וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: שברולט קרוז מעודכנת. גיל ותרגיל

24.6.2015 / 7:58

הקרוז, המשפחתית של שברולט עברה עדכון נוסף במהלך חייה. העיצוב לוטש, המנוע עומד בתקן יורו 6, תיבת ההילוכים עודכנה, אבל האם זה מספיק כדי לשמור על התחרותיות?

צילום: קובי ליאני

מבחן שברולט קרוז מתיחת פנים. יוני 2015. קובי ליאני
מבחן שברולט קרוז מתיחת פנים. יוני 2015/קובי ליאני

קרוז היא המכונית הכי חשובה של שברולט מחוץ ליבשת אמריקה, או לפחות הייתה אמורה להיות כזו. זמן קצר אחרי רכישת דייהו, הזדרזה GM לשווק את הקרוז הקוריאנית כמעט בכל נקודה על הגלובוס. בתחילת הדרך זה עבד - העולם עדיין מעריך את סמל שברולט האמריקני והכניסה של מכונית שכזו במחיר תחרותי לשוק המשפחתיות נראה חיובי. אולם רצף של מחלות ילדות וטיפול רופף ולא יעיל בהן לאורך השנים, פגמו בנחשקות והקרוז צללה במכירות, עד שאלה הופסקו לגמרי באירופה.

הסיפור דומה גם בשוק המקומי שלנו. למרות הכניסה עם מנועים חלשים ותיבות הילוכים שלא תאמו את הכוח הדל, הקרוז זכתה להצלחה וגם לנסיגה האמורה לעיל. אז כעת, הקרוז מגיעה לישראל לאחר עדכון קל והיא למעשה ה"חידוש" היחידי של המותג בישראל בשנת 2015. יצאנו לבדוק מה השתנה בה.

מבחן שברולט קרוז מתיחת פנים. יוני 2015. קובי ליאני
מבחן שברולט קרוז מתיחת פנים. יוני 2015/קובי ליאני

האמת, התרגלנו

זה לא ממש מספיק להחנות את הקרוז המעודכנת בצמוד לקודמת - כדי להבחין בליטושי העיצוב שהיא עברה, הזדקקנו להדרכה צמודה ולהצבעה ישירה על כל חלק. אחריה, אנחנו יכולים לספר לכם שמצאנו חזית מעט שונה ובה עכשיו יחידות תאורה מעודנות יותר, גריל מוגדל עם הדגשה לפנסי הערפל שבתחתית, חישוקים פחות יפים מבעבר (אבל נאמר לנו שהם קלים יותר. לא שקלנו) וזהו. זהו ללא ספק עדכון מינורי שכואב להודות, לא משנה בה דבר ולא מבחין אותה לעומת המכוניות הקודמות.

אותה תחושה של מינימליזם בולטת גם בעדכונים בתא הנוסעים ואולי עוד פחות מכך. הבד שמצפה את הדשבורד שונה בצבעו, הגימור המבריק בדשבורד שונה לגימור מעושן ובקיצור, אין לנו בשורות של ממש גם בקבינה. מדובר למעשה באותה סביבת מחיה מוכרת לטוב ולרע. הצבעים אפורים, המרווח סביר פלוס וכך גם תחושת האיכות והירידה לפרטים.

הקרוז עדיין מספקת מרחב טוב למשפחה ולנוסעים מבוגרים. מאחור שניים יוכלו למצוא מקום טוב, בתא המטען ניתן להניח שפע של ציוד ורק מאחורי ההגה גילינו שברך ימין משיקה תמיד לבסיס הדשבורד ויותר מכך, לחוגת המעלות של המיזוג. תנועה אחת לא מכוונת ואתם עוברים לחימום במקום לקירור.

מבחן שברולט קרוז מתיחת פנים. יוני 2015. קובי ליאני
קבינה אפורה. מדי./קובי ליאני

מנוע נקי יותר

מנוע ה-1.4 ליטר טורבו הפך להיות המנוע המוביל בקרוז בשנים האחרונות ובצדק. כשמנועי ה-1.6 וה-1.8 מפיקים בעיקר רעש ופחות התקדמות, 140 הסוסים של המנוע הקטן והמוגדש, הולמים יותר. אך שברולט הסתפקו בהתאמתו לתקן יורו 6 החדש כדי שיוכל "לסחוב" עוד כשנתיים עד להופעת הקרוז החדשה. שום שינוי להספק, למומנט או לביצועים. גם תיבת ההילוכים עברה עדכון מסוים. מה הוא בדיוק, לא ברור, אך אם נסתמך על התחושה בלבד, נספר שהעברות ההילוכים מעט חלקות ומדויקות יותר מבעבר.

בנסיעה, הקרוז מעבירה תחושה קלילה. היא מגיבה בהחלטיות ללחיצה על הדוושה הימנית ומנוע הטורבו הקטן ממריץ אותה ביעילות בתוך סבך התנועה. בעיר לקלילות הזו יש יתרון בזינוקים מרמזורים וביצירת נסיעה רגועה. המדידות שלנו הראו מספרים קצת פחות זריזים עם כ-11 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ו-8.5 שניות להאצה מ-80 ל-120 קמ"ש. צריכת הדלק גם היא לא הרשימה עם 10 קילומטרים לליטר בממוצע במהלך נסיעת המבחן המגוונת שלנו. נתונים ממוצעים, או מעט דרומה מכך.

מבחן שברולט קרוז מתיחת פנים. יוני 2015. קובי ליאני
המנוע. עכשיו עומד בתקן יורו 6/קובי ליאני

לא נוחות אמריקנית

גם בכל הקשור לנוחות הנסיעה, הקרוז המעודכנת לא מציגה כל שיפור. המתלים של הקרוז רכים, אבל לא רכים מספיק כדי לספוג את הסלילה הלא מושלמת שלנו בישראל והתוצאה היא נסיעה מעט קופצנית, גם בכבישים מהירים. הגלגלים שולחים כל העת זעזועים קלים מעלה והמתלים לא מרככים אותם מספיק. גם בעיר, מפגש עם בור ביוב שקוע או סתם מהמורה שלא גולחה, מקפיצים וחובטים וזה לא נעים.

יש מי שיאהב את ההגה הקליל של הקרוז. לא אנחנו. הוא אמנם מהיר עם 2.5 סיבובים מנעילה לנעילה בלבד, אבל שום תחושה לא מגיעה דרכו אל הידיים. הדיוק שלו לוקה ותפעולו מרגיש מלאכותי ובצקי. והבלמים? שומרים על אותה בינוניות כשאר רכיביה. לא נושכים בפראות ספורטיבית, אבל גם לא רופסים ביכולתם.

מבחן שברולט קרוז מתיחת פנים. יוני 2015. קובי ליאני
מבחן שברולט קרוז מתיחת פנים. יוני 2015/קובי ליאני

זקנה מואצת

לפני שש שנים בדיוק הושקה הקרוז בישראל ובשלב זה של חייה, כבר היינו אמורים לחזות או לכל הפחות לנהוג בדור החדש והמשופר, אבל זה לא המצב. שברולט מתכננים למכונית הזו עוד שנתיים של חיים בשוק וזה כבר המון זמן בעולם המהיר של היום בו מכוניות מתעדכנות אחת לשלוש שנים או מוחלפות לגמרי כל ארבע ועד שש שנים.

הקרוז לא זקנה ועדיין מעט רלוונטית, אבל סימני הגיל ניכרים מאוד והיא מתבגרת בקצב מואץ. לא רק בהתבוננות במראה, אלא ביחס למה שקורה סביבה בשוק התחרותי. השברולט הזו יכולה עדיין למלא את המשימות המשפחתיות ביעילות, אבל היא כבר לא זוהרת, לא סקסית ולא מושכת מספיק. מחיר נמוך יותר מכמעט 127,000 השקלים שמבקרים תמורתה יכול היה לתייגה כתמורה למחיר, אבל זה לא המצב כאמור. ולכן קשה לראות גם סיבות ברורות להעדיפה על פני האחרות שיקרות ממנה במעט, אך מעניקות תמורה טובה יותר.

* לאחר מועד פרסום המבחן לקרוז מתוחת הפנים, הודיעה UMI היבואנית כי הקרוז תימכר עם חבילת Child Friendly שלא הייתה כלולה ברכב המבחן שניתן לנו, עם 3 מסכי מולטימדיה ו-WIFI מובנה ברכב. לדברי החברה, החבילה הבידורית משדרגת את חווית השהייה של הילדים ברכב, עם רמקולים מובנים במושבים מאחור, חבילות גלישה ועוד.

גלית עיני, סמנכ"לית שיווק ומכירות: "סגמנט המשפחתיות תפס כ-32 אחוזים מכלל השוק הישראלי בשנת 2014, ומורכב רובו ככולו מבעלי משפחות. לכן, החלטנו לשדרג את הקרוז החדשה בכל המאפיינים שיקרצו למשפחה, ויהפכו אותה לChild Friendly Car הראשונה בישראל".

נדב ליבס, ראש מחלקת שירות ב-UMI, מוסיף, כי "דגמי הקרוז טורבו החדשים, הנמכרים מאז שנת 2013 סבלו מאפס תקלות והחלפת חלקים עד כה".

מבחן שברולט קרוז מתיחת פנים. יוני 2015. קובי ליאני
מבחן שברולט קרוז מתיחת פנים. יוני 2015/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • שברולט
  • umi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully