וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו אלפיין: בכורה במירוץ 24 השעות של לה-מאן

14.6.2015 / 9:58

רנו אלפיין, מכונית הקופה הספורטיבית הוצגה רשמית במסגרת מירוץ 24 השעות בלה-מאן. גרסת הייצור תגיע לכבישים בשנה הבאה

רנו אלפיין. אתר יצרן
רנו אלפיין החדשה/אתר יצרן

רנו חשפה במסגרת מירוץ 24 השעות בלה מאן במהלך הסופ"ש, את מכונית הקופה הספורטיבית רנו אלפיין, במהדורת "60 שנה". המכונית מסמלת את שובה של רנו לזירת מכוניות הקופה הקלאסיות, עם רמיזות שהחזרה עשויה להתגבש כבר לקראת סוף השנה הנוכחית. בחברה הצרפתית פרסמו לאחרונה שהאלפיין הסדרתית תופיע באולמות ב-2016, עם תג מחיר לא רשמי של כ-45 אלף יורו.

הדמיון בין האלפיין המודרנית למקורית בא לידי ביטוי בעיקר במבנה המעוגל (אם כי אין ספק שהיא חולקת דמיון לפורשה 911, בין היתר). ברנו עיצבו את האלפיין ברוחה של ה-A110 שככבה על הכבישים בכמויות קטנות בשנות ה-60 וה-70, והעניקו לה גם את הגוון הכחול המודגש שהפך לאחד מסימני ההיכר החיצוניים שלה.

לורן ואן דן אקר, ראש מחלקת עיצוב ברנו: "האתגר הגדול היה למלא את החלל שנוצר לאחר 20 שנה ולעשות מוצר ייחודי ואמין במהות שלו. המכונית הזו צריכה להקים את היסודות של מותג אלפיין, בדומה לפורשה 911. אם נצליח לעשות את זה בצורה טובה, נוכל גם לפזול למכוניות במידותיה של פורשה פנמרה".

רנו שומרת את הפרטים הטכניים אודותיה קרוב מאוד לחזה, אבל מקורבים לחברה בצרפת הסגירו שהיא תהיה קלה מאוד, בעלת מנוע מרכזי-אחורי, ובנפח בינוני. המשמעות היא, שלפחות מבחינת רנו ניתן יהיה לנצל את חטיבת רנו-ספורט ולהתקין בקרביים מנוע 2.0 ל' טורבו עם עד כ-270 כ"ס בחיבור לתיבה ידנית 6 מהירויות או דו-מצמדית. צריך לציין שרנו בחנה בשנים האחרונות כמה דגמי אב-טיפוס של האלפיין, כולל דגם עם מנוע V6 שנצפה על הנורדשלייפה לפני מספר שנים, אולם ברנו מתמקדים באוכלוסייה צעירה ולכן מעדיפים מערכת הינע נגישה יותר.

ראש מיזם אלפיין, אנתוני וילם: "חשבנו על האלפיין במונחים של ששה עשורים, אבל רצינו שבסיבוב הזה היא תפנה לקהל הרבה יותר גדול. היא משקפת את רוח המירוצים של רנו".

אלפיין תנדוד לבכורה נוספת בפסטיבל המהירות בגודווד בקרוב, ולאחר מכן תופיע בתערוכת פרנקפורט בספטמבר.

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully