וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה תייצר קרוסאובר עם מנוע "סקיי-אקטיב" של מאזדה

8.6.2015 / 8:16

במסגרת שיתוף הפעולה בין טויוטה ומאזדה תייצר טויוטה קרוסאובר עם מנוע דיזל סקי-אקטיב. מאזדה תרתום את מומחיות העמיתים לגרסאות היברידיות

טויוטה CH-R. אתר יצרן
טויוטה CH-R קונספט/אתר יצרן

דיווח שיוצא בימים אלה מכלי התקשורת ביפן, מלמד ששיתוף הפעולה המתהדק בין טויוטה ומאזדה יוליד מספר כלי רכב חדשים.

על פי הפרסומים השונים, טויוטה מפתחת רכב פנאי קומפקטי המבוסס על פלטפורמת טויוטה פריוס הבאה. אולם, טויוטה לא תעשה שימוש במנוע ההיברידי הקלאסי של המשפחתית האקולוגית, כי אם תאמץ את טכנולוגיית ה-"סקי-אקטיב" של מאזדה ותתקין בקרביו של הקרוסאובר מנוע טורבו-דיזל יעיל.

מדובר במנוע ה-1.5 ל' טורבו-דיזל המשרת את ה-CX-5 במספר שווקים באירופה, כשלזה הספק מרבי של כ-105 כ"ס ו-20 קג"מ המושגים ב-2,200 סל"ד. לפי נתוני החברה, המנוע יאפשר לרכב הפנאי לנסוע למרחק של כ-1,000 קילומטרים בין עצירות בתחנת הדלק. עוד נאמר, כי הרכב יספק "ביצועים טובים בהרבה מהפריוס - בכל המישורים, לרבות חווית הנהיגה עצמה".

העיצוב ישורטט לפי תרשימים של רכב הקונספט C-HR שהוצג לפני כמה חודשים בתערוכת פריס, אולם יוסיף למרכב עוד זוג דלתות ועיצוב פנימי בהתאם לתכנונים האחרונים של טויוטה. מועד ההשקה של הקרוסאובר אינו ידוע, אך ביפן מהמרים שרכב רעיוני יוצג במהלך השנה הבאה.

בתמורה לכך, מאזדה תקבל מטויוטה מספר מנועים היברדיים, כולל טכנולוגיית טעינה מהשקע (כיום אינה מקצה משאבים גדולים לאמצעים אלו). אולם, גולת הכותרת במסגרת שיתוף הפעולה בין שתי החברות, תהיה מכונית קומפקטית חשמלית בגודלה של ב.מ.וו I3, לה יהיה טווח נסיעה של כ-200 קילומטרים עד התרוקנות הסוללות. מחיר הדגם המשוער, יהיה כ-24 אלף דולרים.

טויוטה ומאזדה הכריזו על שיתוף הפעולה ביניהן לפני כשבוע, אולם זוהי אינה הפעם הראשונה שהצדדים משלבים ידיים עבור מיזמים עתידיים. לכל אחת מהן גם שיתופי פעולה מקבילים עם יצרניות נוספות שלא אמורים להפר את הברית; טויוטה מפתחת מכוניות ומנועים עם ב.מ.וו, בעוד למאזדה שיתופי פעולה עם פורד, איסוזו ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully