וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי תייצר מכונית קטנה יותר מ-A1, עם מנוע של דוקאטי

28.5.2015 / 9:38

ה-A1 הנוכחית תגדל במעט במידותיה ותשאיר מקום למכונית מיני יוקרתית וחזקה, שתצויד במנוע של דוקאטי. הקונספט יוכרז בתחילת 2016? אולי

אודי A1 מתיחת פנים. אתר יצרן
אודי A1. שינויים בקבוצת המיני/אתר יצרן

קצת לפני הסערה בהנהלת פולקסווגן לפני מספר שבועות, בעקבותיה התפטר היו"ר פייך בשל סכסוך עם מנכ"ל החברה מרטין וינרטקון, הוגשה הצעה מצידו למכונית מיני ספורטיבית שתתברג מתחת ל-A1. המכונית הזעירה והחמה תבוסס על פלטפורמה מודולארית, חדשה ומשותפת של הקונצרן כדי לשמור על עלות פיתוח נמוכה, אך גולת הכותרת בה היא הטכנולוגיה שתתוקן בחזיתה, שככל הנראה תגיע מכיוון דוקאטי (בבעלות אודי כאמור) עבור דגם ספורטיבי יוצא דופן.

בגרסאות הבסיסיות, המיני A תפיק כ-110 כ"ס ממנועי שלושה צילינדרים וכן תהיה מהדורה חשמלית עם טווח נסיעה מרשים שיאפשר לכסות מרחק של כ-250 ק"מ בין טעינת הסוללות - תחרות ראויה לב.מ.וו i3 החשמלית. אולם, כל העיניים תהיינה נשואות לגרסה הקרבית של אודי A שבקרביה יושתל מנוע 1.2 ל' של דוקאטי (פניגאלה 1199), עם תפוקה מרבית של כ-200 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים ידנית.

מגזין הרכב הצרפתי 'אוטומוביל' טוען שהקונספט יוצג לראשונה במסגרת תערוכת פריס 2016, כלומר בעוד יותר משנה. קשה לדעת אם מישהו ממקורביו של פייך הצליח לגייס תומכים עבור הרעיון השאפתני שלו לאחר העימות עם וינטרקון שנותר בשלטון הקונצרן, אך בכל מקרה עושה רושם שאם וכאשר הרעיון יתגלגל לשלב ייצור, ההוט' האץ' הקטנה תעלה לכבישים רק בשלהי 2018.

הדגם הספורטיבי החזק ביותר שנמכר כיום בקרב הקטנות של אודי הוא ה-S1, עליה נהגנו לפני מספר חודשים ומחירה בישראל כ-232 אלף שקלים. גם במקרה זה, תכנון הדגם ארך מספר שנים בשל מחלוקות כאלה ואחרות, אך התוצאה בהחלט הייתה מרשימה מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully