וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב הקטנות: יונדאי i20 נגד סקודה פאביה

3.5.2015 / 7:59

שתי מכוניות הסופר מיני החדשות בישראל בעימות ראש בראש. אחת פונה במובהק לשוק ציי הרכב ואחת ללקוחות פרטיים. אחת תימכר ל-1,500 לקוחות בשנה והשניה תשיג זאת בחודש אחד. מי טובה יותר?

צלם: קובי ליאני

מבחן השוואתי יונדאי i20 החדשה נגד סקודה פאביה החדשה. אפריל 2015. קובי ליאני
מבחן השוואתי יונדאי i20 החדשה נגד סקודה פאביה החדשה. אפריל 2015/קובי ליאני

יש שיאמרו שתוצאות המבחן הזה ידועות מראש, שעימות בין מכונית שמיועדת לשוק ציי הרכב לבין מכונית שמיועדת ללקוח הפרטי, מכריע גורלות עוד לפני שמתניעים את המנועים. אולי יש צדק בטענות האלה, ככל הנראה שיש גם סימוכין היסטוריים לכך, אבל שמנו הכל בצד ועימתנו אחת מול אחת, את מלכת הליסינג העתידית, יונדאי i20 החדשה נגד כוכבת השוק הפרטי - סקודה פאביה החדשה.

שתי המכוניות הושקו בעולם רק לפני חודשים אחדים והגיעו לארץ לפני מספר שבועות ושתיהן נזרקו לקלחת אחד משוקי הרכב הגדולים - מכוניות הסופר מיני ושתיהן קרובות מאוד במחירן. מה הן מציעות לכם? יצאנו לבדוק.

מבחן השוואתי יונדאי i20 החדשה נגד סקודה פאביה החדשה. אפריל 2015. קובי ליאני
מבחן השוואתי יונדאי i20 החדשה נגד סקודה פאביה החדשה. אפריל 2015/קובי ליאני

חוץ ופנים

יונדאי שוב מוכיחים שהם יודעים לגרום למכוניות שלהם לבלוט בצעירותן ויהיה זה מעניין לבחון האם הרושם החיובי ישמר גם בעוד 3 שנים

יונדאי i20 היא מכונית קטנה-גדולה. כלומר, היא אמורה להיות קטנה, אבל במעבר הדורות מהסופר מיני שקדמה לה, היא הציגה צמיחה משמעותית שהפכה אותה לאחת הגדולות בקבוצתה. ממד האורך צמח ב-4 סנטימטרים מלאים והיא חוצה את רף ה-4 מטרים לכדי 403.5 ס"מ. בנוסף, הגלגלים הקדמיים והאחוריים התרחקו אלה מאלה ב-4.5 סנטימטרים (257 ס"מ) כדי לשפר את המרחב בתא הנוסעים והצמיחה הזו, הגם אם קטנה במונחים אבסולוטיים - פחות מרוחבו של הסמרטפון שלכם, מורגשת בעין מאוד.

ה-i20, בזכות עיצוב מאוד מרשים (במיוחד בצבע לבן שיוצר ניגוד נאה עם חלקי הגוף השחורים) היא נראית גדולה בהרבה ממה שהיא באמת. יונדאי שוב מוכיחים שהם יודעים לגרום למכוניות שלהם לבלוט בצעירותן ויהיה זה מעניין לבחון האם הרושם החיובי ישמר גם בעוד 3 שנים. כשפותחים את הדלתות, מקבלים מהקוריאנית מסר כפול - ראשית, מגלים תא נוסעים מרווח מאוד ביחס לסופר מיני ובמיוחד בסביבת המושב האחורי. ארבעה מבוגרים ירגישו בה בנוח ואפשר יהיה לדחוק בין שני היושבים מאחור ילד נוסף (שאינו זקוק למושב בטיחות) או במקום כל השלושה, שני ילדים במושבי בטיחות ובניהם ילד שלישי שכאמור אינו זקוק לאחד כזה. ה-i20 שיפרה גם את החזות והאיכות של תא הנוסעים ואפשר למצוא בה גם חומרים רכים ונעימים, אבל האווירה קרירה ואפילו קצת משעממת. אפורה. לרעתה של היונדאי אפשר לציין את רמת האבזור. רכב המבחן שהגיע ברמת אינספייר לא הצטיין בפינוקים. יש בה מיזוג רגיל כמו בפאביה, אבל היא מחסירה בקרת שיוט, אין בה (גם לא ברמה המאובזרת יותר) חיבור בלו-טות' לטלפון, אין מראות מתקפלות וכדומה.
סקודה פאביה החדשה עושה את מלאכתה אחרת מהיונדאי. לעומת הקוריאנית, הצ'כית דורכת על גבול ה-4 מטרים ולא עוברת אותו עם 399 סנטימטרים מפגוש לפגוש ובסיס הגלגלים שלה קצר ב-10 סנטימטרים מלאים (247 ס"מ) מזה של היונדאי וההבדל מורגש מאוד. כשהשתיים הוחנו זו לצד זו, הפאביה נראית קטנה משמעותית מה-i20, לא רק בגלל המספרים, אלא גם בשל הבדלי העיצוב. בזמן שהיונדאי משתדלת להראות ארוכה (קורת הגג האחורית והכהה עוזרת מאוד לכך), הפאביה מכווצת וקטנה, העיצוב שלה אפילו לא משתדל להרשים והצבע הכחול שלה גם לא מצליח. היא כל כך הרבה יותר חמודה בשני צבעים.

כשעוברים אל החלל הפנימי, מוצאים הרבה יותר הבדלים מאשר דמיון. הפאביה למעשה טובה פחות מה-i20 רק במרחב המוצע במושב האחורי שלה. יש שם פחות סנטימטרים לברכיים ופחות נדל"ן בממד הרוחב ולכן רק שני מבוגרים יסתדרו שם, ללא הילד השלישי, אבל מרגע זה היא מחזירה לעצמה את ההובלה. הקבינה של הסקודה מעבירה רושם טוב בהרבה מזה של היונדאי. סביבת המחיה צבעונית עם פס צבע בדשבורד, עם מושבים בהם משולב בד ג'ינס ועוד וזה מוחשי מאוד. בנוסף, המושבים נוחים יותר בנסיעות ממושכות ובניגוד ליונדאי בה ברך ימין של הנהג סובלת מבסיס הדשבורד, בפאביה המרחב טוב מאוד. גם כשפותחים את הדלת האחורית, קל לטעות ולחשוב שלה תא מטען קטן יותר משל ה-i20 הגדולה, אך זה לגמרי לא המצב. שפת ההטענה בפאביה נמוכה בהרבה ולכן קל יותר למלא אותו, הוא עמוק יותר, ארוך יותר ורק בממד הרוח מדדנו כ-5 סנטימטרים פחות. גם בספירת הליטרים היא מובילה עם נפח של 305 ליטר לעומת 301 ליטרים ביונדאי. את הנקודות גורפת הסקודה בזכות רשימת האבזור הארוכה שלה. למרות היותה זולה יותר (רמת אמבישן, 95 אלף שקל) היא מציעה מולטימדיה עם מגוון חיבורים כולל בלו-טות', תפעול מההגה למחשב הדרך והמערכת, בקרת שיוט, מערכת לכיבוי המנוע בעמידה, מערכת למניעת התנגשות (בלימה עצמאית) בנסיעה עירונית ועוד.

מבחן יונדאי i20 החדשה. אפריל 2015. קובי ליאני
תא הנוסיעם של היונדאי שיפר את האיכות, אבל נראה אפרפר לעומת זה של הסקודה/קובי ליאני
מבחן סקודה פאביה אקטיב 1.2 TSI. אפריל 2015. קובי ליאני
הפאביה נהנית מתא נוסיעם איכותי יותר, נעים יותר לשהיה ובעיקר, מאובזר בהרבה/קובי ליאני

מנועים וביצועים

זה לא שהסקודה מהירה, כמו יותר מכך שהיונדאי פשוט איטית

לפני שמעכנו דוושות לתוך השטיח, בדקנו עם איזה תחמושת אנו יוצאים אל הכביש וגם כאן ההבדלים בין המכוניות גדול מאוד ולרעת היונדאי. בפרק זה של המבחן, הקוריאנית מתקשה להרשים ואפילו מפתיעה בחוסר ההשקעה. בחזיתה נמצא מנוע בנפח 1.4 ליטר בנזין ללא מגדש טורבו שהפך להיות פופולארי בשנים האחרונות. המנוע כאן מפיק 100 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-13.7 ב-3,500 סל"ד ואם אין בכך כדי להנמיך ציפיות, הרי שתיבת הילוכים מיושנת עם 4 הילוכים בלבד אמונה על העבודה.

סקודה פאביה חמושה במנוע 1.2 ליטר TSI החדש של קונצרן פולקסווגן. בדור זה, מנוע הטורבו הזה מפיק 110 כ"ס בין 4,600 ל-5,600 סל"ד והוא גם גמיש בצורה משמעותית יותר ממנוע היונדאי עם 17.8 קג"מ שזמינים כבר ב-1,400 סל"ד ועד 4,000 סל"ד. הכוח עובר לגלגלים דרך תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים שלה 7 הילוכים.

הצבנו את השתיים למיאוץ המסורתי מעמידה ל-100 קמ"ש, ומי נצחה? הפאביה בפער ענק. בזמן שנתוני היצרן דיברו על 13.2 שניות להשלמת המלאכה ביונדאי, אנחנו מדדנו לה 14.2 שניות. הפאביה פתחה פער כבר מהמטר הראשון והשלימה את המשימה תוך 10.2 שניות - 4 שניות מהר יותר מהיונדאי (9.6 שניות לפי נתוני היצרן) ולאורך כל הדרך העבירה תחושת תאוצה נחושה בהתאם. מביני ההאצה שמדמים עקיפה (מ-80 ל-120 קמ"ש) שמרו על פער זהה, כאשר ה-i20 הזדקקה ל-11.5 שניות למלאכה והסקודה עצרה את השעון פעם אחר פעם על 7.2 שניות בלבד.

גם אם אתם לא חובבי ביצועים ולא מנהלים קרבות רמזורים (אף אחת מהשתיים אינה מוגדרת כספורטיבית ממילא), התרגום המעשי של המספרים האלה עלול להתפרש כהבדל גדול בבטיחות. גם כאשר אתם לבד ברכב, ה-i20 תשאיר אתכם הרבה יותר זמן בנתיב הנגדי בזמן עקיפה מאשר הפאביה, על אחת כמה וכמה כשהרכב מלא בנוסעים ומטען. זה לא שהסקודה מהירה, כמו יותר מכך שהיונדאי פשוט איטית.

ההבדל בין השתיים קיים גם בכל הקשור לצריכת הדלק, כאשר הקונפיגורציה ביונדאי הניבה במבחן המאומץ שלנו צריכה של 10.1 קילומטרים לליטר, הפאביה השיגה 11.3 קילומטרים לליטר - נתון שניתן היה לשפר בקלות אם לא היינו נהנים להפיק ממנה שוב ושוב ביצועים מרביים.

מבחן השוואתי יונדאי i20 החדשה נגד סקודה פאביה החדשה. אפריל 2015. קובי ליאני
מבחן השוואתי יונדאי i20 החדשה נגד סקודה פאביה החדשה. אפריל 2015/קובי ליאני

נוחות והתנהגות

המכוניות. שתיהן מצליחות להיות נוחות לנסיעה בזכות שימוש במתלים רכים וצמיגים עבי דופן שמסננים חלק מהזעזועים

בתנאים עירוניים, צריך להיות קשובים ודרוכים מאוד כדי למצוא הבדלים בעלי משמעות בין שתי המכוניות. שתיהן מצליחות להיות נעימות לנסיעה, שימושיות ומבודדות לרעשים. המתלים של הסקודה מצליחים רק במעט להציע שיכוך טוב יותר למהמורות וההגה שלה מתוגבר יותר ולכן קל יותר להפניה. אבל היונדאי חיה לא פחות טוב בעיר - היא נעימה וזורמת, קלה לנהיגה, חניה והפעלה.

כשיוצאים אל הכביש המהיר ומכוונים את הגלגלים דרומה, הסקודה חוזרת להוביל. ריבוי ההילוכים בתיבה והגמישות העדיפה במנוע, מאפשרות לה לשייט ב-100 קמ"ש ב-2,000 סל"ד שתורמים מאוד לחיסכון בדלק וגם לשקט בתא הנוסעים. בצ'כית גם רעשי הרוח והכביש טופלו בצורה משכנעת יותר מהקוריאנית. ה-i20 מתבקשת להסתדר עם 3 הילוכים פחות בתיבה, כאשר ההילוך הרביעי והאחרון מציב את המנוע ב-2,500 סל"ד חסכוניים פחות ורועשים יותר. בתחום הזה, המנוע של היונדאי מפיק מעט מאוד כוח ולכן כמעט כל דרישה להאצה, גוררת הורדה של הילוך בתיבה ועליה מוחשית ברעש. זה מצטרף לשאון מוחשי יותר מהגלגלים ולרעש רוח מכיוון המראות.

קטעי הנהיגה המשובשים יותר וגם אלה המפותלים מציגים התקרבות בין יכולות שתי המכוניות. שתיהן מצליחות להיות נוחות לנסיעה בזכות שימוש במתלים רכים וצמיגים עבי דופן שמסננים חלק מהזעזועים. הסקודה מטפלת במהמורות מעט טוב יותר מהיונדאי ואילו היונדאי מתמודדת טוב יותר עם כבישים מפותלים בזכות בסיס הגלגלים הארוך יותר והמתלים המעט יותר קשיחים שלה. שתיהן מצוידות בהגאים חשמליים עם עודף תגבור, אבל זה של היונדאי העביר תחושה מלאכותית יותר שפגמה בדיוק וההנאה שמתפעולו. הבלמים של שתי המכוניות עבדו כמצופה - הבלימה מדויקת וחזקה ושתיהן עמדו במבחן העומס והחימום בהצלחה.

מבחן השוואתי יונדאי i20 החדשה נגד סקודה פאביה החדשה. אפריל 2015. קובי ליאני
מבחן השוואתי יונדאי i20 החדשה נגד סקודה פאביה החדשה. אפריל 2015/קובי ליאני

מנצחת ומנצחת יותר

תוצאת המבחן הייתה ברורה מאוד - סקודה פאביה לוקחת את המבחן הזה לא בהליכה, אבל בהחלט ללא מאמץ מיוחד

שתי המכוניות השתפרו ביחס לדור הקודם שלהן, השתפרו מאוד, במיוחד היונדאי שעשתה קפיצת מדרגה ממשית וזו לא הפעם הראשונה שיונדאי מבצעים זינוק שכזה קדימה. אולם עוד לפני שישבנו לסכם את הציונים ולספור את הנקודות, תוצאת המבחן הייתה ברורה מאוד - סקודה פאביה לוקחת את המבחן הזה לא בהליכה, אבל בהחלט ללא מאמץ מיוחד. עם תג מחיר של 95 אלף שקל לרכב המבחן לעומת 104,500 שקל ליונדאי, היא מצליחה להיות התמורה הטובה יותר לכסף. הפאביה חזקה ודינמית יותר, איכותית ונעימה יותר בתא הנוסעים, חסכונית ונוחה יותר. למעשה, היונדאי i20 מובילה רק בסעיפי העיצוב החיצוני ומרחב המחיה במושב האחורי.

אך כמו שנכתב בפתיחה, למרות הניצחון של הפאביה במבחן הזה, היא כאמור המכונית העדיפה כאן באופן מובהק, ליונדאי i20 החדשה זה לא אמור להזיז את הקצה של האנטנה, כי בזמן שצ'מפיון מוטורס עתידים למכור 1,500 פאביות בשנה, כלמוביל ימכרו ככל הנראה מספר דומה של i20 בחודש. במשחק הכמויות, הקרב הזה היה בכיס של הקוריאנים עוד לפני שהוא נערך. אבל אם הבחירה תהיה בידיכם, כדאי לבדוק טוב מי מהשתיים תתאים לציפיות שלכם יותר.

מבחן השוואתי יונדאי i20 החדשה נגד סקודה פאביה החדשה. אפריל 2015. קובי ליאני
מבחן השוואתי יונדאי i20 החדשה נגד סקודה פאביה החדשה. אפריל 2015/קובי ליאני

טיפולים ותחזוקה:

יונדאי i20
טיפול 15,000 ק"מ: 544 שקל
טיפול 35,000 ק"מ: 1,105 שקל
טיפול 55,000 ק"מ: 631 שקל
סה"כ 55,000 ק"מ: 2,280 שקל

*המחיר כולל חלפים, עבודה ומע"מ

צלחות בלמים קדמיות: 1,060 שקל (1,233 שקל כולל עבודה ומע"מ)
רפידות בלימה קדמיות: 388 שקל (504 שקל כולל עבודה ומע"מ)
צלחות בלימה אחוריות: 730 שקל (874 שקל כולל עבודה ומע"מ)
רפידות בלימה אחוריות: 365 שקל (538 שקל כולל עבודה ומע"מ)
מראת צד: 2,348 שקל
פנס חזית: 5,369 שקל

סקודה פאביה
טיפול 15,000 ק"מ: 484 שקל
טיפול 30,000 ק"מ: 684 שקל
טיפול 45,000 ק"מ: 484 שקל
טיפול 60,000 ק"מ: 1,498 שקל
סה"כ 60,000 ק"מ: 3,150 שקל

*המחירים כוללים חלפים, עבודה ומע"מ

צלחות בלימה קדמיות: 218 שקל
רפידות בלם קדמיות: 240 שקל
צלחות בלימה אחוריות: 160 שקל
רפידות בלימה אחוריות: 168 שקל
מראת צד: 560 שקל
פנס קדמי: 940 שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully