וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה ראשונה למרצדס E קלאס: טכנולוגיות מעולם אחר

9.7.2015 / 11:12

מרצדס E קלאס החדשה תוצג בעוד כחצי שנה בדטרויט. תושק עם אמצעי בטיחות משוכללים ועזרי נהיגה, כולל חניה אוטומטית בשליטה מהסמארטפון ובקרות נהיגה אוטונומיות במהירות גבוהה

אתר יצרן

מרצדס-בנץ פרסמה לאחרונה סרטון תדמיתי חדש בו היא מדגימה את תכונותיה של מערכת החניה האוטומטית שלה, אשר תוצג בפעם הראשונה במכונית סאלון בשורותיה, ה-E קלאס.

הדור החמישי (W213), שייחשף רשמית במסגרת תערוכת דטרויט בינואר הקרוב, מעלה את הרף בכל הקשור למערכות בטיחות והנחיה מרחוק באמצעות שלטים, וכולל גם בקרות בלימה אדפטיביות משוכללות ונהיגה אוטנומית במהירות של יותר מ-100 קמ"ש. חיישנים אלו למעשה, משמשים גם את מערכת החניה העצמאית של ה-E קלאס ואת כל המצלמות במעטפת ההגנה.

בסרטון, אפשר לראות את ה-E קלאס תחת הסוואה במסגרת מבחנים שנערכים לה לאחרונה בגרמניה. בתוך כך, מקורבים לדיימלר מסרו לכלי התקשורת בצרפת כי ה-E קלאס עוצבה ברוחה של ה-S קלאס, אבל בפרופורציות השגרתיות של הקטגוריה ולפי שפת העיצוב הנוכחית (GLE...). כמו כן, תחנוך מערכת תאורה מתוחכמת עם 84 נורות LED נפרדות, מדוייקות, מסתגלות לתנאי הדרך ומונעות סינוור.

.

מרצדס E קלאס חניה אוטומטית. אתר יצרן
מרצדס E קלאס החדשה. פיתוחים חשובים בתחום הבטיחות/אתר יצרן

האטרקציה הגדולה כאן, היא השימוש בהנחיה האקטיבית באפליקציית מרצדס בסמארטפון, אשר מאפשרת לנהג לנווט את ה-E קלאס למקומות חניה פנויים על ידי יציאה מהרכב והכוונתו. המכונית מסוגלת לבצע הכול בעצמה, אבל הנהג חייב להיות עם אצבע על הצג, משום שאם יסיר אותה תסיק המערכת שניצב מכשול בדרך והפעולה תקטע.

טכנולוגיות דומות נמצאות תחת פיתוח במותגי ב.מ.וו, אודי, טסלה, וולוו ועוד, ולכן המבחן האמיתי יהיה בעיקר בקלות השימוש ובמסוגלות החיישנים לבצע מכלול מגוון של פעולות מסובכות. במרצדס מכל מקום, יכניסו את הבקרה כאופציה לרכישה ב-E קלאס הבאה.

זאת ועוד, הדגשים שמרצדס מעניקה להגנה על נוסעיה ניכרים גם בפיתוחים יוצאי דופן, כמו למשל בקרת ה-Pre-Safe Sound. במחקרים שביצעו בחברה, נמצא כי רעש תאונת דרכים עשוי לגרום לנזק חמור לשמיעה, ולכן מרצדס פיתחה תדר מיוחד בחלל הפנים ש"מפריע" לעוצמת הרעש המחרישה בעת תאונת דרכים.

באגף ההנעה, מרצדס E קלאס תישא בחזיתה את מנועי סדרות הבית, וכן תזניק את מנועי ה-6 צילינדרים בטור שיחליפו את מנועי ה-V6 הקודמים. בין היתר, תיחשף גם ה-350E עם מערכת הינע היברידית. רוב המנועים מחוברים לתיבת ה-9G לה תשע מהירויות (פרט ל-AMG), הנעה אחורית ואופציה להנעה כפולה 4 מאטיק בחלק מהדגמים.

ה-E קלאס החדשה, צפויה לצאת לכבישים במחצית השניה של 2016.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully