וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: אופל קורסה החדשה

9.6.2015 / 9:41

בשוק שהולך ונעשה תחרותי מתמיד, עם מספר מכירות שעולה, אך נתח שוק קבוע, אופל קורסה תנסה למשוך לקוחות בוגרים שמחפשים תחושה של מכונית גדולה בגוף קטן

אופל קורסה במבחן 2015. קובי ליאני
אופל קורסה החדשה. מה התחדש, האם זה מספיק?/קובי ליאני

שוק המכונית הקטנות, ובמקרה הספציפי שלנו, של מכוניות הסופר מיני, נעשה תחרותי מאוד. לא, זו אינה מנטרה קבועה, למרות שהעברנו לכם את קביעה זו מספר פעמים בעבר, אולם אם נעצור לרגע ונביט על השינויים האחרונים בשוק, נבין שהקרקע כאן ממש נעה מתחת לגלגליהן של מכוניות אלה, מהפופולאריות בישראל.

רק לפני ימים אחדים סיפרנו לכם על הנחיתה של מאזדה 2 בשוק המקומי וגם המבחן שלנו גילה מכונית רבת יכולות בתחום העיצוב, הדינאמי והביצועים. לפניה טעמנו מסקודה ששיגרה אלינו את הפאביה המתקדמת שדורשת את מקומה עם מנועי טורבו ותיבות כפולות מצמד. קצת לפני כן טויוטה חיזקה וליטשה את היאריס ושיפרה את התמורה לכסף ואם נביט אל העתיד, נגלה שבקרוב נקבל גם את הסיאט איביזה החדשה ואחרות.

אל הקלחת הזו נכנסת אופל עם הקורסה החדשה. בזו נהגנו לפני חודשים אחדים בהשקתה העולמית וכעת היא משווקת בישראל והסקרנות לגלות כיצד היא תתמודד עם האופיזיציה, הקפיצה אותנו אל מושב הנהג שלה למבחן מהיר.

אופל קורסה במבחן 2015. קובי ליאני
אופל קורסה במבחן 2015/קובי ליאני

נראית טריה וחדשה

למרות השמש הקופחת שמטגנת אותנו ומאלצת את מערכת המיזוג (המצוינת) לעבוד קשה, קשה להתעלם מהנוכחות הנאה שלש לקורסה החדשה על הכביש. עשה היבואן בחוכמה ונתן לנו אותה בצבע אדום אשר מצליח להחמיא לגרמניה הקטנה מאוד, בזכות הבלטה והעצמת הדרמטיות של ליטושי העיצוב שבה. יחידות התאורה שזלגו מהאסטרה החדשה, הקמט על מכסה המנוע, בתי פנסי הערפל והחישוקים הגדולים מעניקים לה חזות מושכת למדי.

במסגרת השקתה העולמית, התלבטנו מאוד אם להכריז על הקורסה הזו חדשה או כבעצם מתיחת פנים והתשובה גררה חילוקי דעות. אופל כמובן טוענים לחידוש מסיבי שראוי לתואר "חדשה". אולם, למרות מעבר הדורות, הקורסה החדשה משתמשת באותה שלדה ולפחות בכל הקשור לגרסה הישראלית, גם באותו מנוע. אולם ברחוב, כשנשאלנו לזהות המכונית, נראה שלאיש לא אכפת - זו מכונית שנראית אחרת (לגמרי) ולכן היא ראויה להיקרא חדשה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

תא נוסעים ומרחב

אופל קורסה במבחן 2015. קובי ליאני
אופל קורסה במבחן 2015/קובי ליאני

כשנכנסים אל תא הנוסעים של הקורסה הזו, מגלים שגם תא המבנה נראה וגם מרגיש אחרת לגמרי. אופל שינוי פה בצורה קיצונית את העיצוב הפנימי ולמרות שגם קודמו נראה לא רע בכלל, בטח שבגימור השחור המבריק, סימני הגיל ניכרו בו וגם החומרים הקשיחים החמיאו פחות. הקורסה החדשה קיבלה כאמור דיפון משודרג מאוד ביחס לדור הקודם. הוא נעים למראה וגורם לקבינה להרגיש רחבה ממה שהיא במציאות.

נעים עוד יותר לגלות שכשמעבירים את האצבעות על חלקי הפלסטיק ומקישים עליהם, מוצאים יותר ויותר חלקי פלסטיק רכים ואיכותיים וגם ירידה טובה לפרטים עם איכות גבוהה. הקורסה אינה משקרת לגבי המרחב הפנימי שלה. אורך כללי של 402.1 ס"מ, רוחב של 174.6 ס"מ ובסיס גלגלים של 251 ס"מ יוצרים תא נוסעים יעיל בסך הכל. שני מבוגרים מתמקמים בקלות מלפנים, שניים ימצאו מרחב מחיה סביר מאחור (או שני ילדים במושבי בטיחות) וגם 285 ליטרים של נפח בתא המטען - 5 יותר מבמאזדה 2 החדשה.

אם בממדים האופל קורסה מיישרת קו עם המקובל בקבוצה, הרי שברשימת האבזור היא מתנדנדת באי נוחות. בשלב זה לא תמצאו בה מערכת מולטימדיה, אך כן תחברו את הטלפון עם בלו-טות' ושקע AUX, מזגן רגיל יקפיא את תא הנוסעים, מחשב הדרך המוכר של אופל יגיד לכם כמה דלק צרכתם למשל, פנסי 'לד' יאפרו את חזיתה גם ביום, בקרת שיוט תעשה את העבודה במקומכם ולא הרבה מעבר לכך.

מנוע וביצועים

בעיר בה המהירות ממילא מוגבלת, הקורסה חיה בתנועה בשלום. המנוע חלק ונעים

כשעוברים לדבר על המנוע של האופל קורסה החדשה, מגלים את החסרון התחרותי העיקרי של מכונית זו לעומת הסביבה כולה. משיקולי תקציב ושידוך לתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונאלית, היבואנית נאלצה להביא לישראל את מכונית זו עם יחידת הכוח של הדור היוצא. כלומר, 1.4 ליטר בנזין אטמוספרי רגיל לגמרי שמפיק, תחזיקו חזק, רק 90 כ"ס (6,000 סל"ד) וכן 13.2 קג"מ (4,000 סל"ד). אלו נתונים חלשים באופן יחסי ל-110 כ"ס של הפאביה המוגדשת ול-112 כ"ס של המאזדה 2 החדשה.

חיבור לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים מנחם במידת מה, כך שהביצועים נשארים קרוב לרמה הסבירה. היצרן מדבר על 13.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ואנחנו הצלחנו להגיע קרוב לנתון עם טיפה מעל ל-14 שניות. גם המיאוץ מ-80 ל-120 קמ"ש אינו מהנחושים ועומד על 12.5 שניות ארוכות. מה זה אומר? שהקורסה לא ממהרת לשום מקום ואם ממש בוער לכם לעקוף את המשאית האיטית שממולכם, וודאו שלפניכם ישורת ארוכה מספיק וגם נקיה מתנועה בכיוון הנגדי. נסיעה עם 4 נוסעים ברכב תגרום לכך שגם המהירות בעליה תהיה מוגבלת מאוד למרות המאמץ הקשה שהמנוע ישקיע בפעולה.

למרות זאת, בעיר בה המהירות ממילא מוגבלת, הקורסה חיה בתנועה בשלום. המנוע חלק ונעים, תיבת ההילוכים מגיבה בהעברות חלקות וגם צריכת הדלק משאירה אותה בתחום השפוי. בחלק גדול מהמבחן צריכת הדלק עמדה על 13.4 קילומטרים לליטר ורק לאחר שלקחנו אותה לחלק הנהיגה התובעני, ירדה הצריכה הכללית לכדי 11.2 קילומטרים לליטר.

נוחות והתנהגות

אופל קורסה במבחן 2015. קובי ליאני
אופל קורסה במבחן 2015/קובי ליאני

כשבוחנים את הקורסה החדשה במגוון תנאי דרך, כולל כבישים הרריים מפותלים וכבישים עירוניים מצולקים, נראה שואפל השתדלו לרקוד על שתי החתונות. זה אומר לעשותה נוחה מספיק כדי להנעים את הזמן שנוסעיה מבלים בתוכה והיא בהחלט עומדת במשימה בכבוד עם ריכוך מרבית הצלקות בכביש. מנגד, גם שללוקחים אותה לקטעי הנהיגה הקשים, מוצאים מתלים ששומרים על המרכב יציב ונטוע לטובת הבטיחות.

צריך ממש להתפרע ולהגזים כדי להפר את השלווה שבה היא מתנהלת ולגרום לאלקטרוניקה שבה להשתלט כדי להחזיר את הסדר על כינו. הקורסה תמיד הציעה אופי שובב וזו גם נחלתו של הדור החדש, לצד נוחות הנסיעה הבולטת לטובה, במיוחד כאשר המעבר בין המאזדה 2 החדשה (מעט קופצנית) אליה קצר מאוד.

נהגות רבות ישמחו לדעת שהדור החדש מציע גם את מתג ה"city" שמחזק מאוד את התגבור החשמלי של ההגה והופך את הפעולה שלו לקלילה בצורה חריגה מאוד. במצב זה לא צריך להפעיל שום מאמץ על ההגה בתמרוני חניה, אבל בכל מצב אחר, נמליץ לכם לכבות את התגבור העודף.

תחדשי לי

נחזור רגע אל התחרות בשוק הסופר מיני. בזו כל אחת מהמתמודדות מנסה למשוך אתכם אליה באמצעות שורה של יתרונות בולטים. מאזדה עושים זאת עם עיצוב משובח, מנוע נמרץ ומוניטין האמינות המוכר של היצרנית היפנית. סקודה מוכרת לכם מנוע זעיר מוגדש וגמיש במיוחד עם תיבה שלה 7 הילוכים, לצד יתרון השימושיות והגמישות. טויוטה לא צריכה לעשות כלום כדי שתקנו אותה ויונדאי מחצינה את המרחב בתא הנוסעים של ה-i20 החדשה (אך גם היא סובלת מביצועים דלים). אז מה בעצם מייחד את הקורסה?

ובכן, לא הרבה. יש לה כמובן את כוחו של המותג הגרמני, אבל היא לא חריגה במרחב הפנימי, לא מפליאה בעיצוב, רשימת האבזור בה סבירה והביצועים לא מבטיחים גדולות ונצורות. מנגד אפשר לומר שהקורסה לא נכשלת בדבר, אלא שומרת על בינוניות מאופקת שתתאים למי מכם שמחפש מכונה יעילה, נעימה ומתונה ביכולותיה. המחיר, יכול היה להיות אטרקטיבי יותר כאשר גרסה זו עולה 103,990 שקל. בקרוב תוכלו לרכוש אותה בגרסת 3 דלתות אוטומטית במחיר של 94,990 שקל, או בגרסת 5 דלתות עם תיבת הילוכים רובוטית מצמד יחיד, או לרדת עד 89,990 שקל לגרסת ה-5 דלתות עם תיבה ידנית.

תחזוקה וטיפולים:

טיפול 15,000 ק"מ: 653 שקל
טיפול 30,000 ק"מ: 934 שקל
טיפול 45,000 ק"מ: 653 שקל
טיפול 60,000 ק"מ: 2,046 שקל
סה"כ 60,000 ק"מ: 4,286 שקל

צלחות בלימה קדמיות: 966 שקל
רפידות בלימה קדמיות: 764 שקל
תוף בלימה אחורי: 836 שקל
רפידות בלימה אחוריות: 717 שקל
פנס קדמי: 2,179 שקל
מראת צד: 2,104 שקל

עוד על אופל בוואלה! רכב

אופל קורסה במבחן 2015. קובי ליאני
אופל קורסה במבחן 2015/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • אופל
  • שלמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully