וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי TT קלאבספורט: מפגן טכנולוגי

10.5.2015 / 10:07

אודי תשלח את ה-TT קלאבספורט הנועזת לתערוכת VAG באוסטריה, עם מערכת בי-טורבו הברידית המחלצת 600 כ"ס וביצועים של מכונית קיצון

אודי קלאבספורט. ניר בן טובים
אודי TT קלאבספורט. מזניקים טכנולוגיות/ניר בן טובים

עד שנדווח לכם מתערוכת Wörthersee שנערכת באוסטריה השבוע, הנה טעימה ממה שנראה שם בקרוב על הבמות. אודי תחשוף יחד עם פלוגות ה-GTI הגדולות את מכונית ה-TT קלאבספורט הרעיונית שחונכת טכנולוגיות הינע מתקדמות שתעשנה את דרכן לחלק ממכוניות החברה בפרט, ולקונצרן בכלל.

אודי מספרת שהמציאה את קלאבספורט בהשראת מכונית המירוצים Audi 90 IMSA GTO שכיכבה על המסלולים בשנות ה-80. היא מונעת באמצעות מערכת הנעה ניסיונית בנפח 2.5 ל' טורבו חמישה צילינדרים TFSI עם הספק מרבי של 600 כ"ס ויותר מ-63 קג"מ. זהו מנוע ה-TFSI הראשון של אודי אליו חיברו צמד מגדשי טורבו אלקטרוניים - טכנולוגיה שכאמור תמצא בחזיתן של מכוניות החברה בשנים הקרובות.

כמיטב המסורת, הכוח עובר לכל הגלגלים דרך הנעת קואטרו קלאסית ותיבת 6 הילוכים ידנית. היא תאיץ בה ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות ועד 300 קמ"ש מרביים. הכוח של הטורבו מגיע ממערכת חשמלית 48 וולט שמספקת אנרגיה מתוגבת החל בתחתית הסל"ד, על רצועת כוח גמישה מאוד.

חיצונית, נבדלת ה-TT קלאבספורט מאחותה הרגילה באריזה עמוסה כנפיים ורכיבים עם אמירה ספורטיבית מודגשת. לכך הוסיפו פגושים שונים, נורות LED, חישוקי 20 אינטש, דפיזור עשוי תרכובות סיבי פחמן ועוד. בתא הנוסעים מושבי "באקט" חובקים עטופים אלקנטרה, הגה בהשראת חטיבת המירוצים של אודי, ועיטורים ייחודיים על הדלתות.

בשורה התחתונה, אודי מנצלת כאן פלפורמה להכשיר מערכת טורבו מתוחכמת שחלקים גדולים ממנה ישרתו את הדגמים של המותג. יש להניח שנראה עוד מיזמים כאלו מאודי במסגרות שונות, שכולם כמעט מתמקדים בסחיטת יכולות גבוהות לצד צריכת דלק מופחתת, והקטנה של פליטת המזהמים.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully