וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחני ריסוק: 5 כוכבים לסקודה סופרב, יונדאי i20 מסתפקת ב-4

24.6.2015 / 11:16

סקודה סופרב ליקטה את מרב הכוכבים בסבב האחרון של מבחני הריסוק ב-Euro-Ncap. יונדאי i20 צברה 4 כוכבים בלבד בשל היעדרה של בקרת בטיחות אקטיבית

ניר בן טובים

מכון הבטיחות ומבחני הריסוק Euro-Ncap פרסם היום (רביעי) תוצאותיו ל-3 מכוניות חדשות שנבחנו במתכונת המעודכנת של ניסוי הריסוק באירופה. הסבב הנוכחי כלל את סקודה סופרב החדשה, יונדאי i20 וכן את פיאט פנדה קרוס שהצליחה לחזור לאיטליה עם 3 כוכבי ריסוק מאכזבים.

הסופרב נבחנה בגרסת 2.0 ל' TDI, משקל של כ-1.5 טון ולפי בוחני המכון הצטיינה ברוב הסעיפים שנבדקים. היא קיבלה 86% עבור הגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 71% עבור צמצום הפגיעה בהולכי רגל ו-76% בתמורה למערכות הבטיחות האקטיביות שלה.

הבוחנים ציינו בהקשרה, כי המבנה המסיבי של הסופרב סיפק הגנה מצוינת ליושבים, וכי נקודות רבות ניתנו לה בזכות המצאותן של בקרות בטיחות אקטיביות, בהן בלימה אוטומטית במצב חירום, ומערכות נוספות המונעות תאונה.

מבחני ריסוק, 2015. יצרן, ניר בן טובים
יונדאי i20 החדשה. קיבלה 4 כוכבים/ניר בן טובים, יצרן

יונדאי i20 נבחנה כאן בגרסת 1.2 ל', 5 דלתות ומשקל של 1.1 טון. 4 כוכבים ניתנו לסופר מיני הקוריאנית, אולם יש להדגיש כי היעדרו של הכוכב החמישי אינו מעיד על בטיחות לקויה תחת הקריטריונים המחמירים של Euro-Ncap.

ה-i20 קיבלה לדבריהם ציונים טובים מאוד בהגנה על נוסעים, עם 85% עבור מבוגרים, 73% עבור ילדים, 79% במקרה של פגיעה בהולכי רגל ו-64% עבור מערכות בטיחות אקטיביות. הציון הנמוך במקרה זה, נרשם לחובתה משום שאינה מצוידת במערכת ה-AEB, ראשי תיבות לadvanced emergency braking system, או במילים אחרות - בלימה אוטומטית במצב חירום.

יונדאי תצטרך לטפל בסוגיה הזו אם בכוונתה להדביק את הישגיה של הקבוצה האירופית, שכן זו מעודכנת בטכנולוגיות אלה לפחות שנתיים. אמצעי זה נכלל כיום אפילו בציוד התקני במכוניות מיני דוגמת סקודה סיטי גו.

על פיאט פנדה קרוס לא הרחיבו הבוחנים יתר על המידה, ורק ציינו כי היא מבוססת על פלטפורמה מ-2012, חסרת כל חידושים ואכזבה ברוב המבדקים שנעשו לה ולכן קיבלה רק 3 כוכבי ריסוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully