וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרכים: סיטרואן C4 המחודשת

30.4.2015 / 7:31

סיטרואן C4 שלאחר העדכון גרמה לנו לתהות כיצד היה משתפר מעמדה אילו הייתה מגיעה לישראל כפי שהיא כיום עוד בשנת 2010 - היא נוחה, נעימה, מהירה וחסכונית, אבל לא מספיק מלוטשת

צילומים: קובי ליאני

סיטרואן C4 המחודשת. אפריל 2015. קובי ליאני
סיטרואן C4 עברה/קובי ליאני

לחיצה על דוושת התאוצה מעמידה גורמת לצרפתייה האדמונית להתעורר ברגע. לקח לה שניה להבין שדרשנו ממנה בעצם לתת את כל מה שיש לה ולזנק קדימה כפי שלא עשתה מעולם. עד לא מכבר, הספקנו לטעום מדורותיה הקודמים של סיטרואן C4 שצוידו במנוע 1.6 אטמוספרי חלש, אחר כך במנוע 1.6 ליטר עם 120 כ"ס שהגיע מרומן מזדמן עם ב.מ.וו. אולם שני מנועים אלה חוברו לתיבת ההילוכים AL4 שלא החמיאה לה, בלשון המעטה.

המכונית המשפחתית של סיטרואן לא עמדה עוד בתחרות שמסביבה. כן היא הייתה נוחה, כן היא נראתה חמודה ואיכותית, אבל אומנות הפיתוי כבר לא הייתה בשפתותיה והיא כמעט שהפכה לזניחה ברמת המכירות. סיטרואן לא יכלו עוד להתעלם מהגרעון הזה ולכן העבירו את המכונית שנולדה ב-2010 שורה של שדרוגים סופר חשובים - רובם ככולם קשורים למכאניקה המניעה, מקצתם לקוסמטיקה, כדי שבכל זאת תצליחו להבדיל בין הדורות ועכשיו אנחנו בוחנים אותה לראשונה על כבישי ישראל. האם נוכל לספר לכם על שינוי חיובי?

סיטרואן C4 המחודשת. אפריל 2015. קובי ליאני
סיטרואן C4 המחודשת. אפריל 2015/קובי ליאני

ככה צריך

"לחצנו על דוושת הדלק ואהבנו את מה שקיבלנו. הצרפתייה היססה לרגע, אבל זינקה קדימה בנחישות"

לחצנו על דוושת הדלק ואהבנו את מה שקיבלנו. הצרפתייה היססה לרגע, אבל זינקה קדימה בנחישות, תיבת ההילוכים עבדה יפה, הריצה את הסל"ד ביחסי העברה הולמים הרבה יותר ועצרה את השעון על 11 שניות מכובדות מאוד. אחר כך גם מדדנו לה את הזמן שלו היא זקוקה כדי להשלים עקיפה (האצה מ-80 ל-120 קמ"ש) וגילינו שמדובר ב-7.1 שניות בלבד וזה כבר ממש מהר ביחס למשפחתית קונבנציונלית.

תוצאת הזמן לא מספרת על האופן שבו החיבור בין המנוע לתיבה עובד - הוא עובד בהצלחה. כדאי לזכור שכעת בחזית יש את אותו מנוע שפגשנו ב-308 החדשה וזה אומר רק 1,200 סמ"ק ורק 3 צילינדרים, אבל אלה מחוזקים עם מגדש טורבו ודף הנתונים מספר על 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד ועל 23.5 קג"מ שמגיעים לשיאם כבר ב-1,750 סל"ד. התיבה (יפנית מבית אייסין) מצוידת כעת בשישה הילוכים. שהחיינו והגיענו לזמן הזה. בכל הקשור לצריכת הדלק, נותרנו עם המון מקום לאופטימיות. למרות התנאים הכבדים של נהיגת המבחן, במשאבה עצרנו והמילוי גילה צריכה של 13.8 קילומטרים לכל ליטר.

סיטרואן C4 המחודשת. אפריל 2015. קובי ליאני
סיטרואן C4 המחודשת. אפריל 2015/קובי ליאני

לא סיימו את המצווה

המנוע נמרץ וחד בתגובתו, גם כשמפתיעים אותו באמצע נסיעה רגועה עם בעיטה בדוושת הדלק. אולם כמו מנועים אחרים מסוגו, גם לו אופי פעולה שכדאי להכיר לפני שמתחייבים. לדוגמה, בתחילת הנסיעה, המנוע קיבל את פנינו ברעידות מוחשיות מדי כשבקרת האקלים נכנסה לפעולה. ממש רעידות שבכל רכב אחר כבר היינו מצלצלים למוסך לקבוע תור לבדיקה. כשטמפרטורת העבודה עלתה והתקרבה לאופטימלית, הרעידות פחתו באופן משמעותי.

כמו כן, המנוע הקטן שדוחף חזק באמצע סקאלת הסל"ד, מאבד נשימה מוקדם יחסית, מיד לאחר שיא הכוח, כך שאין שום טעם לנסות למשוך אותו צפונה משם. גם תיבת ההילוכים יצרה הצקות משלה, בעיקר בתנועה איטית כמו בעומסי תנועה עם רעידות, נקישות ואיחור בשילוב הילוך אחרי עמידה ממושכת. אחרונים הם הבלמים שבאותה סיטואציה, הרגישו 'דביקים' מדי ויצרו אי נעימות ממשית בתנועה במהירות זחילה עם עצירות תכופות.

אולם גם מאוחר יותר, בקצב נהיגה שחייב את התיבה לברור בזריזות בין ההילוכים, היא לא פעם התבלבלה ופעלה באופן לא חלק. הריג'קטים האלה גרמו לנו לחשוב כאילו סיטרואן הסתפקו רק בהתקנת הרכיבים המכאניים, אבל לא השקיעו את הזמן הראוי בליטוש וכיול הפעולה בעזרת האלקטרוניקה.

סיטרואן C4 המחודשת. אפריל 2015. קובי ליאני
סיטרואן C4 המחודשת. אפריל 2015/קובי ליאני

ועוד קצת שינויים

"יש לה מתלים שיוצרים, יחד עם חישוקי 16 אינץ', נוחות נסיעה מעולה וריסון מצוין למרכב כשדוחקים בה בכביש מפותל"

כדי שבכל זאת תצליחו להבדיל בין ה-C4 עם המנוע המשופר, סיטרואן טיפלה בה גם קוסמטית, אבל את המינימום הנדרש. למשל, שינו את מערכת השמע ברכב למולטימדיה עם מסך 7 אינץ' (לפי מסגרת המסך, אפשר היה אולי להתקין שם מסך גדול בהרבה) ויש גם פנסים חדשים ו... זהו. וזה מספיק? אפשר לחיות עם זה בשלום שכן מערכת השמע מציעה איכות טובה פלוס, אפשר להתחבר אליה עם בלו-טות' ו-USB וגם גישה מוגבלת לאינטרנט (בעזרת הסמרטפון), אבל אין בה ניווט למשל וזה קצת חבל.

למרות זאת, הצלחנו להתנחם בעובדה שהסיטרואן C4 בדורה האחרון כבר מתחילה עם בסיס טוב שקל לבנות עליו מכונית ראויה. למשל, יש לה מתלים שיוצרים, יחד עם חישוקי 16 אינץ', נוחות נסיעה מעולה וריסון מצוין למרכב כשדוחקים בה בכביש מפותל. ההגה מעט קל מדי במשקלו, אבל הוא מדויק ונעים לשימוש, רחת האחיזה גבוהה והבלמים שהציקו בעומסי התנועה, עבדו מצוין כשהרכב זז בקצב מהיר.

בנוסף, יש לה תא נוסעים איכותי ברובו, עם חומרים רכים וגם הגימור משובח בסך הכל. אבל יותר מהכל, אהבנו את המושבים בה. ה-C4 מצדיקה את מוניטין העבר וגם לה יש מושבי כורסה נעימים מאוד שתומכים בגוף מצוין בזכות גודלם. גם מאחור מרחב המחיה טוב לשני מבוגרים ועוד ילד שלא זקוק למושב בטיחות ותא המטען מציע 380 ליטרים סבירים לגודל רכב שכזה.

סיטרואן C4 המחודשת. אפריל 2015. קובי ליאני
סיטרואן C4 המחודשת. אפריל 2015/קובי ליאני

124,000 שקל

את הסוכרייה האחרונה היבואנית נותנת בשורת המחיר. ה-C4 המעודכנת תוצע בישראל רק ברמת גימור אחת שדי מיישרת קו עם המקובל בקבוצה, אבל עם תג מחיר תחרותי יותר שאמור לפחות לגרום לכם להביט לכיוונה ולא אל האחרות שעולות 6,000 ועד 10,000 שקל יותר. כלומר, 124,000 שקלים זה מה שתדרשו לשלם עבורה, לפחות נכון לרגע זה, שכן מחיר המחירון המוצהר שלה עומד על 129,990 שקל ומחירה על הכביש כולל אגרת רישוי (1,802 שקל) יעמוד על 131,972 שקל.

במחיר הזה יש לצרפתיה המון להציע למשפחה. סוף סוף יש לה את הקומבינציה הנכונה בין מנוע לתיבת הילוכים, היא חסכונית מאוד, נוחה להפליא ונעימה לנסיעה ממושכת. אנחנו גם אהבנו את איך שהיא נראית ונהנינו לנהוג בה, אז רק נשאר לקוות שסיטרואן ישלימו את ה'פיין-טיונינג' הדרוש וילטשו את הפינות הגסות בפעולת תיבת ההילוכים ורעידות המנוע כדי שתהיה כאן יופי של משפחתית.

סיטרואן C4 המחודשת. אפריל 2015. קובי ליאני
סיטרואן C4 המחודשת. אפריל 2015/קובי ליאני

תחזוקה וטיפולים

עלויות טיפולים:
טיפול 15,000 ק"מ: 817 שקל
טיפול 30,000 ק"מ: 1,124 שקל
טיפול 45,000 ק"מ: 1,017 שקל
טיפול 60,000 ק"מ: 1,124 שקל
סה"כ 60,000 ק"מ: 4,082 שקל

*הטיפולים כוללים חלפים מקוריים, עבודה ומע"מ

צלחות בלימה קדמיות: 742 שקל
רפידות בלימה קדמיות: 687 שקל
צלחות בלימה אחוריות: 1,458 שקל
רפידות בלימה אחוריות: 573 שקל
פנס קדמי: 2,578 שקל
פנס אחורי: 511 שקל
מראת צד: 1,604 שקל

*המחירים כוללים מע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully