וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיטליה למזרח הרחוק: דה טומאסו נמכרה לחברה סינית

7.5.2015 / 12:53

יצרנית הרכב האיטלקית דה טומאסו שעמדה בפני פשיטת רגל נמכרה לחברה סינית ב-2 מיליון דולרים. האם תצליח לשמור על זהותה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דה טומאסו פנטרה קונספט 2007. אלביס פרסלי החזיק את הדגם המקורי מ-1963/מערכת וואלה!, צילום מסך

יצרנית הרכב האיטלקית והקטנה 'דה-טומאסו' נמכרה לקונסורציום סיני בעסקה שהיקפה כ-2 מיליון דולרים בלבד. זאת לאחר שמשנת 2012 נלחמת בשיניים שלא להקלע לתהליך של פשיטת רגל. החברה שחתומה על מכוניות אקזוטיות בהן פנטרה ומנגוסטה ניסתה לאתר בקדחנות חברה שתרכוש את נכסיה - כאשר גם ב.מ.וו הייתה בתמונה, אולם הדיונים לא הבשילו מעבר לשלב התאורטי.

לפני כששה שבועות, דיווח מגזין הרכב הגרמני 'אוטו מוטור אנד ספורט', כי קבוצת משקיעים שוויצרית בשם L3 הביעה עניין ברכישת דה טומאסו על פי שווי של 2.1 מיליון דולרים, אולם המשא ומתן כשל לאחר שהתברר כי לשוויצרים אין את היכולת הכלכלית לעמוד מאחרי תנאי החוזה. כעת איפוא, קיבלו האיטלקים את הצעתם של הסינים ויעברו לאחזקתם בחודשים הקרובים, כך מפרסמים כלי התקשורת באיטליה.

דה טומאסו, נוסדה ב-1959 במודנה והתפרסמה בזכות מכוניות הספורט הנדירות להן מנוע מרכזי-אחורי, כמו הפנטרה - שאת יכולותיה חבה לחברת פורד שתרמה את מערכת ההנעה שלה. מאוחר יותר, נחתה אצל מזרטי בין השנים 1976-1993 ולאורך שנותיה בבולוניה הפיקה סדרות יחד עם מזרטי, כמו למשל ה-בי-טורבו וכן את קרייזלר TC.

ב-2009, נרכשה על ידי היזם ג'יאן מריו רוסניולו, שהמציא אותה מחדש ואף הגדיל לעשות וייצר קרוסאובר בשם דה טומאסו "דה-וויל', אבל כמו הרבה פרוייקטים רעועים של דה-טומאסו לא הצליח להזניק את הרכב והוא אופסן במחסני החברה והוצג פעם אחת בלבד כ-"SLC" בתערוכת ז'נבה 2011. חמור מכך, רוסנינולו ושני שותפיו נעצרו על ידי המשטרה ברומא לאחר שהואשמו בהונאות מס בכ-10 מיליון דולרים.

נקווה שאצל הסינים ישתפר מצבה הכלכלי והיא תוכל שוב למצוא את מקומה בתעשיית הרכב.

  • עוד באותו נושא:
  • דה טומאסו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully