וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גניבות רכב: עלייה של 20% בגניבת ג'יפונים ב-2015

1.7.2015 / 7:35

על פי נתוני חברת 'איתוראן' השיטה הנפוצה ביותר לפריצת מכוניות היא באמצעים אלימים וניסיון הנעה דרך מחשב הניהול. גוש דן - האיזור הכי חם

גניבת כלי-רכב. ShutterStock
גניבת כלי-רכב/ShutterStock

מנתונים שמפרסמת חברת 'איתוראן', עולה כי במחצית הראשונה של 2015 חליה עלייה דרמטית בגניבת ג'יפונים בישראל. מדובר בזינוק חד של 21% ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2014. עוד עולה, כי היקף הפריצות הגדול ביותר נרשם בירושלים וכן חלה התגברות בתקיפת נהגים שנכנסים לאיזור קו התפר עם הרשות הפלסטינאית, במיוחד בכפר נבי אליאס בנפת קלקיליה.

לפי מחקרי החברה, המתבססים על מדגם של כ-300 אלף כלי רכב, נמצא כי השיטה הנפוצה ביותר לפריצת כלי רכב היא בדרך אלימה, או על ידי פריצה למחשב המכונית - 75% מכלל האירועים. 20% ממקרי הפריצה, נעשים על ידי גניבת המפתחות מבית הלקוח, ו-3% על ידי מפתח שנשאר ברכב. 2% מכלל הפריצות מבוצעות על ידי גניבות רכב בשוד אלים.

סוג הרכב הגניב ביותר הוא רכב פרטי - 43%, אחריו רכב מסחרי -22%, ג'יפונים -20%, משאיות 12% וכלי צמ"ה 3%.

בניתוח האיזורים המועדפים על ידי גנבי הרכב, עולה כי גוש דן מככבת עם 31% ניסיונות פריצה, ואחריה איזור השרון עם 20%. במקום השלישי השפלה - 16%, אזור הדרום 11%, נפת ירושלים 10%, אזור הצפון 10%, ויהודה ושומרון 2%. על פי איתוראן, ירושלים היא האיזור בו נגנבים בפועל הכי הרבה כלי רכב - 10% מהיקף הגניבות בארץ, לא מעט בשל סמיכותה לשטחי הרשות. את המכוניות הגנובות מעבירות החוליות לאיזורים כמו טול כרם, שכם, רמאללה וחברון, ובמיוחד למחנות הפליטים, שכן כוחות צה"ל נמנעים מלפעול בתחומם.

ניר שרצקי,מנכ"ל "איתוראן": "במחצית הראשונה של שנת 2015 נעצרו בזמן אמת 47 חוליות חשודים בגניבות רכב. מעצרן יחסוך למשק הישראלי 3,196 גניבות רכב בטווח של שנה, בשווי משוער של 255 מיליון שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully