וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רזוואני ביסט: מפלצת אמריקנית עם נשמה בריטית

22.6.2015 / 9:27

רזוואני מוטורס מארה"ב מציגה את ה-"ביסט", מפלצת כביש מעוצבת עם שלדת אריאל אטום ומנוע עם 500 כ"ס. צעצועים יקרים ונדירים

Rezvani Motors

פעם בשמיטה אנחנו פוגשים יצרניות "סטארט-אפ" שמנסות את מזלן וכישוריהן ביצירת מכונית ספורט ייחודית. ברוב הפעמים, המיזמים מתקשים להמריא בגין קשיים כלכליים או בעיות הנדסיות שלא הצליחו להגיע לפתרון. אולם, מי שבקו הזינוק בוחר בפלטפורמה הנכונה השלים כבר חצי דרך, ואת היתר מנסח בטעמו האישי ומצרף תג מחיר שהולם את חווית הנהיגה.

Rezvzni motors האמריקנית היא דוגמא טובה לאיך עושים את זה נכון. היא לא קפצה מעל הפופיק, אלא ניצלה מכונית קיימת ועליה בנתה את מושא חלומותיה. הפרויקט החדש שלה שסוף סוף יוצא לאור אחרי כמה שנות פיתוח משקף בידיוק את מה שרצו לתת לנהגים שלה - מפלצת קטנה עם כוח אש רציני שמתאימה לכביש ולמסלול.

המכונית הזו נקראית BEAST, ומתחת למעטפת הקרבית מסתתרת אריאל אטום (מי שהתפרסמה לא מעט בזכות הסרטון המשעשע של ג'רמי קלארקסון). מדובר בפלטפורמה קלת משקל, שעליה הרכיבו מנוע 2.4 ל' תוצרת הונדה בתוספת מגדש-על ומגדש טורבו. התוצאה: 500 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-2.6 שניות.

הכוח עובר לגלגלים מאחור דרך תיבה ידנית 6 מהירויות, גם היא מהונדה אגב, ואפשר גם לבחור בתיבת הילוכים חצי אוטומטית (סיקונווסאלית). ברזוואני אומרים ששלדת הקרבון (סיבי פחמן) של האריאל אטום כל כך קלה, שבסך הכול מתייצב משקלה של ה-ביסט על כ-880 ק"ג עם נהג.

הצצה פנימה לתא הנוסעים חושפת זוג מושבי ספורט, גלגל ההגה ספורטיבי, והרבה תרכובות חשופות כדי לשמור על משקל נמוך כאמור. בתוך כך, אין זה אומר שהיא עירומה לחלוטין מפינוקים, שכן במרכז הקונסולה מותקנת בקרת מדיה עם גישה ל-Apple CarPlay.

הזכות לבעלות על ביסט עולה לא מעט - 170 אלף דולר, בעוד זמן ההרכבה בסדנה אורך בסביבות חודשיים עד שלושה. ובכל זאת, חבילה כזו באמת לא רואים כל יום על הכביש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully