וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנרגטית: לקסוס IS מתחזקת עם מנוע טורבו חדש

6.7.2015 / 8:26

לקסוס IS מרחיבה את ההיצע עם מנוע טורבו המאיץ בה ל-100 קמ"ש ב-7 שניות. תהווה תחרות ראויה לגרמניות?

לקסוס IS טורבו. אתר יצרן
לקסוס IS טורבו. גרסה חשובה לצד המנועים ההיברידיים/אתר יצרן

במסגרת הצערת מותג לקסוס, הניכרת בעיצוב אגרסיבי וחידושים בחלל הפנים והנדסת האנוש, יצרנית הפאר של טויוטה החלה להשתיל במכוניותיה החל מאשתקד מנועי טורבו שישלימו את המנועים ההיברידיים שהפכו לבחירה הראשונה בקרב לקוחותיה. אחד מכלי הרכב הראשונים שנשא מנוע טורבו היה ה-NX, ואילו כעת נודד המנוע גם לספורט-סדאן, ה-IS. האם תהיה זו תשובה מספקת מול ב.מ.וו סדרה 3 ואודי A4?

כמו ב-NX, מנוע הטורבו של לקסוס מחלץ מ-2.0 ל' תפוקה מרבית של 241 כ"ס ב-5,800 סל"ד ו-35 קג"מ הזמינים מטווח של 1,650 סל"ד. לקסוס שדכה את המנוע לתיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות מתופעלת פקדים מגלגל ההגה, וזו מאיצה את הגלגלים האחוריים ב-IS ל-100 קמ"ש ב-7 שניות בלבד, ועד 250 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת היא כ-12.5 ק"מ לליטר בנזין.

לקסוס IS טורבו. אתר יצרן
לקסוס IS טורבו/אתר יצרן

מנוע הטורבו של לקסוס קל יחסית, כ-160 קילוגרמים והוא נבחן במסגרת מבחני נהיגה למרחקים של מאות אלפי קילומטרים בתנאים משתנים. הרבה שעות עבודה הושקעו בו על מנת להפחית את החיכוך בפעולתו ולדברי לקסוס הוא שקט, רהוט ומהודק.

המבחן האמיתי של ה-IS טורבו יהיה מול הגרמניות המקבילות לה: ב.מ.וו סדרה 3, אודי A4 ומרצדס C קלאס. מלבד אודי, כולן נעזרות בהנעה אחורית, מגדשי טורבו ותיבות הילוכים אוטומטיות מתקדמות. עד היום, לקסוס IS לא הצליחה לערער על מעמדן, אבל אולי כעת עם מנוע מוגדש, אנרגטי ובעל ביצועים הולמים, המשימה תהיה קצת מפחידה ואולי עם חבילה צרכנית יותר מגובשת וזולה, תצליח לגנוב קליינטים לצד היפני.

מיבואנית לקסוס לישראל, לקסמוטורס נמסר לוואלה! רכב כי ייבוא הרכב נמצא בבדיקה, וטרם התקבלה החלטה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully