולמעשה כאן נגמר עבורו המירוץ. "זה מבאס מאוד. גם מירוץ ראשון, גם כשהייתי הכי מהיר בקווליפיינג, גם כשהייתי הכי מהיר למרות כל הבלגאן וגם יו קנמארו לבסוף סיים במקום הרביעי, כלומר אני יכולתי לעמוד שוב על הפודיום".

ירין שטרן באליפות פורמולה 3 עונת 2015. מסלול חרז ספרד. photospeedy,
ירין שטרן באליפות פורמולה 3 עונת 2015. מסלול חרז ספרד/photospeedy

מרוץ שני - קרב על המיקום

"במקרים כאלה צריך לתקוף וגם להגן עד שהפערים נפתחים והמכוניות מסתדרות שלא בגוש גדול"

אל המירוץ השני ירין מגיע טעון אחרי הבלגאן שהיה יום קודם "טעון, אבל מפוקס ומסתכל קדימה" מחדד ירין. מקצה הדרוג היה עבורו טוב מאוד כשסיים שלישי בקביעת הזמנים. המירוץ עצמו מתנהל רגוע, למרות שהזינוק מבולגן ועמוס. "במקרים כאלה צריך לתקוף וגם להגן עד שהפערים נפתחים והמכוניות מסתדרות שלא בגוש גדול". ירין הצליח לשמור על המקום השלישי ונצמד אל שני הנהגים שלפניו ובעצם מרגע זה ועד לסוף המירוץ שמרו השלושה על פער קבוע אחד מהשני ולא הצליחו לייצר מצבי עקיפה אחד על השני משום שהייו באותו הקצב. "שלושתנו למעשה פתחנו פער של 20 שניות מהמקום הרביעי. יו, מי שהוציא אותי ירין מהמירוץ הראשון היה במקום השני". אחרי 18 הקפות, ירין סיים שלישי, כמו שזינק.

"המירוץ היה קשה, כי היה מאוד חם - כמעט 30 מעלות. בחום הזה הצמיגים לא מחזיקים בכלל מעמד. הם פשוט נגמרו ומההקפה השביעית ירדנו בזמנים בצורה משמעותית. ההבדל בין הזמן הכי מהיר שקבעתי במירוץ לבין הזמנים בהקפות האחרונות של המירוץ היה הבדל של כשניה וחצי להקפה. כאן ניהול צמיגים נכון מקבל משמעות אמיתית. אנחנו היינו יותר מדויקים ועדינים מבחינת הנהיגה ולכן הצלחנו לשמור על הצמיגים באופן סביר עד סוף המירוץ".

ירין שטרן באליפות פורמולה 3 עונת 2015. מסלול חרז ספרד. photospeedy,
ירין שטרן באליפות פורמולה 3 עונת 2015. מסלול חרז ספרד/photospeedy

לפני המירוץ

"אחרי אימונים כאלה אני יכול להרשות לעצמי להרגיש מרוצה. יש לנו לאן להשתפר, אבל אנחנו בהחלט שם"

"השנה הזאת היא השנה" אמר לי ירין ורצינות גמורה בפניו. "עכשיו יש לי את הניסיון, מה שלא היה לי קודם ביחס לנהגים האחרים. אני קפצתי מקארטינג לפורמולה 3 ודילגתי על שלב הפורמולה 4 או הפורמולה מאסטר ובעצם תמיד הייתי מהיר והיה חסר לי הניסיון". ירין מספר שלקראת העונה הזו, גם ההתנהלות מול הגורמים הצבאיים טובה יותר. להזכירכם, ירין משרת כחייל בחובה וזוכה למעשה להכרה של ספורטאי מצטיין, המאפשרת לו לצאת מגבולות המדינה כדי לקחת חלק בפעילות הספורטיבית.

לפני המירוץ הראשון, יצא ירין לאימון ראשון בחרז. "לכל אורך סוף השבוע הייתי בשלישיה הראשונה, גם במסלול רטוב וגם ביבש, אחר כך, באימון החורף במסלול פול ריקארד בצרפת גם שם הייתי בשלישיה הראשונה לכל אורך סוף השבוע. אחרי שני האימונים האלה הגיע האימון המסכם בברצלונה במסלול קטלוניה ששם סיימתי מקום ראשון והייתי ראשון לכל אורך סוף השבוע. הייתי הנהג היחיד שירד מתחת ל-1:39 עם תוצאה של 1:38.8 להקפה".

"אחרי אימונים כאלה אני יכול להרשות לעצמי להרגיש מרוצה. יש לנו לאן להשתפר, אבל אנחנו בהחלט שם. אני מאמין שהצלחנו לפצח את הצמיגים האלה למרות שקבוצת קמפוס הספרדית עשו מבחני צמיגים לצמיגים אלה כבר מיוני 2014 ואנחנו פגשנו אותם בפעם הראשונה רק בפברואר 2015. השנה זו השנה. יש לי את כל מה שצריך כדי להצליח. יש את זמני ההקפה, יש את התחושות הנכונות והידע במכונית ויש גם נחישות. החברים בקבוצה שלי היו מאוד מאושרים מהתוצאות, בטח אחרי שבעונה הקודמת לא הצלחנו לספק את הסחורה" מסכם ירין.

המירוץ הבא בו ירין ישתתף יערך במסלול פול ריקארד בדרום צרפת בסוף השבוע של ה-24-26 באפריל.

ירין שטרן באליפות פורמולה 3 עונת 2015. מסלול חרז ספרד. photospeedy,
ירין שטרן באליפות פורמולה 3 עונת 2015. מסלול חרז ספרד/photospeedy

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully