וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא פירסמת - שילמת". המשרד להגנת הסביבה קנס יבואניות רכב בגין אי פרסום נתוני זיהום אוויר

29.4.2015 / 9:17

מספר יבואניות רכב בישראל נקנסו בסכום מצטבר של מאות אלפי שקלים, בשל היעדר נתוני פליטת מזהמים וצריכת דלק בפרסומות ברשת האינטרנט

זיהום אוויר בכלי-רכב. ShutterStock
להיכן נעלמו נתוני ה-CO2?/ShutterStock

המשרד להגנת הסביבה קנס ב-640 אלף שקלים יבואניות רכב שהפרו את חובת פרסום נתוני פליטת המזהמים במודעות השיווק לכלי רכב חדשים. על פי הודעת הדובר, מדובר במודעות למכוניות מסוג פיג'ו, פורשה, פורד וסיטרואן. המשרד הורה ליבואניות לפרסם את לציבור את דבר הטלת הקנס בעיתונות היומית כך שיוכלו להבין את מהותו, סכומו ונסיבותיו.

את הקנס הגבוה ביותר תשלם חברת הייבוא המקביל לדגמי פורד, "איילון מוטורס" שלא ציינה נתוני פליטת מזהמים או צריכת דלק לששה כלי רכב המשווקת. זוהי הפרה שנייה של החברה בתוך שנתיים ולכן נקט נגדה המשרד בשיטת "כפל קנס" המצטבר ל-366 אלף שקלים.

יבואנית דגמי פורשה חברת "מכשירי תנועה" נקנסה ב-137 אלף שקלים על כך שלא פרסמה נתונים אלו בדף הבית של החברה, וקנס דומה קיבלה גם חברת "דוד לובינסקי", יבואנית דגמי פיג'ו-סיטרואן בעקבות פרסום רכב פיג'ו באתר "יד 2" ללא שקיפות דרגת זיהום האוויר כפי שנדרש בחוק.

כל הרכבים להם אין נתון CO2 גלוי לעיני הציבור, אוטומטית מדורגים ברמת זיהום שבין 12 ל-15 - רמת הזיהום הגבוהה ביותר. מהמשרד מוסרים כי "ימשיך לאכוף את כל סעיפי חוק אוויר נקי על מנת להביא לידיעת הציבור את ההשלכות הסביבתיות שברכישת רכבת חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully