וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: מערכות הבטיחות של וולוו הפחיתו משמעותית את תאונות הדרכים

15.6.2015 / 8:05

מערכות הבטיחות האקטיביות של וולוו הפחיתו את שיעור תאונות הדרכים באופן ניכר. השוודים ממשיכים במלוא הקיטור לעתיד ללא תאונות משנת 2020

וולוו XC90. אתר יצרן
וולוו. עיניים לכל עבר, מערכות בלימה אוטומטיות במצב חירום/אתר יצרן

כשוולוו הציגה את מערכת City safety בשנת 2008 בסיפונו של ה-XC60 (בשיתוף מובילאיי הישראלית), היא ללא ספק העלתה שוב את הרף באיכות הבטיחות של נוסעיה. מאז, בקרות בלימה אוטומטיות שמסוגלות לבלום עצמאית במהירות של עד 30 קמ"ש הותקנו גם בכלי רכב עממים, וכיום ניתן למצוא אותן אפילו במכוניות מיני זולות דוגמת סקודה סיטיגו שעלותה כ-70 אלף שקל. כל זאת, כדי שוולוו תוכל להבטיח שבעשור הבא מכוניותיה לא תהיינה מעורבות באף תאונת דרכים קטלנית וכל הנוסעים יצאו ללא פגע (ובתקווה שגם הולכי הרגל' במקרה של מפגש מצער עם הפגוש).

פה ושם, נרשמו תקריות מביכות עם המערכת מול מצלמות בשל כיול שגוי, אבל לפי מחקר מקיף שנערך לאחרונה בשוודיה על ידי מספר חברות ביטוח גדולות, הנורדים הצליחו לצמצם את שיעור התאונות באחוזים גבוהים בזכות מערכות כמו סיטי-סייפטי.

על פי נתוני המחקר, מכוניות שבהן הותקנה המערכת היו מעורבות בכמות קטנה של תאונות, כ-28% פחות ביחס לממוצע הסטנדרטי, וכך גם צלל אחוז תביעות הביטוח בגין נזקים. המחקר בדק את הממצאים לפי מכוניות שבהן הייתה המערכת (בדור הראשון שלה), לעומת מכוניות ללא המערכת, תוך שקלול ישיר למהירות בלימה שבין 30 ל-50 קמ"ש בצורה אוטומטית.

"סיטי סייפטי בגרסאותיה השונות, קיימת בוולוו קרוב ל-8 שנים ברמה הביצועית (הוכרזה ב-2006), ומאז אנחנו מפקחים על המסוגלות שלה לחמוק מתאונות בכל רחבי שוודיה, משום שיש לנו כאן נתח שוק של כ-20%", מסבירה מגדנה לינדמן, מומחית לבטיחות נוסעים בוולוו.

בשונה מהבקרה ב-XC60, שהייתה פורצת דרך בפני עצמה, ה-XC90 החדש אינו מוגבל במהירות הבלימה האקטיבית ולמעשה יכול לעצור להורות על בלימה עצמאית בכל מהירות, כולל על האוטוסטראדה. וולוו מודה שהיא אינה החברה היחידה שרואה בטכנולוגיה הזו מקפצה חשובה אל מכוניות ללא נהג.

המחקר שיתף מעל 160 אלף מכוניות מכל המותגים בחברות הביטוח, שבחלקן מותקנת הבקרה. בוולוו טוענים שהתרומה של המערכת אינה רק במניעת פגיעות קטלניות, כי אם גם עבור המבוטחים שנהנים מהפחתה של 25% בעלות הפוליסה מהמדינה בזכות המצאותה.

"אנחנו מובילים את החזית של הטכנולוגיה הזו", אומרת לינדמן, ומוסיפה כי "ההמשך הישיר והטבעי הוא פיתוח של סייענים, כמו שמירה על סטיה מנתיב ותיקון אוטומטי בהיגוי, שסוללים את הדרך למכוניות האוטנומיות".

כמי שחתומה על חגורת הבטיחות הראשונה בעולם, וולוו מקדישה את משאביה ומומחיותה לחסל כליל את תאונות הדרכים הקטלניות על כבישי שוודיה עד שנת 2020, אך במקביל לכך שמה לה למטרה עתידית למנוע מכל המכוניות שיוצאת תחת ידיה להיות מעורבות בתאונת דרכים, באופן גורף.

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully