וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: טויוטה סופרה מ"מהיר ועצבני"

22.4.2015 / 9:11

טויוטה סופרה מ-1993 שככבה בסרט "מהיר ועצבני" מ-2001 ושימשה גם את פול ווקר המנוח, יוצאת למכירה פומבית בארה"ב. כמה תשלמו תמורתה?

טויוטה סופרה, מכונית פעלולים מ"מהיר ועצבני 1", 2001. Mucom auctions, אתר יצרן
טויוטה סופרה. הכוכבת הראשונה של פול ווקר/אתר יצרן, Mucom auctions

בית המכירות הפומביות Mecum autcions פרסם אמש (שלישי) כי יציע בקרוב למכירה את מכונית הטויוטה סופרה הכתומה שככבה בסרט הראשון בסדרת "מהיר ועצבני" שעלה לאקרנים בשנת 2001. הסופרה הופקדה בידיהם של מספר נהגי פעלולים, אך גם הייתה בחזקתו של השחקן פול ווקר המנוח שגילם את דמותו של סוכן ה-FBI הסמוי, בריאן אוקנור. ווקר נהרג בתאונת דרכים בסוף שנת 2013.

בדומה להרבה סרטים עמוסי פעלולים ומרדפים, יותר מסופרה אחת גויסה לצורך קטעי האקשן הסוחפים. את המכוניות הרכיבה חברת Shark Shop מקליפורניה, לה 40 שנות ניסיון בתעשיית הקולנוע ונחשבת למובילה בתחומה. הסופרות המשופרות הופיעו כמעט בכל הסצינות החשובות , כולל כמובן את המפגש הטעון שנועל את הסרט בין וין דיזל בדודג' צ'ארג'ר לבין ווקר בסופרה, בו השניים טסים לכיוון מסילת רכבת וקופצים באופן וירטואוזי.

הסופרה לעיל, שפותחה על ידי הקליפורנים ובה אכן נהג פול ווקר, מצוידת במנוע בנזין ששה צילינדרים בנפח 3.0 ל' המפיק 220 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים ידנית 5 מהירויות. חברת Holley Performance תרמה את מיכלי הניטרו שהותקנו בחלקה האחורי של הטויוטה, אך בחברה מדגישים כי גרסה זו נטולת טורבו, ועל כן ביצועיה הרבה פחות קיצוניים מהדגם שהופיע בסרט.

על כל פנים, הצוותים שהיו אמונים על הרכבתה הסופית הותירו את יתר הרכיבים מקוריים. היא כוללת בין היתר כלוב הגנה תקני, בולמים ומתלים עמידים במיוחד, מושבי ספורט, צגי גדישה ועוד. שוחרי מהיר ועצבני לא יתקשו גם להבחין במגוון התוספות הקוסמטיות החיצוניות של חברת APR (כנף אחורית), חישוקי חברת DAZZ, צמיגי יוקוהמה ומדבקות שונות של חברות שתרמו את משנתן למיזם.

המכירה הפומבית תתקיים בחודש הבא בין התאריכים 12 ל-17 במאי. המומחים בארה"ב מעריכים שהסופרה לעיל תעבור לידיים חדשות בתמורה ל-200 אלף דולר, לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully