וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט 124 חוזרת. בכורה בסוף השנה?

28.4.2015 / 9:23

פיאט 124 ספיידר נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים ותוצג לראשונה במסגרת תערוכת פרנקפורט.מאזדה מיאטה בתחפושת איטלקית? לא בידיוק

פיאט 124 ספיידר. אתר יצרן
פיאט 124. בכורה כבר במהלך השנה הקרובה/אתר יצרן

המיזם המשותף בין אלפא רומיאו למאזדה שהוכרז אשתקד ובמסגרתו הומצאה מחדש MX5, הניב גם עבור פיאט מכונית רוסדטר מודרנית שמחזירה לחיים כותר קלאסי מן העבר - פיאט 124 ספורט קופה ספיידר. עד כאן, הדברים פחות או יותר ידועים ופורסמו במדור ובעולם, אך כעת מסתמן שתערוכת הרכב בגרמניה תארח את הפיאט הספורטיבית ותציג אותה בפעם הראשונה בפני קהל המבקרים. את הכביש לעומת זאת, היא תפגוש כנראה כשנה לאחר מכן, באמצע 2016.

לפי דבריו של מנהל מותג פיאט בארה"ב, שם ממתינים בקוצר לרוח גם לתחילת שייוקה של אלפא רומיאו, הרודסטר האיטלקית לא תהיה מאזדה MX5 שמולבשת סמלי פיאט. "פיאט תעצב את ה-124 בהתאם למאפיינים שלה וגם תתקין בה את האמצעים הטכנולוגיים החדישים ביותר שיש לקונצרן קרייזלר--פיאט", כך אומר ג'ייסון סטוייביץ', שמוסיף שהיא תפתיע הרבה אנשים.

ה-124 עלתה לדיונים מספר פעמים בשנה החולפת, בעיקר בקרב הנהלת הקונצרן, לאחר שהוחלט שלא תשווק דרך אלפא רומיאו כי אם דרך מותג אבארט. מאוחר יותר, שוב שינו את החלטתם ומסרו את המיזם לידיה של פיאט שעתידה למכור אותה באירופה ובארה"ב. על הייצור חשוב להדגיש, חתומה מאזדה שתרכיב אותה יחד עם ה-MX5 במפעל היפני בהירושימה.

את הכוח תקבל ה-124 ממנוע 1.4 ל' טורבו (כ-170 כ"ס) בחיבור לתיבה ידנית 6 הילוכים עם אופציה לאוטומטית. סידור ההושבה מוגדר 2+2, משמע מקום לשני נוסעים מבוגרים מלפנים ומושבים סמליים מאחור (וריאציה שונה מהמקור). העיצוב החיצוני יהיה חלק מהותי בתהליך הבשלתה של ה-124, ולפי שעה לא ידוע אם תחלוק את קווי המתאר שלה עם ה-124 ספורט ספיידר שיוצרה בין 1966 ל-1982.

כך או כך, רמזים ראשונים יגיעו לקראת סוף השנה, על רקע שתי תצוגות ראווה אפשריות - פרנקפורט בספטמבר ותערוכת לוס אנגל'ס בנובמבר.

  • עוד באותו נושא:
  • פיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully