וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל: המכונית האוטנומית בשלה לעלות לכביש הציבורי

17.5.2015 / 7:22

מכונית האב-טיפוס האוטנומית של גוגל מוגבלת ל-25 קמ"ש. הנהגים יוכלו להשתלט על הרכב במידה ויקלעו למצב חירום. ההזנקה בקליפורניה

מכונית ללא נהג של גוגל. AP
מכוניות הלקסוס של גוגל. מספר תאונות שנגרמו, ככל הנראה בגלל טעות אנוש של נהגים אחרים/AP

'גוגל' הכריזה בסופ"ש שהיא כשירה לעלות למבחנים ראשונים על כבישי קליפורניה בקרוב עם המכונית האוטנומית העגלגלה שלה, כך על פי כלי התקשורת בארה"ב. החברה עדיין לא הגישה בקשה רשמית לקבלת רשיון מהמדינה, אבל מסתמן שמדובר בעניין של זמן, וכמה מחסומים בירוקרטיים שניתן יהיה להסדיר אותם בקלות.

גוגל בוחנת בימים אלה בהרי קליפורניה את הלקסוס RX450 ההיברידי המצויד במערכת נהיגה עצמאית וחיישנים מיוחדים, ולפי גוגל, גם המכונית הקומפקטית והמשונה שלה תצעד בעקבותיה. דובר החברה מסר כי במדינת קליפורניה ניתנו אישורים לניסוי במכוניות אוטנומיות החל מספטמבר האחרון, והם רק ממתינים לקבלת כל המסמכים הנחוצים להגשה למשרד הרישוי המקומי.

למרות זאת, ועל אף האמון הרב שנוטעים בבקרות, גוגל ספגה לאחרונה ביקורת חריפה לגבי הטכנולוגיה המשרתת את המכוניות העצמאיות, לאחר שדווח כי 3 דגמי RX היו מעורבים בתאונת דרכים עם מכוניות אחרות. גוגל השיבה שמדובר בטעויות אנוש שאינן קשורות לבקרת הנהיגה, אך סירבה להרחיב מעבר לכך.

המכונית של גוגל, שנראית קצת כמו קריקטורה, מוגבלת ל-25 קמ"ש ונעזרת במיפוי לוויני, חיישנים ותוכנות כדי למצוא את דרכה בין הכבישים. מספר ניסויים בוצעו ברכב במתחמים סגורים, אך לצורך גלגולה לנסיעה על כביש ציבורי, גוגל תתקין בקרבייה גלגל הגה, בלמים ומצערת, חלילה שתצא משליטה, כך שניתן יהיה להעביר את המושכות לידי הנהג.

גוגל היא רק אחת מתוך מספר חברות או יצרניות רכב שמפתחות כלי רכב בעלי יכולת נהיגה עצמאית. הרבה אוניברסיטאות לוקחות חלק במיזמים אלו, וגם מרצדס, אודי, ב.מ.וו, וולוו וג'נרלס מוטורס נמצאות בחזית הקדמה. אולם, כמעט כולן יאלצו להתמודד על שאלות גורליות לגבי בטיחותן - ובעיקר על היקף השליטה של המחשבים על המכונית.

כריס אורמון, מנהל מחלקת פיתוח מכוניות בגוגל: "אנחנו מחכים בקוצר רוח לראות איך האוכלוסיה תגיב למכוניות האוטנומיות וכיצד תתפתח האינטרקציה, ומה באמת צופן העתיד מבחינת האתגרים שיפלו בדלתה של המכונית ללא נהג. בשנים הקרובות, נמשיך לבחון פיילוטים קטנים כדי להבין מה בידיוק מצפים אנשים מרכב מסוג כזה".

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully