וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למנכ"ל הונדה החדש נמאס ממכוניות משעממות

6.7.2015 / 11:13

מנכ"ל הונדה הטרי, טאקהירו האצ'יג'ו, מעוניין לאתחל את המותג היפני ולהחזיר את ההרפתקנות. "אני מתכנן להעמיד הונדה חדשה על הרגליים". ישאף במקביל לחבור ליצרניות אחרות במסגרת שיתופי פעולה

אתר יצרן

חודש לאחר שנכנס לתפקידו, כינס אמש (ראשון) בטוקיו מנכ"ל הונדה החדש, טאקהירו האצ'יגו מסיבת עתונאים ובה הכריז על תוכניותיו האסטרטגיות למותג הרכב היפני. לדבריו, מאס במכוניות משעממות ושגרתיות ויאמץ גישה צעירה שתפיח בחברה חיים מלהיבים והרבה יותר מרגשים. "אני מתכוון לייצר הונדה חדשה", כך אמר, והוסיף כי בניגוד לקודמו, לא יפנה חלק ניכר ממשאביו לצמיחה ליעד של 6 מיליון מסירות עד שנת 2017.

תחת פיקודו, הונדה תנסה להתנער מהבעיות והליקויים שפקדו אותה בשנים האחרונות, החל מכשלונן של מכוניות כמו הונדה אינסייט ההיברידית, וכלה בקצרים עם ספקית כריות האוויר טקאטה שגרמה לה לנזקים תדמיתיים. "אני חושב שבמקום להתמקד במספרים יבשים, מוטב לנו לשים דגש על מוצרים שאוצרים בתוכם חלומות - ומחזירים ללקוחות שלנו הרבה סיפוק והנאה", כך ציין. "את תשומת הלב שלנו נפנה לפתרונות חדשניים".

האצ'יגו בן ה-56, ירש את מקומו של איטו טקנובו שהתפטר לאחרונה בעקבות משברים ניהוליים וכן בשל ביקורת חריפה שנמתחה על הצהרותיו להעפיל להיקפי מסירות בדיוניים, כך מפרסומי כלי התקשורת ביפן. הניסיון והמיומנות של המנכ"ל החדש היוו מרכיב מרכזי בגיוסו, שכן זה משתרע על 33 שנות פעילות בתעשיית הרכב, אותן החל בהונדה ב-1982 כמהנדס שלדות. הוא המשיך אח"כ לפקח על המטות הגלובאלים של הונדה בכמה יבשות, עד שטיפס לצמרת. "תמיד עמדתי בחוד החנית, וזה משמעותי ביותר בשביל להגיע למקום הזה".

האצ'יגו מסמן כמה מיזמים עתידיים שישנו את פני המותג, כמו למשל מכונית הספורט הזעירה הונדה S660 הנמכרת בלעדית ביפן, ואפילו מזכיר באותה נשימה את מטוס המנהלים של הונדה, ה-Honda jet, כחלק מהמפנה שהחברה עומדת מולו. בנוסף לכך, רמז על גרסה מוקטנת של הונדה סיוויק שתעשה שימוש במנוע טורבו (שאינה קשורה ישירות להונדה ג'אז) ותהווה בורג חשוב בהתקדמות סדרת המנועים. זאת ועוד, הונדה תעביר את ייצור הסיוויק TYPE-R החדשה מבריטניה למקום אחר, ה-CR-V יגיע מקנדה לשווקים חדשים, וכן נמסר כי הונדה ג'אז תנדוד לרוב השלוחות מיפן.

האצ'יג'ו אינו נמנה על מבקריו של המנכ"ל הקודם שהאשימו אותו בצלילה במכירות, ואף מחזק את דרכו ואמר כי ימשיך ברפורמה שהחל ב-2011 עם הזנקתה של הונדה NSX החדשה. "אנשים שוכחים שהוא (טקנובו) ניווט את הונדה בעיצומו של הצונאמי ביפן".

הונדה, היא יצרנית הרכב היפנית הראשונה בהיסטוריה שמייצרת את מכוניותיה בארה"ב, וכיום מעל 80% מהן למעשה מופצות לשאר העולם מחוץ לגבולות ארץ המוצא. צפון אמריקה לבדה למשל, אחראית ל-40% מהיקף הייצור של הונדה. כיום, היא יצרנית המנועים הגדולה ביותר בעולם, ויצרנית הרכב השמינית בגודלה בעולם. על מנת לשפר עוד יותר את מעמדה, הונדה תמשיך לחתור לכרות הסכמים עם יצרניות נוספות, כולל מתחרות ישירות, תוך מטרה להפחית עלויות ייצור ולקדם טכנולוגיות אל הדור הבא.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully