וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נותן גז: למבורגיני אורוס יוצא לדרך ב-2018

28.5.2015 / 7:26

אחרי הרבה התחבטויות ולבטים למבורגיני תזניק את רכב הפנאי הראשון שלה, אורוס בשנת 2018. יורכב באיטליה ויפגין ביצועי על כמיטב המסורת

למבורגיני אורוס. אתר יצרן
למבורגיני אורוס. אור ירוק להמשך הדרך/אתר יצרן

שלוש שנים ארוכות מתחה למבורגיני את ההחלטה אם לייצר או לגנוז את רכב הפנאי החדש שלה, אורוס, שהוצג בתערוכת סין ב-2012. אלא שכעת, נראה שהדרך נסללה לרצפת ההרכבה והקרוסאובר המפואר יפגוש את הכבישים בעוד כשלוש שנים, כך מדווחת סוכנות הידיעות 'רויטרס', על פי דברים שנמסרו מבעלת הבית פולקסווגן.

למבורגיני תייצר את האורוס בבולוניה ולצורך כך תשקיע בו מאות מיליוני יורו, מתוך תקווה שרכב הפנאי האיטלקי יצליח לצעוד בעקבותיה של פורשה שקצרה הצלחה מסחרית גדולה בסיועם של קאיין ולאחרונה גם מקאן. התפוקה הרשמית תעמוד על כ-3,000 יחידות בשנה, כאשר כל דגם יתומחר ב-180 אלף יורו בגרסאות בסיס. "השקת דגם שלישי מסמנת עבורנו התחלה של עידן חדש ומרתק", כך אומר מנכ"ל החברה סטיבן ווינקלמן. לג'יפ LM002 של החברה משנות ה-90 בחר שלא להתייחס, וגם נמנע מלדבר עליו באותה נשימה עם אורוס.

למבורגיני עדיין לא החליטה לגבי מערכות הנעה או מכלולים סופיים, אולם רכב הראווה שהוצג לפני מספר שנים נשא בקרביו מנוע בנזין עם עם 600 כ"ס, כך שהיא בהחלט יכולה לאמץ את הגישה הקלאסית ולהחדיר בו יכולות של מכונית קיצון מוגבההת, כפי שעושה פורשה עם גרסאות הטורבו הבכירות של הקאיין. לפי רויטרס בכל אופן, מסתמן שהמנוע העיקרי של אורוס יהיה V10 עם כ-550 כ"ס. הפלטפורמה משותפת לאודי Q7, בין השאר. וכן לבנטלי - שגם היא בשלבי פיתוח מתקדמים של רכב פנאי.

ביצרנית האיטלקית ינסו לכוון את האורוס לאוכלוסיה חדשה שעדיין לא התנסתה בלמבורגיני נוכח היותה חברה שמייצרת בלבד מכוניות-על. רכבי הפנאי נמצאים בהתחזקות משמעותית בשנים האחרונות ולצד הצמיחה של שוק מכוניות הפאר, זיהתה למבורגיני את הפוטנציאל והחליטה לקפוץ על ההזדמנות. השווקים העיקריים יהיו ארה"ב, סין, ורוסיה, עם נתח פחות שמן שיגיע מיבשת מאירופה המערבית.

הרבה סימני שאלה מופנים כעת לפרארי, ואם אי פעם תגיב עם קרוסאובר משלה. עד כה, שללו את האפשרות הזו על הסף כדי לשמר את הזהות של המותג, אך מי יודע כיצד יראה השוק בעוד כמה שנים ומה יכתיבו האקלים של תעשיית הרכב לקראת 2020.

עוד הרבה על למבורגיני בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully