וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימוד רכיבה: משרד התחבורה שינה את דרישות הסף, היבואנים והמורים לא עודכנו

13.5.2015 / 7:25

משרד התחבורה שינה את התקן המותאם לכלים דו גלגליים ללימודי רכיבה. הוא רק שכח לעדכן את המורים והיבואנים. "רכשנו כלים ב-200 אלף שקל ללימודי רכיבה ולא אמרו לנו שאינם מאושרים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה הוא זמן מקןבל לעדכון בטרם שינוי תקנים ונהלים? ככל הנראה ימים אחדים אם שואלים את משרד התחבורה. לפני ימים אחדים גילו מורי הנהיגה לכלי דו- גלגלי ויבואני הדו-גלגלי כי האופנועים שנמכרו ונרכשו לטובת לימוד הנהיגה, לא יוכלו לקבל רישום ככאלה. מדוע? משרד התחבורה עדכן את רף ההספק המינימאלי, מבלי לעדכן מבעוד מועד כל גורם מחוץ למשרד.

לפני מספר חודשים עודכנו דרגות רישיון הרכיבה לפי אלו המקובלים באירופה, כך שרמת הביניים עומדת כעת על הגבלה ל-47 כ"ס במקום 33 כ"ס לפני השינוי.

תקנות משרד התחבורה קבעו כי ההספק של אופנועי לימוד הרכיבה לרמת רישיון זה לא יפחת מ-20 כ"ס. ב-1 במאי תיקן משרד התחבורה את רף זה והעלה אותו ל-30 כ"ס כדי שיהלום את רף ההספק החדש ברישיון. אולם בטרם הוחליט ואף הוציא את התיקון אל הפועל, אנשי משרד התחבורה לא טרחו כלל לעדכן את יבואני הדו-גלגלי אשר מצדם כבר הצטיידו במלאי של עשרות אופנועים העונים להגדרות התקן הקודם ולא את מורי הנהיגה אשר הספיקו לרכוש כלי לימוד נהיגה חדשים.

אלה האחרונים גילו למעשה את השינוי בדרישות רק ברגע שבו ניסו לרשום את האופנועים החדשים כאופנועי לימוד נהיגה במשרד הרישוי. "זו התנהלות לא הגיונית ותמוהה מאוד", כך אמר לנו בעלים של בית ספר לרכיבה והוסיף - "לפני מספר שבועות רכשנו כעשרה אופנועים חדשים ללימוד נהיגה במעל 200,000 שקל ואף אחד לא עדכן אותנו שהכלים האלה כבר לא מאושרים ללימוד נהיגה. משרד התחבורה חייב לעכב את התקנה או לאפשר חריגה במקרה הזה ולאשר את הרישום של האופנועים החדשים". מלבד מורי הנהיגה, יבואני הדו-גלגלי עלולים להיתקע עם עשרות אופנועים חדשים בעלות של מיליוני שקלים ללא דורש.

פנינו בנושא זה אל משרד התחבורה בבקשה לתגובה, אך למרות הזמן הרב שחלף, טרם התקבלה כל תגובה מצדם.

  • עוד באותו נושא:
  • אופנועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully