וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריסוק: חמישה כוכבים לסוזוקי ויטרה, ארבעה למאזדה 2

23.4.2015 / 15:35

סבב הריסוקים האחרון של מכון Euro-Ncap מחלק 5 כוכבים לסוזוקי ויטרה ו-4 כוכבים למאזדה 2. עוד ברשימת המצטיינים, רנו אספאס

ריסוק, סוזוקי ויטארה. אתר יצרן
ריסוק, סוזוקי ויטארה/אתר יצרן

ארבעה כלי רכב חדשים נבחנו לאחרונה בסבב הריסוקים של מכון Euro-NCAP האירופי שכולל בין היתר שקלול של מערכות בטיחות אקטיביות חדישות, בהן בלימה אוטומטית במהירות עירונית ובינעירונית. הרצף האחרון בחן את מאזדה 2 החדשה, סוזוקי ויטרה, רנו אספאס וכן את פיאט 500X, רכב הפנאי החדש המבוסס על פיאט 500.

על פי פרסומי המכון, חולקו למיניוואן המשפחתי רנו אספאס ולקרוסאובר סוזוקי ויטרה 5 כוכבים מלאים, בעוד פיאט 500X ומאזדה 2 קיבלו במסגרת המבחנים 4 כוכבים. על אף זאת, גם מאזדה 2 וכן פיאט 500X קיבלו ציונים משביעי רצון בהגנה על מבוגרים, ילדים וכן עבור הולכי הרגל. ההפחתה בניקוד נבעה בשל העידרן של בקרות בטיחותיות אלקטרוניות. כך למשל, ציינו הבוחנים כי מאזדה 2 אמנם נמכרת עם בקרת בלימה אוטומטית, אך היא מוגבלת למהירות עירונית.

פיאט 500X צבר 86% בהגנה על מבוגרים, ו-85% עבור ילדים, אולם גם במקרה זה הורדו נקודות בגין מחסור בתמיכה ממערכות בטיחות אוטומטיות.

ב-Euro-Ncap נוקטים בשיטת ניקוד מדורגת מידי שנה, שמעלה את הקריטריונים הנדרשים עבור 5 כוכבים מלאים. דגשים ניתנו בשנתיים האחרונות למערכות שנכנסות לפעולה באופן אוטומטי אם הנהג אינו מגיב בזמן, אך מאחר והרבה יצרניות טרם הכניסו אותן לשימוש במגוון רחב של כלי רכב עממיים, המכון מסרב להעניק להם 5 כוכבי הצטיינות.

מותר בהחלט להסיק מכך שבניגוד לעבר, 4 כוכבים כיום אינם תעודת עניות בטיחותית למכונית חדשה, כי אם הערת אזהרה שמוטב ליצרנית לסגור פערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully