וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטרואן קקטוס החדש הושק בישראל: 89,900 שקל

21.6.2015 / 10:45

רכב הפנאי העירוני הכי מעוצב של סיטרואן, הקקטוס החדש מושק רשמית בישראל. עיצוב, טכנולוגיה ומחיר של 89,900 שקל ינסו למשוך אתכם

סיטרואן קקטוס בישראל. קובי ליאני, ניר בן טובים
סיטרואן קקטוס בישראל/ניר בן טובים, קובי ליאני

'דויד לובינסקי' יבואנית סיטרואן ופיג'ו לישראל, משיקה היום (ראשון) באופן רשמי את הקקטוס - רכב הפנאי המעוצב של סיטרואן. מוטיב העיצוב הוא ללא ספק המשמעותי ביותר בהגדרתו של הקקטוס. הוא בנוי בתצורת 5 דלתות מוגבהת ועגולה, עם יחידות תאורה יחודיות, ציפויים מקוריים בדלתות וצבעים עזים. המקוריות הזו ממשיכה גם בתא הנוסעים עם פיסול מקורי, נקי ועשיר באלמנטים ייחודיים.

לצד אלה ישנה חשיבה בולטת לטובת השימושיות עם תאים רבים מסביב לנוסעים ובנפח גדול לבקבוקים, צעצועים וכדומה. מול עיני הנהג צג דיגיטאלי ממלא את תפקיד לוח המחוונים ובמרכז הדשבורד מותקן צג דיגיטאלי בגודל 7 אינץ' אשר משמש להפעלת כל מערכות הרכב ובהן גם את המולטימדיה אשר יודעת להתממשק עם הסמארטפון, בטכנולוגיית A2DP.

בחזיתו, נמצא מנוע 1.2 ליטר בנזין אשר בנוי משלושה צילינדרים ומפיק 82 כ"ס ב-5,850 סל"ד וכן 12 קג"מ ב-2,750 סל"ד. מנוע זה נעזר ברצועת תזמון העשויה מגומי מחוזק בקבלר והיא זקוקה להחלפה אחת ל-180 אלף ק"מ בלבד או חמש שנים ושגרת הטיפולים תעמוד על אחת ל-15,000 ק"מ. הסיבה לבחירה ברצועה שכזו היא משקל קל, עמידות גבוהה ואורך חיים ארוך.

מנוע זה נועד להחליף את מנוע ה-1.4 ליטר האטמוספרי הקודם של פיג'ו סיטרואן. את הכוח המנוע יעביר אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים ידנית בלבד. בלובינסקי מאמינים כי בכך אין עוד בעיה של ממש בישראל שכן בשנת 2014 נמכרו כמעט 1,500 כלי רכב מסוג קרוסטובר קטן עם תיבות הילוכים ידניות, שהמוביל בהם הוא דאצ'יה דאסטר.

סיטרואן קקטוס בישראל. קובי ליאני, ניר בן טובים
סיטרואן קקטוס בישראל/ניר בן טובים, קובי ליאני

על ההספק הנמוך יחסית של המנוע, מחפה הקקטוס עם משקל מאוד נמוך בכל קנה מידה של 965 קילוגרמים בלבד - מאות קילוגרמים פחות ממתחריו בקטגוריית רכבי הפנאי העירוניים כמו ניסאן ג'וק, ואף קילוגרם אחד קל יותר מקיה פיקנטו הקטנה ממנו משמעותית. היצרן מצהיר על כל שהאצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 12.9 שניות וצריכת הדלק תעמוד על ממוצע של 21.7 ק"מ לליטר.


המחיר, מפתיע עם 89,900 שקל בלבד. צפי המכירות עומד על 600 יחידות בשנה ובימים אלה נערכות בדיקות לגבי הגעתה של גרסה אוטומטית. מאז הושק הקקטוס בעולם ביוני 2014 נמכרו ממנו 75,000 יחידות ברחבי העולם.

עוד הרבה על סיטרואן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully