וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוחות תנועה: איך אפשר לצמצם נזקים?

עו"ד רוני פאלוך, מאמר אורח

27.5.2015 / 7:36

אין נהג שאינו נתקל במהלך שנות נהיגתו עם שוטר תנועה. בד"כ התוצאה של מפגש זה הינה קבלת דו"ח. בשורות הבאות ננסה להבהיר, בקצרה, את החלופות והאמצעים שעומדים לרשות הנקנסים

מבצע אכיפה משטרת התנועה הארצית נגב נגד משאיות עם משקל חורג. קובי ליאני
מבצע אכיפה משטרת התנועה הארצית נגב נגד משאיות עם משקל חורג/קובי ליאני
בהחלט ניתן בהרבה מקרים לפעול לצמצום הנזקים

מפגש עם שוטר תנועה הוא לא דבר נעים. אבל צריך לזכור שישנם כל מידי דוחות, שכל אחד מהם טומן בחובו עונשים שונים ותנאים שיש לפעול על פיהם. בשורות הבאות, נבחין בין הדוחות הנפוצים ביותר ומה משמעותם בבית המשפט.

סוג אחד של דו"ח, הינו דו"ח מסוג ב.מ –קרי ברירת משפט, זאת האפשרות הקלה יותר ומיועד לעבירות מסוכנות פחות. דו"ח זה ניתן לשלם ולהימנע מעיסוק עם הליכים משפטיים. ברם – לצד התשלום נרשמות נקודות במשרד הרישוי וכמובן הרשעת תעבורה. האזרח ששילם את הדו"ח סובר שבזאת תמו ההליכים, אולם מתישהו יצוץ בעתיד תוצאות תשלום זה. אנחנו נתקלים לא פעם הנהגים המלינים כי בעת מתן הדו"ח "השוטר אמר לי ש... אין נקודות, זה לא נחשב, אפשר לבטל וכדו'.." , כל אמירות אלו אין להם כל משמעות חוקית.

על מנת לבטל את הדו"ח ומבלי שירשמו נקודות לצידו ניתן באמצעות: 1. משלוח בקשה לביטולו. 2. בקשה להישפט בבימ"ש. הוראות פשוטות ומפורטות רשומות בגב הדו"ח.

בהחלט ניתן בהרבה מקרים לפעול לצמצום הנזקים, אם באמצעות פגמים בראיות, רישום לקוי של הדו"ח וכיוצ"ב. אולם, הנהג הסביר אינו ידע להתחקות אחר זה, ומומלץ להיוועץ או לשכור שירותי יצוג מקצועיים של פרקליט מנוסה בתחום.

"הזמנה לדיון וכתב אישום" המוכרת בעיקר כ"הזמנה למשפט" נרשמת לנהגים שעברו עבירות חמורות יותר; מקבל הזמנה זו אינו נהנה מהפריבילגיה לבחור האם לשלם או להישפט, הוא מצוי במסלול של משפט, על כל השלכותיו, והעונש בד"כ יתחיל בפסילה על תנאי בנוסף על הקנס הכספי, וסבירות גבוהה ג"כ לפסילת רישיון בפועל. בודאי שבהליך זה מומלץ להיוועץ בעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום.

בדוחו"ת ב.מ. בהם ביקש הנהג להישפט מתחילה ספירה לאחור מעת משלוח הבקשה, במידה ותוך 365 יום לא הגיע לנהג הזמנה למשפט אזי הדו"ח, בטל, אין צורך לקבל אישור על כך, אלא מספיק לשמור תיעוד של משלוח הבקשה להישפט בדואר רשום.

בדו"ח "מצלמה" חלה התיישנות עם חלוף 120 יום מעת ביצוע העבירה.

הכי חשוב – לשלוח כל דבר דואר ברשום בלבד, לשמור את העותק של המכתב ואישור הרשום, ולדעת - הימנעות מלהוציא דבר דואר רשום שהגיע אליכם לא מסירה מכם את האחריות לעבירה או לתוצאותיה, החוק הקיים מפיל חזקה על הנאשם, במידה ודבר הדואר הרשום נשלח מטעם המדינה לכתובתכם כפי שמופיע ברשומות.

הכותב הינו שותף ב"לויתן פאלוך עורכי דין" המתמחים בתחום התעבורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully