וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתנור: פיג'ו 308 GTI

4.6.2015 / 7:37

פיג'ו 308 GTI תוצג כקונספט בפסטיבל המהירות בגודווד. הצפי הוא למנוע בעל ביצועים תוקפניים, שלא יעשה הנחות לגולף GTI וחברותיה

פיג'ו 308 GT. אתר יצרן
פיג'ו 308 GT. גרסת ה-GTI תתברג מעליה, וגם גרסת R קיצונית תופיע בהמשך/אתר יצרן

ההצלחה של פיג'ו עם גרסאות ספורטיביות כמו ה-208 GTi וה-RC-Z הפיחו במותג הצרפתי חיים חדשים, והם בהחלט מאמינים ביכולת הנוכחית שלהם לספק לשוחרי הנהיגה מנה הגונה של ביצועים חורכי אספלט, אחרי הרבה מאוד שנים בהן דילגו בין מהדורות אתלטיות למחצה לכל מיני המצאות מקושטות.

כפי שדיווחנו באוקטובר האחרון, השלב הבא של החטיבה הספורטיבית, הוא מיזם GTI שאפתני שיתברג בקרביים של ה-308 - מכונית השנה באירופה אשתקד. ועל פי דיווח של כלי התקשורת בצרפת, פיג'ו תחשוף רכב רעיוני - אב טיפוס של ה-308 GTI במסגרת פסטיבל המהירות בגודווד שיפתח בקרוב בבריטניה, שם תפגין חלק מהטכנולוגיות שהוטמעו בה.

בפיג'ו יכולים לשחק עם המספרים של ה-GTI המשפחתית ולנוע על רצועת כוח נרחבת, שיכולה לההסתכם גם ב-250 כ"ס, אך סביר שלא מעבר לכך, במטרה להותיר מקום לגרסת ה-R שאמורה להתחרות בעתיד ברנו מגאן RS. התחזית היא למנוע 2.0 ל' טורבו שיפיק בין 230-250 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות, עם נתונים שירכשו לנהג בטחון גבוה מול פורד פוקוס ST למשל או הגולף GTI.

מגזין 'טופ-גיר' הבריטי חקר את הזווית הזו לפני מספר חודשים כשפיג'ו השיקה את ה-308 GT (בתמונה), ולמד ממנהל הפיתוח של החברה, כריסטוף ואלה, אילו חלופות עם כיול מובחן ניתן לשווק לציבור תחת כנפיה של ה-308. "בשביל מכונית כמו ה-GTI, אנחנו נקצר את מהלך המתלים, היא תונמך בכמה מילימטרים, הבולמים יוקשחו ובכלל כל מערכת המתלים תתוכנן במטרה להדק את השליטה על גוף המכונית".

ואלה הוסיף וחידד שבניגוד ל-308 GTI הקודמת, שהייתה לכל הדעות בלתי ראויה לשילוש המיתולוגי, הידע שצברו בשנים האחרונות ישנה את אופייה של המשפחתית הספורטיבית מקצה לקצה. "היא הייתה, לדעתי מכונית ממש לא ספורטיבית, אלא כזו שכוילה לנוחות עם קצת יותר כוח".

בשורה זו צריכה להיות די משמחת עבור מי שזוכר לטובה את ה-306 GTI שזכתה לאינספור מחמאות ("מכונית ההנעה הקדמית הטובה בעולם...) בשלהי שנות ה-90. נחכה להכרזה הרשמית שאולי תפתיע את כולם בתערוכת פרנקפורט בספטמבר.

  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully