וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנגו: ביהמ"ש הורה לחברה להמשיך להשתמש בהסדר החניה הארצי

30.4.2015 / 12:32

פנגו תהיה מחויבת לתת שירות בפרישה ארצית עד לכינוס מחודש של הצדדים לדיון נוסף בחודש מאי. בשלב זה, לא תוכל להשתמש במאגר המידע בידיה לטובת שירותים מקומיים ואחרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פנגו/מערכת וואלה!, צילום מסך

פנגו תמשיך להעניק למשתמשיה שירות חנייה בתשלום בפרישה ארצית, כך קבע שופט ביהמ"ש המחוזי, ד"ר קובי ורדי, שהחליט להאריך את צו המניעה שביקשה 'החברה למשק ולכלכלה של השלטון המקומי'. ד"ר ורדי פסק כי עד להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, רצף השירות הארצי יימשך, וכי עד שיוחלט אחרת, פנגו לא תוכל לעשות שימוש בשירותים הנוספים שמציעה במאגר המוחזק בידיה בשלב זה.

כזכור, חברת 'מילגם', (פנגו), חתמה על הסכמי שיתוף פעולה מקומיים עם הערים המרכזיות בישראל, לאחר שהחליט ביהמ"ש שלא לחדש איתה את החוזה בבלעדיות, ובכך לפתוח את השוק לתחרות שתוזיל את העלות לצרכן. פנגו שלטה כמעט ללא עוררין בענף החניה הסלולארית מאז 2007, כאשר המתחרה היחידה שלה, בהסדרים מצומצמים היא 'סלופארק'. זו גם חתמה על הסכמים עם כמה רשויות, אך נראה שבית המשפט לא אהב את ההתנהלותן של שתי המפעילות והחליט להעביר את ההחלטה בנושא לדיון חדש שיתקיים במעמד הצדדים בחודש מאי.

בפסק הדין שניתן, ביקר השופט את התנהלות של מי שעתרו כנגד המכרז החדש של משכ"ל: "...הן עצמן גרמו במו ידיהן לכך שהמכרז החדש לא יצא אל הפועל בלוח הזמנים שהם הסכימו לו בהסכם הפשרה, והתנהגות זו מעוררת קושי בלשון המעטה ומחזקת את פרשנותה של משכ"ל לגבי רציפות השירות ...".

עוד נכתב בפסק הדין, כי "מילגם בחרה להגיש לבית המשפט העליון בקשה להארכת מועד ל-45 יום בלבד, וגם בקשה זו לא הוגשה מטעם רצונה ליתן את השירותים במכרז הארצי, אלא כדי שהדבר יתן לה זמן ושהות להתארגן למתן השירות במישור המקומי וכריתת הסכמים עם הרשויות המקומיות". לכך הוסיף כי "הדברים מדברים בעד עצמם ומחזקים חשדות והשערות משכ"ל לגבי מלגם, אך בשלב כזה אינני צריך להכריע בכך".

במשכ"ל, מעוניינים כעת לצאת למכרז חדש בו יישתתפו מספר מפעילים חדשים מלבד פנגו וסלופארק, שיציעו לצרכן שירות דומה, כך שהמחיר הנגבה מהנהגים בעת חניה סלולארית יופחת, והשירותים המוצעים יורחבו וישופרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully