וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייבוא אישי: נעצר סוכן בחשד להונאות במיליוני שקלים

21.6.2015 / 10:26

רשות המיסים עצרה יבואן רכבי יוקרה ידוע בחשד שהנמיך מחירים ללקוחותיו. עשרות לקוחות נחקרו

קדילאק אסקלייד 2014. אתר יצרן
זייף מחירים של רכבי יוקרה כדי "לחסוך" ללקוחותיו תשלומי מיסים/אתר יצרן

רשות המיסים; מכס ומע"מ באר שבע והדרום, יחד עם יחידת מכס אשדוד, עצרו בשבוע שעבר את גדי חליווה (47), סוכן ייבוא רכבים אישי (מהמובילים בארץ לטענת הרשות), בחשד שייבא ארצה מאות כלי רכב מאירופה ומארה"ב תוך שהוא מגיש הצהרות כוזבות על שווים האמיתי. זאת לדברי הרשות, במטרה להפחית את תשלומי המס של לקוחותיו בהיקף של מיליוני שקלים. עוד מוסיפים ברשות, כי "המעצר התבצע במסגרת הגברת האכיפה כנגד תופעת הנמכת מחירי המכירה של רכבים בייבוא אישי, שבגינה נגרעים מקופת המדינה עשרות מיליוני שקלים מדי שנה ויחידות האכיפה במכס פועלות רבות למיגורה".

חוקרי הרשות טוענים שהחשוד מעורב בתיקים רבים בהם זויפו מחירים כדי "לחסוך" תשלומי מס ללקוחות, ועימו גם מעורבים עוד חשודים בפרשה שקשורים להונאה. החשד העיקרי כאמור, הוא שהנתונים שסיפק לכאורה חליווה, הקנו לבעלי המכוניות את האפשרות לחמוק מתשלומי מס למדינה בסכומים מצטברים של עשרות מיליוני שקלים.

במסגרת החקירה, הובאו אנשים מכל רחבי הארץ שככל הנראה סייעו לו בצורה כזו או אחרת, כאשר ממצאי החקירה מחזקים את הראיות הפליליות לכאורה כנגדו וכנגד שותפיו למעשה.

בשלב זה, מעצרו של חליווה הוארך בשלושה ימים, שעה שכבוד השופט אמיר דורון מבית המשפט השלום בבאר שבע אישר את הסכמת הצדדים לשחררו למעצר בית לסוף החודש תמורת ערבות של 400 אלף שקלים, הפקדת מזומן בסף 50 אלף שקלים וכן נאלץ להפקיד דרכונו. השופט הורה לאסור עליו כמובן לקיים כל קשר עם המעורבים האחרים בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully