וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוטוסטרדה לאופניים: 150 קילומטרים של שבילי אופניים בגוש דן

12.7.2015 / 11:15

שר התחבורה ישראל כץ יזם הקמת רשת שבילי אופניים שתמתח על פני 150 קילומטרים באיזור גוש דן. "תיתן מענה לשימוש הגובר באופניים ותשפר את הבטיחות של כל משתמשי הדרך". מועד הסיום, בעוד 4 שנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שבילי אופניים. רצף של 150 קילומטרים בגוש דן/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד התחבורה גיבש תכנית להסדרת שבילי אופניים באזור גוש דן שאורכה כ-150 קילומטרים ותתפרש על פני מספר ערים מרכזיות, כך הודיע היום (א') שר התחבורה ישראל כץ. במסגרת התכנית, יוקמו שבילי אופניים שייצרו רצף תנועה שמוגדר על ידי משרד התחבורה כ"רשת אוטוסטרדות" בסטנדרט גבוה, שתחבר איזורי תעסוקה לאיזורי מגורים ועוד.

על פי תכנית משרד התחבורה, שבילי האופניים יהיו ברוחב של שלושה מטרים וישולבו בהם במידת הצורך גם גשרים שיאפשרו מעבר בטוח בין כבישים. לאורך המסלול יוקמו מתקני שירות כמו ברזי שתיה, עמדות מנוחה, מפות ושילוט מתאים עם הכוונה.

בסך הכול, תוקמנה 10 אוטוסטרדות בערים פתח תקווה, תל-אביב, רמת גן, חולון, בת ים, פתח תקוה, בני ברק, גבעת שמואל, גבעתיים, אזור, רמת השרון, ראשון לציון, רעננה, כפר סבא, הרצליה, רמלה ואור יהודה. משך התכנית - 4 שנים, עם חניכה של חלק מהשבילים כבר במהלך השנה הבאה.

השר כץ ציין כי התכנית נועדה להקל על גודש התנועה בערים על רקע עבודות הרכבת הקלה, ולשפר את הבטיחות בדרכים עקב הגידול שנרשם בשנתיים האחרונות בשימוש באופניים חשמליים ורגילים. "רשת האוטוסטרדות תשרת אלפי רוכבי אופניים ביום, תצמצם את הגודש בדרכים ואת זיהום האוויר ותשפר את הבטיחות של הולכי הרגל והרוכבים כאחד", כך אמר. בשנת 2013 יובאו ארצה 33 אלף זוגות אופניים חשמליים, וב-2014 זינק הנתון ל-73 אלף כלים.

מפת שבילי אופניים בגוש דן, משרד התחבורה. משרד התחבורה, אתר רשמי
מפת שבילי האופניים בגוש דן/אתר רשמי, משרד התחבורה

על פי נתונים של משרד התחבורה, נסיעה ברכב פרטי מגבעת שמואל לצומת מעריב לדוגמא, אורכת כ-50 דקות, בעוד שימוש באופניים חשמליים על גבי התוואי שהוצע, יקצר את הנסיעה במחצית, ונסיעה לבורסה ברמת גן מהרצליה תמשך 40 דקות באופניים חשמליים, לעומת קרוב לשעה ברכב פרטי.

בתכנית המתגבשת, שותפים משרד האוצר, הפנים, רשויות מקומיות, נציגי חברת נת"ע, נתיבי איילון, ונתיבי ישראל, תחת ועדת היגוי בינמשרדית של משרד התחבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully