וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כביש 1 הופך לשלושה נתיבים בין שורש לעין חמד

18.5.2015 / 9:09

החלק הראשון בפרויקט הרחבת כביש 1 הושק אמש רשמית. קטע הנסיעה בין שורש לעין חמד יכלול שלושה נתיבים ושול רחב, גשר הראל יבוטל ובקרוב יושק גם הנתיב הנגדי

קטע הכביש החדש בין שורש לעין חמד הכולל שלושה נתיבי נסיעה נפתח לתנועה. נתיבי ישראל,
קטע הכביש בין מחלף שורש למחלף עין חמד. צילום: נתיבי ישראל/נתיבי ישראל

משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל השיקו אמש את הקטע הראשון במסגרת שדרוגו של כביש 1 המוביל אל הבירה וממנה. קטע זה שאורכו ארבעה קילומטרים ונמצא בין מחלף שורש למחלף עין חמד, מציע כעת שלושה נתיבי נסיעה וכן גם שוליים רחבים ברוחב שעולה על שלושה מטרים. הקטע החדש יכלול גם מיתון העקומות תאורה חדשה וכן הוספת מחלף חדש בנווה אילן. במשרד התחבורה מודיעים כי כבר ביום חמישי הקרוב (21 במאי) יפתח לתנועה גם הנתיב השלישי בכיוון הגדי. עלות קטע זה נאמדת עד כה ב-2.4 מיליארד שקל.

שר התחבורה ישראל כץ ציין כי מדובר באחד הפרויקטים החשובים ביותר של משרד התחבורה. לדבריו, שדרוג כביש מס' 1 ישפר את זרימת כלי הרכב באחד מעורקי התנועה המשמעותיים ביותר בישראל. "הרחבת כביש מס 1 לשלושה נתיבים וביטול סיבוב מוצא המסוכן יאפשרו לעשרות אלפי הנוסעים לחלוף על הפקקים ולהגיע לירושלים, במהירות ובבטיחות". אמר כץ.

מ"מ מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, מיכה קופילובסקי ציין כי גשר הראל הישן, שנבנה לפני עשרות שנים יבוטל בקרוב. במקומו נכרות בימים אלה שתי מנהרות, באורך של כ-800 מטר כל אחת שיעברו מתחת לרכס הראל. סמוך למחלף החדש יוקם מסוף תחבורה ציבורית שישרת את הנוסעים לירושלים ולתל אביב. במסגרת התכנית, יבוטל קטע הכביש המסוכן, בסיבוב מוצא, במקומו הולכים ומוקמים שני גשרים מקבילים, בני שלושה נתיבים, באורך של כקילומטר כל אחד, המתנשאים מעל עמק מוצא.

שדרוג הכביש בין שער הגיא לירושלים, כולל סלילה של אספלט שקט, המפחית את רעש המכוניות ומאפשר נסיעה שקטה ונעימה. בתכנון ניתן דגש מיוחד להיבט הנופי והאקולוגי. באזור שער הגיא, הכביש החדש יוגבה מעל המפלס הקיים כדי לשמר את הנוף הייחודי. בקטע שער הגיא - שורש נבנה בימים אלה גשר אקולוגי למעבר בעלי חיים, הגדול ביותר בישראל. באזור ישנם עשרות סוגים של חיות וכללם, איילות, חזירי בר, שועלים, תנים וצבועים, שלראשונה יוכלו להתאחד בעקבות החיבור בין שני עברי הכביש.

עוד חדשות רכב בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • כביש 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully