וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהג פרסם תעלול נהיגה בפייסבוק, ורשיונו נשלל לשנה

10.7.2015 / 8:35

ולדימיר לוכין מלטביה פרסם בבלוג הנהיגה שלו בפייסבוק דריפט על מקטע כביש מסוכן באנגליה. המשטרה גילתה את הפרסום, ושללה את רשיונו ל-12 חודשים. "ההתלהבות עלתה לו לראש"

Vladimir Lohin

הרשת החברתית יכולה להיות פלטפורמה מצוינת לפרסום ולקידום, אולם ללא משנה זהירות, עשויה להפוך את החברים בה למטרה. כך קרה לאחרונה לנהג מירוצים חובבני בשם ולדימיר לוכין, שהחליט לפרסם בבלוג הפייסבוק המוקדש לנהיגתו הלוליינית מעין מחווה ל"מהיר ועצבני", במקטע כביש מסוכן וידוע לשמצה באנגליה, ה-Hartside Pass.

ולאד בן ה-25 נסע עם הניסאן 200SX המשופרת שלו לאיזור פנרית' בחבל קומבריה בבריטניה כדי לצלם פוסט חדש לעמוד הפייסבוק שלו. בשעה 5 בבוקר, בגובהשל 580 מטרים מעל פני האדמה - על פסגה תלולה, ביקש מחבריו שהצטרפו לנסיעה לתעד אותו מבצע "דריפט" (סחיפת הגלגלים) בין מקטע ישר לעקלתון, שבו נרשמו בעבר הרבה תאונות דרכים קטלניות.

הניסאן 200SX אמנם מצוידת בכלוב הגנה, רתמות מירוץ במושב הנהג וגם ככל הנראה נמצאת בידיו של אדם די מיומן, אבל כל זה לא עזר לולדימיר השובב לאחר שסוכנים של יחידת האינטרנט של משטרת בריטניה גילו את הסרטון ועצרו אותו לחקירה ממושכת.

בדיון בבית המשפט, הודה במעשיו והואשם בנהיגה מסוכנת ורשיונו נשלל ל-12 חודשים, וכן נגזרו עליו 150 שעות של עבודות שירות וקנס של כ-1,800 לירות שטרלינג (כ-10,000 שקלים). החוקר שניהל את התיק, אמר בסיום הדיון בבית המשפט: "נהיגה היא מעשה שדורש הרבה אחריות. ואם מתייחסים אליה בזלזול, זה יכול להוביל לתוצאות טרגיות - הן לשוהים ברכב והן למשתמשים האחרים בכביש. אני מקווה שהלקח מהסיפור הזה ימנע השנות מקרים כאלו בעתיד. מה שנראה כמו הנאה לא מזיקה, עשוי להסתיים בהשלכות ארוכות טווח".

ולדימיר, שמסיים השנה תואר שני בהנדסה באוניברסיטת צפון אומבריה, ציין בפני חוקרי המשטרה כי בחר בקטע הכביש המפותל כי שומם מנהגים, וכן השתמש בתצפיתנים שיסייעו לו להבחין בכלי רכב בסביבה. כמו כן, ניסה לשכנע אותם שהוא "יודע מה הוא עושה", אבל טיעונים אלו נשללו על הסף כמובן.

עורך דינו של ולדימיר, לי פייש: "הוא מכיר בעובדה שהוא עשה כאן משהו חמור ומסוכן. הוא פשוט נכנע למאווים שלו, וההתלהבות מנהיגה עלתה לו לראש". שופטת בית המשפט, בטי פול, סיכמה: "אין לי ספק ולאד, שאתה אדם אינטליגנטי עם תשוקה לנהיגה. אבל, אתה לא יכול לתרגם את זה לכביש ציבורי, ועל אחת כמה וכמה באיזור רווי תאונות דרכים. הדרך לא נמצאת שם כדי שתוכל להשוויץ בפני החברים שלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully