וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: אלפא רומיאו גו'ליה החדשה, מחליפת 159

25.6.2015 / 7:38

אלפא רומיאו חשפה את הג'וליה החדשה במהדורת תלתן ירוק, מצוידת במנוע שפותח על ידי פרארי, הנעה אחורית ועיצוב איטלקי קלאסי. על הכבישים בתחילת השנה הבאה

אתר יצרן

באירוע שנערך אמש (רביעי) במוזיאון בפאתי מילאנו, חשפה אלפא רומיאו את הג'וליה סדאן החדשה, המשפחתית הדינמית שתצא בשנה הבאה לעימותים מותחים מול מרצדס, ב.מ.וו, אודי וחברותיה לקבוצת המנהלים הספורטיבית. הג'וליה, יורשת מקומה של ה-159, מתהדרת כמיטב המסורת בעטיפה מפוסלת, אך גם בפלטפורמה חדשה, שאוצרת לפי כל התיאורים והמחמאות הבטחה למרר לגרמניות את החיים.

אלפא רומיאו ג'ולייה. אתר יצרן
אלפא רומיאו ג'ולייה/אתר יצרן

כדי להבין עד כמה היא נחושה, אלפא רומיאו חשפה את הג'וליה בגרסתה הקיצונית ביותר במשפחה, תחת מהדורות 'תלתן ירוק' המיתולוגיות. הגרסה המתנוססת בתמונות חמושה במנוע ששה צילינדרים המשרת את פרארי ומזרטי ומחלץ 510 כ"ס - 85 כ"ס מעבר לערימת הסוסים של ב.מ.וו M3. היא תוצע עם הנעה אחורית ברמת המפרט הסטנדרטית, אך ניתן יהיה לחבר לה גם הנעה כפולה. על פי פרסומי אלפא רומיאו, הג'וליה תלתן ירוק תאיץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות. ככל הידוע, תיבת ההילוכים היא ידנית 6 מהירויות.

מנועים נוספים שיאכלסו את קרבייה יגיעו גם הם ממזרטי, וכן מקונצרן קרייזלר (מותג ג'יפ בין היתר). היא תצויד במנועי 2.0 ל' טורבו עבור מכירות בארה"ב למשל, בעוד אירופה תוכל לקבלה עם מנוע ששה צילינדרים בנפח 3.0 ל' טורבו דיזל ואולי גם עם מנוע ה-1.75 טורבו TBI.

עוד באותו נושא

סמל"ת תשיק שבעה דגמים חדשים ב-2015

לכתבה המלאה
אלפא רומיאו ג'ולייה. אתר יצרן
אלפא רומיאו ג'ולייה/אתר יצרן

הפיתוח של הג'ולייה נעשה תוך השוואות קפדניות למתחרות שלה, ולכן באלפא רומיאו מספרים על חלוקת משקל אידאלית בין שני הסרנים, מידות דומות - למעט בסיס גלגלים גדול יותר, שימוש בתרכובות קרבון (סיבי פחמן) המסייעות לה להתייצב על משקל של 1.5 טון, "כוח בלימה יוצא דופן" כלשון החברה, מערכת מתלים ספורטיבית (עצמות עצה כפולות בחזית) עם בקרת וויסות ושיכוך אלקטרוני בהתאם לתנאי הכביש.

בשלב זה, לא פורסמה תמונת תא הנוסעים (למעט עבור מי שנכח באירוע כמובן).

אלפא רומיאו ג'ולייה. אתר יצרן
אלפא רומיאו ג'ולייה/אתר יצרן

אולם, הסיפור הגדול מאחרי הג'וליה הוא לאו דווקא המכונית עצמה, אלא התכניות הגרנדיוזיות של קונצרן קרייזלר-פיאט והעומד בראשו, סרג'יו מרקיונה, להפוך את אלפא רומיאו למותג רווחי. הג'וליה היא חתיכה קטנה בפאזל של 8 דגמים שיצאו לאור בחמש השנים הקרובות. הצי המתחדש של האיטלקים יעמיד שורה של כלי רכב אסטרטגיים, בהם רכבי פנאי (אחד או שניים), מכונית רודסטר קטנה, שתי ג'ולייטות חדשות ומכונית סאלון שתכנס לנעליה של אלפא 166. כל אלו, יהוו בורג מרכזי בכניסה המחודשת של אלפא רומיאו לארה"ב שאשתקד חנכה בצפון אמריקה רק מכונית אחת, אלפא רומיאו 4C.

בתוך כך, לא מעט מומחים בענף הרכב בארה"ב מביעים ספק ביכולת של אלפא רומיאו להרים את עצמה מהקרשים, מאחר והיא מנסה לפלוש לטריטוריית היוקרה, שם גם מחכות לה יגואר ווולוו. "אם אלפא רומיאו רוצה אפילו להתקרב ליעד של 400 אלף כלי רכב החל ב-2018, היא תצטרך לנקוט במהלכים אגרסיביים. לדוגמא, להזניק כמה דגמים ביחד ישירות לשוק האמריקני או לצמוח בשוק הסיני", כך ג'רלד ג'ילס, אנליסט בכיר ב'פורבס'. לפי הערכותיו מכל מקום, אלפא רומיאו תתקשה להגיע למחצית מכך.

הפרטים המלאים על הג'ולייה החדשה, שתיוצר בקאסינו, איטליה, ייחשפו במהלך החודשים הקרובים לקראת בכורה רשמית בתערוכת פרנקפורט. מהיבואנית לישראל, קבוצת סמל"ת, נמסר לוואלה! רכב כי הג'ולייה תגיע לארץ בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully