וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס מאייבך 600 בראבוס: ספינת תענוגות, עם עוצמה של משחתת

20.6.2015 / 8:38

בסדנת בראבוס חיכו להזדמנות להתלבש על הגרסה החדשה בסדרת הפאר מרצדס "מייבאך", ולחלץ ממנה ביצועי-על. התוצאה תשאיר אתכם פעורי פה ונטולי מזומנים

מרצדס מאייבך בראבוס. אתר יצרן
מרצדס S600 מייבאך בלבוש בראבוס/אתר יצרן

מלבד AMG שנולדה בתוך מרצדס כזרוע עם חותמת רשמית, 'בראבוס' היא סדנת הרכב היחידה בעולם שנחשבת ל"מומחית" בכל מה שנוגע לכיול מיומן של מכוניות מרצדס-בנץ. את דגמי החברה המפוארת היא משפרת מ-1977 , וכשנופלת לידיה ההזדמנות לזעזע קצת את האדמה ולגרום לקליינטים של מרצדס לרייר ולשחרר ערימות של כסף, היא אף פעם לא פוסחת על מיזם יוצא דופן.

על הפרק הפעם, מרצדס מייבאך 600 החדשה. קלאוס ברקמן, מייסד בראבוס, אומר שלהבדיל מפעמים קודמות, חשב יותר מפעמיים כיצד לטפל בה: "המייבאך הזו יוצאת מהמפעל עם מנוע V12 כפול מגדשי טורבו ובערך 530 כ"ס. ככה שאפשר לומר עליה הרבה דברים - אבל אין לה נחיתות בעוצמה".

ובכל זאת, מספר ברקמן שבראבוס מאמצת בחום מונחים כמו "אין טעם" או "מיותר", כי בידיוק על זה היא בנתה את המוניטין שלה. "תמיד יש מישהו שרוצה יותר", הוא מדגיש. אז איך הופכים לימוזינה מפוארת שיש בה כמעט הכול ליותר טובה? ובכן, קודם כל מתחילים עם הליבה תחת מכסה המנוע.

בגרסה זו, מנוע ה-V12 הוגדל מ-6.0 ל' ל-6.3 ל', ועליו הלבישו מגדשי טורבו גדולים יותר, מערכת פליטה שלמה מחוזקת, מערכת יניקה שונה, ולבסוף כיילו מחדש את מחשב ניהול המנוע. כל זה, מסתכם ל-900 כ"ס, 152 קג"מ, האצה ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות (4.7 ש' בדגם המפעל), ומהירות מרבית של 217 מיילים לשעה, שהם כ-350 קמ"ש לערך. לא רע ללימוזינה גרמנית שנושקת ל-3 טון.

צריכת הדלק בעיר אגב, היא 5.8 ק"מ לליטר.

מרצדס מאייבך בראבוס. אתר יצרן
מרצדס מאייבך בראבוס/אתר יצרן

כנהוג במכוניות משופרות, השלב הבא הוא תמיכה דינמית בעקומת העוצמה. בראבוס הוסיפה למרקחת שורה של אמצעים חשובים שישמרו על הנהג קרוב לכביש, כמו למשל שינוי של מתלי הסטנדרט למתלים ספורטביים (כולל הנמכה של 25 מילימטרים), בלמים מוגדלים, וקיט אירודינמי ייעודי עם פגוש קדמי חדש שמסייע בזרימת האוויר אל תא המנוע.

באגף הקוסמטי, המייקאובר של בראבוס שמתחיל מבחוץ עם חישוקי 21 אינטש, לא מדלג גם על האווירה בתא הנוסעים המהודר של המייבאך. אמנם קשה להתעלות על המקור (ולעתים המוסיף גורע), אולם בבראבוס התאימו ללקוחות מלתחה עם אזכורים סמליים לסדנה בלוח המחוונים, ולמי שממש רוצה אפשר לנסות ולתפור ריפודים ספורטביים למושבים (בתמורה להרבה מאוד כסף).

המחיר המלא לבראבוס מייבאך כפוף לתוספות שכל נהג בוחר לעצמו. בגרמניה בכל אופן, מתומחרת ה-S600 מייבאך הסדרתית בסביבות 180 אלף יורו. בראבוס יכולה לגבות גם עוד 30-40 אלף יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully