וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: טויוטה אוריס סטיישן היברידית

12.7.2015 / 8:01

המשפחתית הקומפקטית של טויוטה, האוריס הגיעה לישראל אחרי שעברה מתיחת פנים באמצע החיים. אז לקחנו את הגרסה המבוקשת ביותר שלה למבחן בישראל שמיועדת לשימוש משפחתי וחיסכון בדלק

מבחן טויוטה אוריס סטיישן היברידית TS. יולי 2015. קובי ליאני
מבחן טויוטה אוריס סטיישן היברידית TS. יולי 2015/קובי ליאני
92 אחוזים מכל אותן אוריסים, סטיישנים והאצ'בקים נמכרו עם מערכת הנעה היברידית!

בואו ואספר לכם נתון שהפתיע גם אותנו - 67 אחוזים מכלל מכוניות האוריס, המשפחתית הקומפקטית של טויוטה, שהיא גם הנמכרת ביותר בישראל, שייכם לגרסת הסטיישן. למה זו הפתעה? כי אמנם ידענו שבשנים האחרונות חלק גדול מרוכשי המכוניות החדשות בישראל גילו את המרכב השימושי הזה והעריכו את האפשרויות החדשות שהוא פותח בפניכם, אבל כלל לא ציפינו שהחלק הארי של המכירות מדגם אחד יהיו דווקא לגרסת הסטיישן.

עכשיו אספר לכם נתון שני שהפתיע אותנו אפילו יותר. 92 אחוזים מכל אותן אוריסים, סטיישנים והאצ'בקים (5 דלתות) נמכרו עם מערכת הנעה היברידית! זו כבר הפתעה מוחלטת, כי אמנם מחירי הדלק כואבים בכיס של כולנו, אבל גם בעולם לא נרשם אחוז גבוה ומוחלט כל כך של אימוץ הטכנולוגיה שמשלבת מנוע בערה פנימית עם מנוע חשמלי. אז אנחנו, חברתיים שכמונו, החלטנו לתת לכם בדיוק מה שאתם מבקשים ומיד עם שחרור רכבי ההדגמה בישראל, לקחנו את האוריס סטיישן היברידית למבחן ואפילו זרקו לנו תוספת פנימה תחת השם סקיי-וויו - גג פנורמי עצום כמעט לכל אורכו של הגג הארוך.

מבחן טויוטה אוריס סטיישן היברידית TS. יולי 2015. קובי ליאני
מבחן טויוטה אוריס סטיישן היברידית TS. יולי 2015/קובי ליאני

אורזים לצימר בצפון

האוריס סטיישן לא יכלה להגיע אלינו בזמן טוב יותר - בדיוק לפני שיצאנו לחופשת צימרים משפחתית בצפון רמת הגולן ודרומית לדאעש. בילוי של שלושה ימים מחוץ לבית עם שלושה ילדים אומרים פוטנציאל לכאב ראש, אבל גם שצריך המון מקום למטען כי חוץ מהמון בגדי החלפה, אף אחד מהזאטוטים לא מוכן לוותר על הבינבה, האופניים ואיכשהו תמיד חוזר עם שקיות של איצטרובלים.

האוריס סטיישן אינה מכונית גדולה והיא מוגדרת כמשפחתית קומפקטית (לעומת הקורולה, אחותה הגדולה יותר). אורכה 459 ס"מ, רוחבה 176 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה נפרש על פני 260 ס"מ צנועים. ואלם כשפותחים את תא המטען שלה, מגלים נפח של 530 ליטרים שמספיקים בקלות לכל החפצים לחופשה ועוד קצת. במושב האחורי נכנסו בקלות שלושת הילדים, אשר שניים מהם עדיין נעזרים במושב בטיחות ומאוחר יותר, גם שלושה מבוגרים הסתדרו שם. קצת בדוחק לאור ממד הרוחב והקרבה אל גב המושבים הקדמיים, אבל לא נשמעו תלונות מיוחדות, מלבד פתח כניסה מעט צר בדלתות הצד האחוריות.

מלפנים המצב טוב יותר. יש מרחב מחיה טוב וגם מהעמדה הקדמית קל יותר להבחין בשינוי שעבר תא הנוסעים במסגרת מתיחת הפנים. דשבורד חדש הותקן ובו חומרים טובים מבעבר, פיסול שונה ואלגנטי יותר, לוח מחוונים נאה שבמרכזו צג דיגיטאלי 4 אינץ' לתצוגת מחשב הדרך וגם צג דיגיטאלי גדול (מגע) ונאה במרכז הדשבורד לתפעול מערכות הרכב והמולטימדיה. בולט לטובה בורר הילוכים קטנטן שמזכיר לנו שבעצם בחזית יש לנו שני מנועים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מבחן טויוטה אוריס סטיישן היברידית TS. יולי 2015. קובי ליאני
מבחן טויוטה אוריס סטיישן היברידית TS. יולי 2015/קובי ליאני

חשמל חוסך דלק

בנסיעה רגועה שמקפידה על כל כללי הנהיגה החכונית, השגנו צריכה של 19.6 ק"מ לליטר

ההינע באוריס סטיישן מגיע משילוב של מנוע בנזין עם מנוע חשמלי - היברידי. טויוטה מאמינים גדולים בטכנולוגיה הזו ולכן כמעט כל דגם שמיוצר על ידם, מוצג גם עם שילוב מנועים אלה. דיזלים הם נחלת העבר, אם תשאלו את היפנים. שוחרי הסולר יתקשו לעמוד בתקנים החדשים, במיוחד בחלקיקים ולכן טויוטה משקיעה רבות בטכנולוגיה ההיברידית, עד להשלמת המעבר בעתיד להינע חשמלי טהור.

באוריס הזו יש מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר אשר פועם במחזורי אטקינסון ומפיק 99.3 כ"ס בלבד ב-5,200 סל"ד וכן 14.5 קג"מ של מומנט בהחל מ-2,800 סל"ד ועד 4,400 סל"ד. נתונים אלה נחשבים לצנועים בהחלט, אבל אליהם מצטרפת מערכת חשמלית שמפיקה 80 כ"ס ו-21.1 קג"מ ממתח של 650 וולט, כך שההספק המשולב של שני המנועים עומד על 136 כ"ס - מקביל לרוב דגמי ה-1.6 בנזין המוכרים, כך שלפחות על הנייר אין נחיתות כוח.

במציאות לעומת זאת, לאוריס דווקא יש יתרון גמישות. על התחלת הנסיעה אחראי ההינע החשמלי אשר מסוגל לספק את כל כוחו כבר מהסל"ד הראשון ואליו מצטרף המנוע הבנזיני כתגבור. מדידות ההאצה שלנו גילו שהאוריס זקוקה ל-11 שניות כדי להגיע מעמידה ל-100 קמ"ש (11.2 לפי נתוני היצרן) וכן ל-8 שניות למשימת ההאצה מ-80 ל-120 קמ"ש אשר מדמה עקיפה. נתונים שמניחים אותה במקום טוב באמצע בקבוצת המשפחתיות הקונבנציונליות, כך שלפחות היכולת לחסוך בדלק, לא פוגמת בביצועים.

אם כבר הזכרנו את הנוזל היקר, נספר לכם שבדרך צפונה, עם רכב עמוס ונהיגה שלא מנסה לחסוך בדלק ובשילוב גם קטע נהיגה אגרסיבי (בזמן שהילדים כבר משתכשכים בבריכה כמובן ולא ישובים מאחור) האוריס חשפה בתחנת הדלק נתון של 14.8 קילומטרים לליטר. בנסיעה חזרה שבה הקפדנו על כללי הנהיגה החסכונית שעיקריה האצות מתונות, שיוט במהירות קבועה סביב הקבוע בחוק וכדומה, הגענו הביתה עם נתון מרשים של 19.6 קילומטרים לליטר.

מבחן טויוטה אוריס היברידית סטיישן TS. יולי 2015. קובי ליאני
מבחן טויוטה אוריס היברידית סטיישן TS. יולי 2015/קובי ליאני

בידוד, היגוי והנאה

במסגרת מתיחת הפנים שעברה האוריס, הצהירו בטויוטה כי ברכב נעשו שיפורים רבים בתחום בידוד הרעשים בתוך תא הנוסעים. ובאמת, ברגעים הראשונים של הנסיעה דממה שררה בקבינה, אך חשבנו שמא אלה מגיעים רק משום שאנו נוסעים במצב החשמלי של הרכב, המאפשר לעבור מספר קילומטרים במהירות נסיעה עירונית, מבלי להשתמש בבנזין בכלל. אולם גם מאוחר יותר, אפשר לחוש בשיפור. הנסיעה באוריס המחודשת שקטה מאוד לכל רעשי הסביבה. את המנוע לא שומעים כמעט בכלל, הרעשים המוחזרים מהכביש מושקטים ורק במהירויות תלת ספרתיות גבוהות נשמעת אוושת רוח קלה, בזכות המבנה המשופע מאוד של השמשה הקדמית. השקט הזה הופך את הנסיעה לרגועה מאוד ומאפשר לקיים ברכב שיחה (אם כמובן אף ילד מאחור לא צורח בבכי כי אחותו לא מכבדת אותו בבמבה) מבלי להרים את הקול.

האוריס של טויוטה, עוד מהדור הראשון שלה שנפרד מהקורולה, זכורה לנו לטובה בתכונות ההיגוי שלה. בזמן שיצרניות אירופיות שינו טעם והפכו פחות למכוניות לנהג, האוריס הצליחה בכל זאת להציע משהו קצת אחרת ולא צפוי ממשפחתית יפנית וזה נכון גם במקרה של האוריס המעודכנת. מצד אחד, המתלים שלה מכוילים על הצד הרך כדי לספק נוחות גבוהה בנסיעה, אך מנגד, הם מכוילים כדי להציע ריסון טוב לתנודות הגוף ועומסים בפניות ואל אלה מצטרף הגה, שאמנם מתוגבר חשמלית, אבל תגובתי וזריז ויחד מתקבלת יכולת מהנה בכניסה לפניות.

בכל סגנון נהיגה, אם בשיוט נינוח בכביש המהיר, ברחובות צפופים או במעלה כביש הררי, האוריס סטיישן היברידית מעבירה תחושה בטוחה ובוטחת לידי האוחזים בהגה. היא תמיד מרגישה בשליטה ולא משנה כמה מנסים להוציא אותה משלוותה, הכל נשאר על מי מנוחות, תחת פיקוח האלקטרוניקה. אבל למרות היכולת הטובה, האוריס ההיברידית מעודדת במובהק נסיעה רגועה וחסכונית ככל הניתן. מחט תפוקת הכוח בלוח המחוונים מאדימה כשעוברים מהתחום החסכוני לבזבזני וגם מחשב הדרך מתריע בפני העלייה בצריכה, אז פשוט מרפים קצת מהגז, ללוחצים על מתגי בקרת השיוט ונותנים לה לעשות את העבודה. בסוף היא גם מצליחה, כאמור.

מבחן טויוטה אוריס סטיישן היברידית TS. יולי 2015. קובי ליאני
מבחן טויוטה אוריס סטיישן היברידית TS. יולי 2015/קובי ליאני

יקרה, בהתחלה

המבחן שלנו גילה שלא רק שמדובר במכונית חסכונית, אלא גם במשפחתית שימושית, יעילה, נעימה ואפילו מהנה לנהיגה

לאוריס היברידית סטיישן ישנה מכשלה אחת בדרך אליה וזו המחיר. היא יקרה יותר לקניה ראשונית ממרבית מתחרותיה עם תג מחיר של 137,900 שקל לפני תוספת של 2,000 שקלים לגרסה עם הגג הפנורמי. 140 אלף שקל למשפחתית זהו סכום לא מבוטל, אך בטויוטה מספרים כי עלות זו חוזרת מהר בהשוואה למשפחתית אחרת, בהוספת עלויות השימוש ברכב. בליסינג, כלי רכב היברידיים נהנים מהקלות מס שמביאות לחיסכון של כ-5,000 שקלים לעומת משפחתית מתחרה. גם לחיסכון בדלק יש משקל כלכלי ולפי חישובי היבואנית, ניתן לחסוך כמעט 12 אלף שקלים בשנה, רק בהוצאות הדלק.

הנתונים האלה בהחלט משחקים לטובת אוריס המחודשת וכאמור, מספרי המכירות ופילוח הגרסאות - כאמור עם יתרון מוחץ לגרסה ההיברידית, מאשרים זאת. המבחן שלנו גילה שלא רק שמדובר במכונית חסכונית, אלא גם במשפחתית שימושית, יעילה, נעימה ואפילו מהנה לנהיגה. עכשיו היא גם קצת יותר נאה וקצת יותר שקטה.

מבחן טויוטה אוריס סטיישן היברידית TS. יולי 2015. קובי ליאני
מבחן טויוטה אוריס סטיישן היברידית TS. יולי 2015/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully