וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי חשפה רכב פנאי משפחתי: כרתה

30.6.2015 / 7:36

יונדאי כרתה מצטרף לטוסון וסנטה פה ומרחיב את משפחת רכבי הפנאי של היצרנית הדרום קוריאנית. בינתיים רק בהודו, בעתיד ינדוד לישראל, אך לא ידוע מתי

יונדאי כרתה. אתר יצרן
יונדאי כרתה/אתר יצרן

יונדאי חשפה אמש (שני) בהודו את רכב הפנאי החדש ביותר במשפחה - כרתה, קרוסאובר שמוגדר אמנם גלובאלי אבל עדיין נטול תכנית אסטרטגית מורחבת. המשמעות היא, שלפחות בשלב הזה, לא נראה שהוא יעשה את דרכו לאירופה, ארה"ב או ישראל וינסה לבסס את עצמו היטב במזרח הרחוק.

הכרתה, שנקרא על שם "כרתים", נמכר כיום בסין בוריאציה מסוימת תחת השם ix25, אבל מאחר ומדובר בדגם עם שאיפות להגיע לכל מיני נקודות על כדור הארץ, יונדאי תמשיך לקרוא לו כרתה גם לאחר שיצא את גבולות הודו (בדומה ל-ix35 שחזר לשמו המקורי, טוסון).

לא הרבה ידוע על הכרתה, אך מסתמן שחולק מידותיו עם רכב בסגנון סוזוקי קרוסאובר לדוגמא. הוא ישווק בהודו עם מנועי בנזין ודיזל; ההיצע מורכב מיחידת 1.6 ל' עם 121 כ"ס, וצמד מנועי 1.4 ל' דיזל עם כ-90-100 כ"ס לערך, ומנוע טורבו דיזל CRDI עם הספק מרבי של 128 כ"ס. החיבור הוא לתיבה ידנית 6 מהירויות או אוטומטית והנעה קדמית.

הכרתה עתיד לסלול ליונדאי את הדרך לעשרות אלפי בתים בהודו, שכן לפי דיוחים של כלי התקשורת במומבאיי, מעל 10,000 איש ביצעו הזמנה לכרתה עוד בטרם נחשף ולפני הגעתו הרשמית לאולמות המכירה בסוף חודש יולי. הוא יתחרה בהודו בדגמים כמו פורד אקוספורט ודאצ'יה דאסטר (רנו).


כרתה מיוצר בצ'נאי, הודו, ולצידו נמכרים ביבשת עוד 9 דגמים של יונדאי, בהם ה-i10, סנטה פה, אלנטרה ועוד. מהיבואנית לישראל כלמוביל, נמסר לוואלה! רכב כי טרם הוחלט מתי יגיע כרתה לארץ, אבל קיימת כוונה לייבאו.

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully