וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: מרצדס GLC

18.6.2015 / 7:21

מרצדס GLC יקרא תגר על אודי Q5 וב.מ.וו X3 ויירש את מקומו של ה-GLK. הבכורה הרשמית בתערוכת פרנקפורט. בישראל לקראת אוקטובר

מרצדס GLC. אתר יצרן
מרצדס GLC החדש/אתר יצרן

מרצדס חשפה את אחד הדגמים החשובים ביותר שלה במלחמת הפנאי היוקרתית, ה-GLC החדש. הקרוסאובר מבית דיימלר שהה תקופה לא קצרה בפיתוח בשל משמעותו האסטרטגית לסגמנט, ומאכלס שורה של מנועי בנזין ודיזל, אמצעי בטיחות, תקשורת ובידור כך שיוכל לפתות את נאמני מתחריו הישירים מב.מ.וו, אודי, לקסוס אינפיניטי ועוד.

ה-GLC מבוסס ברובו על מרצדס C קלאס, וממנה גם שואב את רוב הסממנים החיצוניים והמכלולים; אורכו של הרכב כ-4.66 מ', רוחבו 1.90 מ' וגובה התקרה כ-1.64 מ'. בהחלט אפשר להגדירו כ"אח גדול" של מרצדס GLA, ואח חורג של GLE קופה, עם קצת יותר מקום לחמישה נוסעים לעומת הקטן שבמשפחת הפנאי. נפח תא המטען יעמוד על כ-550 ל' (כמעט זהה לכולם). משקלו הופחת בכ-10% ביחס ל-GLK, ובסיס הגלגלים גדול בכ-6 סנטימטרים בהשוואה ל-X3.

תחת מכסה המנוע אפשר למצוא בדגמי הבסיס, GLC300 את מנוע ה-2.0 ל' טורבו עם כ-240 כ"ס, וכן תהיינה גרסאות דיזל שינועו בהספקים שבין 170 ל-210 כ"ס, בחיבור לתיבות הילוכים אוטומטיות 9 מהירויות והנעה כפולה 4 מאטיק. גרסה היברידית, ה-350 פלאג-אין גם היא בתפריט, עם תפוקה של 210 כ"ס ממנוע הבנזין ותוספת של 120 כ"ס מהמנוע החשמלי. בדגם ההיברידי, ההאצה ל-100 קמ"ש נאמדת ב-6 שניות בלבד. גרסאות ה-AMG עשויות להופיע ב-2016, כמו גם דגם עם הנעה אחורית בלבד.

המראה הפנימי של תא הנוסעים, גם הוא שומר על הקו המשפחתי של ה-C קלאס, וכולל דיפונים יוקרתיים כמיטב המסורת, וקונסולה מרכזית עם צג מגע במפלס העליון. במרצדס מספרים על צמיחה במרחקי הברכיים מהשורה הראשונה (ביחס ל-GLK) וכן גדילה במרחב האחורי מהתקרה והדלתות.

זאת ועוד, ה-GLC יהיה קצת פחות פעיל מקודמו בשטח עם סידור מתלים שונה ומערכת ריסון מתוחכמת יותר כדי לשמור על נסיעה רהוטה, אך עם זאת ניתן יהיה לצייד אותו במערכת שתתמוך בנהיגת שטח קלה עם מספר מצבי ניהוג סלקטיביים.

מחיריו באירופה יחלו בכ-38-40 אלף יורו. הוא יצא לכבישים בעוד כ-4 חודשים, ולישראל יגיע לקראת אוקטובר, כך מסרה לוואלה! רכב היבואנית 'כלמוביל'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully