וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לירין שטרן: מסיים במקום השני במירוץ אסטוריל

22.5.2015 / 12:10

סוף שבוע מוצלח לישראלי שמתחרה בליגת הפורמולה 3 באירופה עם עמידה על המקום השני בפודיום. תאונה אחת קלקלה את הטעם המתוק, אבל הראש נמצא כבר במירוץ הבא בסילברסטון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ירין משחרר קלאץ' ועף קדימה. מכונית הפורמולה 3 שלו מזנקת מהמקום השלישי על הגריד ובחמש ההקפות הראשונות היו קרבות רציניים בין המקום הראשון לשני ובין השלישי לרביעי. במהלך הקרבות על המיקומים בחזית, שני הראשונים פתחו פער של 2 שניות מירין שבמקום השלישי. יו-קנמארו נמצא על הזנב של ירין ולא מרפה במשך מספר הקפות עד שירון הצליח להגדיל את הפער בניהם ולהתנער ממנו ומאותו רגע היה הישראלי בקצב של המובילים עד סוף המירוץ. נקודת התפנית הייתה חמש הקפות לסיום ש'ויטו באוטיסטה' הברזילאי שבמקום השני קבע את ההקפה מהירה ביותר במירוץ, אך עשה זאת תחת דגל צהוב וגם שיפר את ההזמנים בסקטור שבו היה דגל צהוב ולכן קיבל על זה עונש יחד עם שני נהגים ששיפרו את הזמנים שלהם באותה ההקפה. כל אחד מהם קיבל תוספת של 10 שניות לזמן הכללי, וזה גרם לבאוטיסטה לרדת ממקום שני למקום רביעי. ירין, כמובן, הרוויח מהמקרה.

"ידעתי שסיימתי שלישי ואז קיבלתי הודעה ברדיו שאני בעצם שני בגלל עונש הזמנים לבאוטיסטה. זה גורם לי לחייך בקסדה. השוואתי את הישג השיא שלי להישג מ-2013 שגם אז על מסלול פול ריקארד בצרפת סיימתי שני. זו תחושה טובה. כיפית. חברי הקבוצה היו שמחים מאוד כמובן. מאושרים לראות מירוץ ראשון בפורטוגל עם סיום שכזה. כי אף פעם לא התחריתי שם. כולם חוץ ממני נהגו על המסלול והצלחתי להראות שלמרות הכל, הייתי באותו קצב של המובילים, נשארתי בפער קטן מהם וגם סיימתי במקום השני".

עוד מספר ירין כי לטעמו המירוץ לא היה מיוחד או חריג. כל שהיה עליו לעשות זה לזנק, קצת להילחם על המקום וזהו. לא היו תרחישים מיוחדים במהלך המירוץ. "פודיום כן", אומר ירין בצנעה, "אבל לא עשיתי ממש הרבה כדי לעמוד על הפודיום הזה. כן היה כיף לשמח את המאמן הפורטוגזי שלי וזה אומר שעבורי כמעט ומדובר במסלול (אסטוריל, פורטוגל. ק.ל) ביתי". אנחנו חושבים שירין מצטנע מדי, כי כשצופים במירוץ באתר החברה, מגלים שזה היה מירוץ ראוי ומאתגר, גם בזכות המסלול הטכני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מירוץ שני מוצלח פחות

נכנסתי קצת יותר מדי מהר לפניה השניה, פניה מהירה ימינה בהילוך חמישי, מה שגרם להיגוי יתר והאחור של הרכב נזרק אל אבני השפה של המסלול. זה גרם לאיבוד שליטה שלי על הרכב ולכניסה בקיר

המירוץ הראשון היה לא מאתגר מספיק עבור ירין? זה לגמרי ההיפך ממה שארע במירוץ השני. "במקצה הדירוג הסט אפ היה לכזה שגורם יותר להיגוי יתר כדי שיקל במעט על הכניסה לפניות" - כך הרגיש במירוץ הראשון, "שההגה לא חד מספיק". אולם ירין מסביר כי בסופו של דבר, שינוי הכוונון של הרכב גרם ליותר מדי היגוי יתר במירוצי הדירוג ולכן סיים מדורג חמישי, אך רק בפער של עשירית שניה וחצי ממקום השני ו-2.5 עשיריות מהמקום הראשון. "זו השנה הכי תחרותית לדעתי של הליגה. הכל נורא צמוד ונורא תחרותי. האליפות השנה מאוד קשה" מסכם ירין.

"לא הייתי מודאג, כי יש לי זינוקים טובים בדרך כלל ובאמת זינקתי טוב וכבר בפניה הראשונה עליתי שני מקומות ממקום חמישי לשלישי, עקפתי את יו קנמארו היפני וגם את טנארד סטריטיקאול התאילנדי בן הקבוצה שלי. צמצמתי את הפער עם השניים הראשונים. ואז בתחילת ההקפה הרביעית למרוץ, כשאני מאוד צמוד למובילים, ממש כמה סנטימטרים מאחוריהם, נכנסתי קצת יותר מדי מהר לפניה השניה, פניה מהירה ימינה בהילוך חמישי, מה שגרם להיגוי יתר והאחור של הרכב נזרק אל אבני השפה של המסלול. זה גרם לאיבוד שליטה שלי על הרכב ולכניסה בקיר" מספר ירין ואכזבה על פניו.

"חזרתי אל המסלול כמה שיותר מהר כי המכה לא הייתה חזקה. ראיתי שהכנף הקדמית שבורה והמתלה הקדמי קצת עקום, אבל אמרתי לקבוצה ברדיו שאני רק צריך להחליף כנף ולהמשיך במירוץ. זה די מצחיק כי עד אותו הרגע לא הייתי אחרון על המסלול. ירדתי רק למקום 12 או 15 כשנכנסתי לפיטס והחליפו כנף. באותו הזמן מכונאים אחרים עושים עוד בדיקה שאין נזקים נוספים, אבל הם גילו שהחלק האחורי של הרכב התעקם וגם הכנף האחורית ופה בעצם נגמר לי המירוץ. בפיטס".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחושות רעות, תקוות טובות

"אני מרגיש רע מאוד. שטעות כזאת קטנה, של 3-4 קמ"ש יותר מדי מהר לפניה גומרת לך את המירוץ, בעיקר אחרי קרב כזה וסגירה על המובילים. אני עצבני על עצמי שעשיתי כזו טעות, אבל קורה. אבל אם זה כבר קורה, עדיף שזה יקרה כשאתה על הקצה ולבד ולא מנסה להתאבד על עקיפה".

לדברי ירין, התאונה הזו אכזבה מאוד את הקבוצה. "אני לקחתי את זה קצת יותר מקשה מהם. הייתי ממש מאוכזב מזה. בעיקר אחרי הפודיום יום קודם. אבל הייתה לי שיחה עם המאמן והמהנדס שלי והם אמרו שהם לא כל כך מאוכזבים, כי אנחנו בכל זאת שם, אנחנו מהירים מאוד, אנחנו סוגרים את הפער על הקבוצות המובילות וכמו שהם אמרו, תאונה כזו קורת לכולם. גם לאלופים בפורמולה 1. זה קורה והם מעדיפים שזה קורה וכשאני נותן הכל מעצמי ולא כשאני עושה טעות מטומטמת שתגרום לי להיכנס בנהג אחר או לעשות עבירה כל שהיא".

המירוץ הבא בו ייקח ירי חלק יערך בסילברסטון שבאנגליה ב-6-7 ביוני. מסלול שהוא באופן אישי מאוד אוהב. "זה נחשב למסלול הביתי של הקבוצה ואני מצפה לו בקוצר רוח. לדעתי אנחנו ננצח שם. אני הולך לבלות הרבה מאוד בסימולטור לפני המירוץ הזה. זה מסלול מאוד ארוך עם פניות מאוד מהירות. מעניין איך הצמיגים יחזיקו בתנאים האלה". בשנה שעברה השיג ירין במסלול זה פודיום כפול - פעמיים שלישי ולכן הציפיות שלו גבוהות מאוד.

עוד על ירין שטרן

עוד ספורט מוטורי בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully