וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפניות באמת עשויות "מקרטון"? 5 מיתוסים בשוק הרכב

30.6.2015 / 16:48

איפה כדאי לבדוק את הרכב לפני הקנייה, האם שווה לרכוש מכונית מאזרח ותיק "שבקושי הזיזה" ומה לגבי הסטיגמות על היפניות והאמריקאיות? חושבים לרכוש רכב יד שנייה? 5 מיתוסים שכדאי לנפץ רגע לפני הרכישה

סוויטץ'.
סוויטץ'

רכישת רכב יד שנייה היא תהליך. אמנם לא מדובר בתהליך מסובך כלל, אך בדיוק כמו בחיפוש אחר דירה או תכנון נסיעה לחו"ל, הוא דורש איסוף מידע, ביצוע טלפונים ובדיקות ולעיתים גוזל זמן רב. מומחי הרכב של סוויץ' מתארים כי בישראל, זמן ההתלבטות בזמן חיפוש רכב יד שנייה עשוי לקחת חודש ואפילו חודשיים. ראשית, עוד לפני שבכלל התחלתם לחפש את "הבייבי החדש/ה", הגיעו להחלטה עם עצמכם או עם הסובבים אתכם על סוג הרכב, פחות או יותר. גודל; שנת ייצור; תקציב. ככל שתגיעו מוכנים יותר לשלב החיפוש, כך תהפכו אותו לפשוט יותר.

אבל איזה רכב בכלל כדאי לקנות? היכן לחפש וממי? אם מצאתי "רכב יד ראשונה מרופא", זה נחשב למציאה? ומה אם הרכב "שייך לאישה מבוגרת שבקושי נסעה עליו"? ישנם מיתוסים רבים שקיימים כבר שנים רבות הנוגעים לרכישת רכב יד שנייה, אך רובם כשמם הם – מיתוסים ולא יותר. רגע לפני שתחלו בחיפוש אחר הרכב הבא שלכם, הנה כמה מיתוסים מופרכים שסביר להניח שנתקלתם בהם בין אם חיפשתם רכב בעבר ובין אם לאו.

1. האם שווה לרכוש מכונית מאזרח/ית ותיק/ה?

בעבר, מציאת רכב יד שנייה מאיש/ה מבוגר/ת נחשבה למציאה אמיתית., מכונית שמורה עם קילומטרז' נמוך ומצב מכני טוב. כמה פעמים שמעתם את המשפט "רק נהג אחד השתמש במכונית" או "היא בקושי בתזוזה, אלא תמיד בחניה"? נכון, מכונית עם קילומטרז' נמוך בדרך כלל עדיפה על כזו עם קילומטרז' גבוה, אבל לא תמיד. ברוב המקרים, השימוש באותם רכבים יהיה בנסיעות עירוניות. משמע – שימוש מופרז בתיבת ההילוכים ובמצמד, לחיצות מוגזמות על דוושות הגז והברקס ואי-הפעלתו של המנוע לעתים גם במשך שבועות ארוכים. פעולות אלו אינן מטיבות עם הרכב, ולא יבטיחו אריכות ימים, אלא להיפך.

לעומת זאת, רכב בעל קילומטרז' גבוה, ששימש בעיקר לנסיעות מחוץ לעיר, עדיף על רכב "שבקושי היה בתזוזה, אלא תמיד בחניה". הסיבה: שימוש תכוף בהילוך גבוה בשילוב עם שמן המנוע שנמצא בטמפרטורה הנכונה טובים יותר לרכב. ולכן, לא תמיד הרכב בעל הקילומטרז' הנמוך עדיף.

נהגים קשישים מאחרי ההגה. ShutterStock
רכב של אזרח ותיק שלא נסע הרבה לאו דווקא יותר טוב/ShutterStock

2. בדיקת רכב לפני הקנייה – במכון בדיקה מוסמך או אצל המוסכניק?

אם תערכו סקר ברחוב, הדעה הרווחת בקרב התושבים תהיה שכדאי לבדוק רכב יד שנייה לפני רכישה במכון בדיקה מוסמך. בעבר, בנושא זה לא הייתה בכלל התלבטות. היבואן כפה על לקוחותיו לטפל ברכב במוסכים השייכים לו, ומי ש"ערק" וטיפל במקום אחר, איבד את אחריות היבואן. כיום המצב שונה. בעל רכב יכול לטפל ברכבו בכל מוסך ועדיין יהיה זכאי לאחריות. בנוסף, ישנן חברות המציעות שירותי מכירת רכב הכוללים בדיקה במכון מורשה ובכך העלות נחסכת מהקונה.

בדיקה במוסך מוסמך תעלה לכם הרבה יותר. המחיר לשעת עבודה במוסך שכזה גבוה בעשרות אחוזים מהמחיר במוסכים אחרים. בנוסף, חלקי החילוף יקרים יותר ובכל הנוגע ליחס אישי אין בכלל על מה לדבר. לעומת זאת, במוסך כללי תקבלו מחיר נוח יותר, אפשרות בחירה בכל הנוגע לחלקי חילוף, יחס אישי (ברוב המקרים) וגם את האפשרות האהובה על הישראלים: אפשרות המיקוח. אם אתם מכירים מוסכניק אמין, אם שמעתם המלצות על מוסך כללי כזה או אחר, כדאי שתשקלו שוב את העניין לפני הבחירה האינסטינקטיבית במוסך מוסמך.

3. אנחנו נמצאים בשנת 2015 – כל המכוניות טובות, לא?

אפשר לומר די בביטחון שהמכוניות החדשות, ברובן, בטוחות יותר וחסכוניות יותר בדלק מאשר היו בשנים עברו. אבל תמיד צריך לזכור: ישנן מכוניות שפשוט טובות יותר מאחרות, ממש כמו בכל דבר אחר. ישנן מכוניות מאובזרות יותר, כאלו שבטוחות יותר וכאלו שחסכוניות יותר בדלק מאשר אחרות. בנוסף, מכונית שיוצרה בשנת 2013 תהיה חסכונית יותר בדלק ממכונית שנמצאת על הכביש משנת 2006.

החלטתם לרכוש מכונית יד שנייה שנמצאת על הכביש מספר שנים בודדות? מצוין. ראשית, כפי שצוין בתחילת הכתבה, כדאי לבחור את סוג הרכב – מיני, משפחתי, ואן. אחרי כן, על ידי חיפוש קצר ברשת תוכלו להגיע לתשובה הרצויה: איזו מכונית חסכונית/בטוחה יותר מאחרות? רק נזכיר שוב: לא כל הרכבים שיוצרו באותה שנת ייצור (לדוגמא, 2013) חסכוניים במידה שווה.

סובארו B4 במבחן דרכים. ניר בן טובים
המכוניות היפניות זוכות לציונים גבוהים גם ברמת הבטיחות/ניר בן טובים

4. האם רכב אמריקאי באמת שותה יותר דלק?

תשאלו את עצמכם שאלה: מה אתם יודעים/חושבים על מכוניות אמריקאיות? ברוב המקרים התשובה תהיה שהן לא חסכוניות וגדולות. עד לפני מספר שנים זה באמת היה נכון. ברוב המקרים. כיום, המצב שונה לחלוטין. בשנים האחרונות החליטו בשוק האמריקאי לשנות את העסק, ולבצע התאמות בהתאם לשוק המתפתח.

חברות אמריקאיות חדלו לייצר רכבים אשר "שותים" דלק ופתחו בייצור של רכבים חסכוניים יותר. הן משקיעות יותר בטכנולוגיה, אבזור הרכב וצורתו, דבר שלא היה נהוג בעבר. אלו מצטרפים ליתרונות שכבר קיימים בשוק הרכבים האמריקאים, שהעיקרי מביניהם הוא המחיר הנוח יחסית (בדרך כלל).

5. הפח של מכוניות יפניות באמת רגיש יותר?

המיתוס שלהלן הוא מהנפוצים בעולם הרכב. כל כך נפוץ שקשה להאמין שלא נתקלתם בו בעבר. מה תגידו אם נספר לכם שההיפך הוא הנכון? איגוד הבטיחות האמריקאי IIHS)) קבע בשנת 2012 שהמכוניות היפניות הן דווקא הבטוחות ביותר. היצרניות הגדולות, טויוטה, סובארו והונדה הופיעו בכל קטגוריה מרכזית עם נציגה אחת לפחות שזכה לציון מרבי במהלך הבדיקות הנרחבות.

למכוניות היפניות יתרונות רבים, אך רבים נרתעים מהן בשל המיתוס שנדבק אליהן לאורך השנים. לאחר שנמצא כי הן לא רק חסכוניות, בטוחות ואמינות אלא גם "לא עשויות מקרטון", המכוניות היפניות הפכו למצרך מבוקש במיוחד בשוק רכבי היד שנייה.

לסיכום: המיתוסים הללו, ועוד רבים אחרים, קיימים כבר שנים, וככל הנראה יישארו גם עוד שנים רבות, אך ככל שעובר הזמן ועולם הרכב משתדרג ומשתפר, הם הופכים לפחות ופחות נכונים. כעת תוכלו לרכוש מכונית יפנית בלי דאגה לרגישות הפח, לחפש רכב אמריקאי חסכוני בדלק או לבצע בדיקה אצל מוסכניק מקומי מבלי לדאוג. שיהיה בהצלחה.

מערכת וואלה בשיתוף סוויץ'
  • עוד באותו נושא:
  • קניית רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully