וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא עולם להונדה סיוויק בצריכת דלק

8.7.2015 / 8:00

הונדה סיוויק הוכרה על ידי ספר השיאים של גינס לאחר שקבעה שיא עולם בצריכת דלק נמוכה: 35 ק"מ לליטר, לאורכן של 24 מדינות באירופה

שיא עולם בצריכת דלק, הונדה סיוויק. אתר יצרן
הצוות המנצח של הונדה, עם הסיוויק טורר טורבו דיזל/אתר יצרן

הונדה סיוויק טורר (סטיישן) מצוידת במנוע טורבו-דיזל הוכרזה אמש (שלישי) על ידי ספר השיאים של גינס, כמכונית בעלת צריכת הדלק הנמוכה ביותר בעולם. המשפחתית היפנית קבעה שיא של 35.4 ק"מ לליטר סולר, לאחר שגמאה מרחק של 13,498 קילומטרים, כשהיא חולפת על פני 24 מדינות באירופה.

את מושב הנהג והנוסע של הסיוויק טורר אכלסו שני מהנדסים ממחלקת הפיתוח של הונדה אירופה, פרגל מקגראת', וג'וליאן וורן, שהתבקשו לצאת למסע ארוך ומתיש, ולחשוף את יתרונותיו של מנוע הדיזל של הסיוויק טורר. המסע שלהם הוזנק ב-1 ביוני בעיר אלסט בבלגיה, והסתיים באותה נקודה כ-24 ימים לאחר מכן, תוך שהם מתעלים אפילו על נתון היצרן, שעומד על 26.4 ק"מ לליטר.

מקגראת': "זה היה קשה, אבל שווה את זה. נהנינו מהנסיעה בסופו של דבר והעובדה שהצלחנו לקבוע שיא גינס משקפת את רמת המחויבות שלנו למיזם", כך אמר. "המאמץ הקבוצתי היה משותף. אחרי כל כך הרבה שעות וימים מאחרי ההגה, ג'וליאן ואני שמחים לחזור לשולחן העבודה", הוסיף.

תחת הכללים הנוקשים של ספר השיאים של גינס, שני הנהגים מחויבים להיות ברכב לפחות 600 קילומטרים ביום, או 7.5 שעות. עליהם לאמת שהיו בכל אחת מ-24 המדינות על ידי מיפוי לוויני, נקודות ציון ספציפיות, תמונות, סרטונים ועוד.

שיא גינס בצריכת דלק, הונדה סיוויק טורר. אתר יצרן
מותשים אבל מרוצים, וורן ומקגראת'/אתר יצרן

הסיוויק טורר אינה משופרת או מכוילת באופן שונה, אלא עומדת בכל התקנים כפי שיוצאת את המפעל מיום עזיבתה את רצפת ההרכבה. המשמעות היא, שמנוע ה-1.6 ל' מפיק כ-120 כ"ס בלבד, התיבה ידנית, לא הושלו ממנה קילוגרמים ולחץ האוויר בצמיגים מותאם להנחיות היצרן. מכל הדלק מוזן באופן סטנדרטי, בכל תחנת עצירה.

שני הנהגים מתוארים על ידי הונדה כ"חובבנים". עם זאת, הם אימצו הרגלי נהיגה שסייעו להם לשפר דרמטית את צריכת הדלק, בהם האצה מתונה, בלימה מרוסנת ולא פתאומית, חיזוי תנאי הכביש והתנועה מלפנים, ושמירה על המהירות המותרת בחוק בכל שלבי הנסיעה.

דוברת הונדה בריטניה, קייט סקסון: "זה הישג מדהים. הם צברו מרחק ששווה לנסיעה מאנגליה לאוסטרליה ב-25 ימים. השיא מרשים במיוחד בהתחשב בכך שזו מכונית משפחתית גדולה יחסית, ולא כלי רכב קומפקטי ועירוני".

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully