וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה: הדור הבא של מנועי "סקיי-אקטיב", חסכוני כמו היברידי

14.6.2015 / 10:20

הדור השני של מנועי הסקיי-אקטיב של מאזדה יוצג לקראת שנת 2018. ביפן טוענים, צריכת הדלק תהיה טובה לפחות כמו מנועים היברידיים

מאזדה CX-3. אתר יצרן
מאזדה CX3. הדורות הבאים של רכבי הפנאי יהיו הרבה יותר חסכוניים/אתר יצרן

למאזדה יש תכניות גדולות עבור הסדרה הבאה של מנועי הסקיי-אקטיב שלה. על פי דיווחים של כלי התקשורת ביפן, הדור השני של המנועים יפציע בתחילת 2018 עם נתוני צריכת דלק יוצאי דופן ליחידות בנזין ודיזל רגילות. לפי מאזדה, המנועים יוכרזו כשנתיים לפני המועד המתוכנן בזכות קדמה משמעותית בייצור ובפיתוח.

היטומי מיטסו, מנהל האגף המבצעי של חטיבת מנועי מאזדה, אומר ששיעור ההפחתה בצריכת הדלק ינוע בין 25 ל-30% בהשוואה למנועים הקיימים כיום. זה אומר, לטענתו, צריכת דלק כשל מנועים היברדיים בדומה לאלו המשרתים למשל את טויוטה פריוס. המשפחתית האקולוגית של טויוטה מחזירה בממוצע כ-18-20 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, כך שאם מאזדה תוכל לעמוד מאחרי הצהרותיה, זוהי בשורה טובה לחובבי המותג.

אחת הדרכים שמאזדה בודקת היא מערכת ה- HCCI, בקרת הזרקת דלק ואוויר בלחץ גבוה מאוד. עם זאת, במאזדה אומרים שהקושי הוא לבודד את החום שנוצר מהשימוש במערכת זו, ולכן מנסים לבחון באיזו מהירות מנוע מתחילה להתעורר בעיה בקירור.

בד בבד, מערכת היחסים בין טויוטה למאזדה מתקדמת בצעדים גדולים לאחר הידוק הקשרים לאחרונה, וכבר כעת מסתמן שטויוטה תרתום כמה מנועי סקיי-אקטיב לטכנולוגיה ההיברידית שברשותה לכמה מיזמים חדשים, בעיקר בקבוצת הפנאי.

כך או אחרת, מאזדה וטויוטה תגענה מוכנות לא רק למאבק על כיס הצרכן, אלא גם מול תקנות זיהום האוויר המחמירות שתכנסנה לתוקפן בשנת 2020.

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully