וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

500 ק"מ על חשמל: אודי רוצה להתחרות בטסלה

1.5.2015 / 8:50

רכב הפנאי החשמלי של אודי יכסה מרחק של 500 קילומטרים בין טעינות ויקרא תגר על טסלה מודל X. בסין מכינים תשתית של עשרות אלפי קילומטרים עם עמדות טעינה

אודי Q7. אתר יצרן
אודי Q7. הביקוש לדגמים היברידיים גדל/אתר יצרן

אודי תייצר רכב פנאי חשמלי ומפואר שמסוגל לנסוע למרחק של 500 קילומטרים עד אוזלת כוחן של הסוללות, כך על פי המטה הראשי באינגלושטט. חטיבת היוקרה של פולקסווגן רוצה להתחרות בעתיד ברכב הפנאי האקולוגי טסלה מודל X, אולם מנהל אודי רופרט שטדלר מזהיר שלמרות הכול, העתיד טמון במכוניות היברידיות ( אינטגרציה של בנזין וחשמל).

לדבריו של שטדלר, העשור הקרוב יוקדש למכוניות היברידיות משוכללות והן תהיינה הבחירה המועדפת על הלקוחות בעולם, לפחות עבור מי שרוצים מנת חשמל כלשהיא ברכב המשפחתי שלהם. דגמי "פלאג-אין" (שקע-תקע) להם מנוע בנזין ומערכת חשמלית עם טעינה מהשקע יהוו את החלופה הטובה ביותר למי שחפץ בשילוב בין נסיעה בעיר ונסיעה למרחקים גדולים.

דגם הפלאג אין היחיד של אודי, ה-A3 אי-טרון שמוגדר חשמלי למחצה (ה-R8 אי טרון חשמלית לחלוטין), יצא לכבישים בנובמבר האחרון . לזה טווח נסיעה מרבי של 50 קילומטרים על הסוללות עד לטעינה. השלב הבא כאמור, הוא קרוסאובר במידותיו של ה-Q7 שיוכשר עם עיצוב חדש, פלטפורמה חדשה (דור שני לסדרת MLB) ומשקל מופחת.

שטלדר אומר שפרק הזמן הנדרש בין טעינה לטעינה יקוצר משמעותית, כאשר 80% מאנרגית הסוללות זמינה לאחר 20 דקות בלבד בעמדת החיבור החיצונית. הוא מוסיף, כי בסין כבר מפתחים תשתית עם עמדות טעינה שנפרשת על פני 16 אלף קילומטרים ותושלם עד שנת 2020.

למודל X של טסלה טווח נסיעה חשמלי של 430 ק"מ, אולם באודי טוענים שבזכות טכנולוגיית הסוללות החדשה רכב הפנאי הגרמני יציג מספרים שימושיים יותר, וכן יהיה זול יותר לרכישה. ייתכן שרכב רעיוני או רכיבים מהיכולות של הקרוסאובר הגרמני יופיעו בתערוכת פרנקפורט הקרובה.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully