וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובלים ונהנים. חופשה לרכיבת אקסטרים ברומניה

תשכחו משופינג וממזון מהיר. הקניון היחידי שתראו בחופשה לרכיבת אקסטרים אנדורו הוא במפגש בין הרי הקרפטים. ראובן סביו טס, דילג בן סלעים וחזר מחוייך עם בוץ בשיניים

צילומים: ראובן סביו

טיול רכיבה הארד אנדורו ברומניה. ראובן סביו (מערכת וואלה!), קובי ליאני
טיול רכיבה הארד אנדורו ברומניה/קובי ליאני, ראובן סביו (מערכת וואלה!)

אחרי כמה שעות של רכיבה בגשם שוטף, אני כבר לא מתרגש מצלילה לתוך שלוליות הענק לאורך השבילים, מהתנגשות בסלעי ענק או מסחיטה של טיפות נוזל הקירור האחרונות ממערכת הקירור של ההוסקוורנה. הדבר היחיד שאני משתדל לשמור עליו הוא, לא להיתקע מאחורי רוכב תקוע אחר ולקבל ממנו שפריץ של עיסת בוץ דביקה לתוך הפנים. הגשם שיורד כבר יומיים ברציפות הפך את האדמה לעיסה חלקלקה משובצת בשלוליות ענק ובפלגי מים זורמים לכל הכיוונים. הסלעים ושורשי העצים החבויים מתחת לעלים והבוץ החלקלק מצליחים לעצור כל מי שלא מתנגש בהם במהירות ובנחישות, אך כמובן שללא אחיזה לא ניתן לייצר מספיק מהירות ולכן רוב הזמן דוחפים. אני מתחיל להתנשף בקצב מטורף ומרגיש שהדופק עלה הרבה מעל המומלץ והעלייה עוד ארוכה מאוד. אין לי ברירה אלה להמשיך לדחוף, להרים פעם אחר פעם את האופנוע מהבוץ, להתנשף והכי חשוב, ליהנות! ואכן אני באמת נהנה, כי בדיוק בשביל זה באתי לכאן, ליהנות מהסבל.

טיול רכיבה הארד אנדורו ברומניה. ראובן סביו (מערכת וואלה!), קובי ליאני
טיול רכיבה הארד אנדורו ברומניה/קובי ליאני, ראובן סביו (מערכת וואלה!)

חופשת רכיבה

טיול של שלושה ימי רכיבה וחמישה לילות במלון ibis שלושה כוכבים, עומד על 875 יורו הכוללים אופנוע, דלק, ארוחות בוקר וערב והסעות מבוקרשט לסיביו

ברוכים הבאים לסיביו, לרכיבת הארד אנדורו מאורגנת על ידי חברת Tcp xpower האוסטרית. בשנים האחרונות, חופשות רכיבה בחו"ל הפכו להיות מאוד פופולריות בקרב רוכבי האופנועים בישראל. לפני מספר שנים זו הייתה נחלתם של עשרות בלבד בשנה, אך בשנים האחרונות המספרים מגעים למאות רבות. הסיבות הן בעיקר, העלייה ברמת הרכיבה בישראל, החשיפה שהאינטרנט מאפשר למגוון אתרים ופעילויות וכמובן המצב הכלכלי בישראל ושער השקל הגבוה יחסית למטבעות הזרים. בשנים האחרונות רומניה הפכה ליעד המבוקש ביותר, בזכות מרוץ האקסטרים אנדורו המפורסם "רד בול רומניאקס" והמחירים הזולים יחסית לשאר המקומות בעולם. טיול של שלושה ימי רכיבה וחמישה לילות במלון ibis שלושה כוכבים, עומד על 875 יורו הכוללים אופנוע, דלק, ארוחות בוקר וערב והסעות מבוקרשט לסיביו כ-300 ק"מ כל כיוון. על המחיר הזה צריך להוסיף רק טיסות בהתאם לבחירתכם, כאשר ההמלצה שלי היא למצוא טיסות עד סיביו, אבל על כך בהמשך.

טיול רכיבה הארד אנדורו ברומניה. ראובן סביו (מערכת וואלה!), קובי ליאני
טיול רכיבה הארד אנדורו ברומניה/קובי ליאני, ראובן סביו (מערכת וואלה!)

סיביו, קרפטים ורומניאקס

העיר סיביו שוכנת בלב הרי הקרפטים וכאמור התפרסמה מאוד בתחום האנדורו בזכות מרוץ האקסטרים אנדורו "רד בול רומניאקס". בנוסף לכך ובניגוד למרבית מדינות אירופה, ברומניה עדיין רכיבת שטח "לא אסורה" ואין כמעט פיקוח בכלל בתחום ולכן נוצרו אין ספור סינגלים ומסלולי רכיבה בתוך היערות. חלק גדול ממסלולים אלו שימשו לאורך השנים לטובת המרוץ האמור ולכן מחורצים וחפורים היטב כתוצאה מהשימוש הכבד של כמה עשרות אלפי אופנועים שעברו עליהם בתנאי בוץ. המסלולים השונים מספקים מגוון רחב מאוד של רמות קושי והמדריך דואג להתאים את אופי המסלול לרמת הרכיבה של חברי הקבוצה. לרוב הרכיבה היא בקבוצות של 5-7 רוכבים לכל מדריך וזה בהחלט מספיק במקרה שבו רמת הרכיבה של הקבוצה היא פחות או יותר דומה. בכל מקרה אחר, המדריכים מכירים מספיק טוב את השטח על מנת לפצל את הקבוצה בקטעים קשים במיוחד ולא לגרום לעיכובים, או לגרום לרוכבים פחות מיומנים לסבול.

האופנועים הם מתוצרת KTM והוסקוורנה בלבד מהשנתון האחרון וכולם במצב תחזוקה טוב מאוד וניתן להזמין מראש את דגם האופנוע הרצוי. לפי דעתי, עבור אלו שמחפשים "צרות" והם בעלי יכולת רכיבה גבוהה כדאי לבחור בדגמי שתי פעימות, לאלו שמחפשים צרות אבל לא בעלי יכולת רכיבה גבוהה מאוד מומלץ דגם הפרירייד שתי פעימות ולכל מי שרוצה ליהנות מכל העולמות מבלי ללכת על אתגרים קיצוניים, כדאי לבחור ב-350 ארבע פעימות.

סדר היום מתחיל בארוחת בוקר במלון, בשעה תשע וחצי יוצאים לשטח וחוזרים ממנו בחמש וחצי. במהלך היום עוצרים באחד הכפרים לארוחת צהריים ולהפסקה של כשעה. במהלך ההפסקה צוות הסיוע בודק את האופנועים, מתדלק אותם ובמקרה הצורך מתקן כל מה שצריך. ניתן גם להשאיר בגדים יבשים ודברים אחרים ברכב הסיוע בבוקר כדי שאלו יגיעו אלינו בארוחת הצהריים, נוח מאוד במיוחד בתנאי גשם כבד. מסלולי הרכיבה כוללים כל מה שניתן לחלום עליו, עליות וירידות בכל הזוויות כולל כאלו שרק יחידי סגולה מצליחים לסיים על הגלגלים מבלי לקבל סיוע חיצוני וזה מאוד מקובל ברכיבות אקסטרים אנדורו. חלק גדול מהאופנועים מצוידים ברצועות משיכה מעל הכנף הקדמית והאחורית בכדי להקל על משיכה והרמה של האופנוע במקרה הצורך. למי שלא אוהב למצוא את קצה היכולת, ישנם מסלולים זורמים ומהירים על כרי דשא אין סופיים באזורים הגבוהים יותר, מעל קו העצים. בכל מקרה הנופים מרהיבים והעובדה שניתן לרכב בכל מקום והאהדה שהמקומיים רוחשים כלפי רוכבי האופנועים, גורמים לך להתרגש וליהנות מהרכיבה באופן יוצא מהכלל. מומלץ מאוד להגיע לסיביו יחד עם קבוצה מגובשת מראש, שחבריה מכירים זה את וכך נוצרת בקלות אווירה שמגבירה עוד יותר את ההנאה מהטיול.

בסיום יום הרכיבה מגיעים חזרה למלון, אם צריך מדווחים לצוות התחזוקה על בעיות באופנוע ואת כל בגדי הרכיבה המלוכלכים והרטובים ניתן להשאיר בחדר מיוחד שהוכן לכך עם רדיאטור חימום שדואג, אם הוא עובד, לייבש עד כמה שניתן את הציוד. ארוחת הערב מתקיימת באחת מהמסעדות המובחרות שבמרכז העיר ולאחר הארוחה ניתן להנות מטיול במרכז העיר ההיסטורי, או ממועדוני הלילה הרבים שבעיר.

טיול רכיבה הארד אנדורו ברומניה. ראובן סביו (מערכת וואלה!), קובי ליאני
טיול רכיבה הארד אנדורו ברומניה/קובי ליאני, ראובן סביו (מערכת וואלה!)

עייפים ומרוצים, מאוד

לאחר שלושה ימי רכיבה אינטנסיביים, שמתוכם שניים היו בגשם שוטף, אני יכול לומר בוודאות שהחבילה אותה מציעה חברת top xpower היא אטרקטיבית במיוחד ובהחלט עונה על כל מה שרוכב שטח יכול לרצות לקבל בחופשה שכזו. אנחנו ביצענו את הנסיעה מבוקרשט לסיביו עם מיניבוס מקומי שהזמנו דרך החברה ונתקענו גם בהלוך כארבע שעות וגרוע מכך גם בדרך חזרה לטיסה. צריך לזכור שזו עדיין מדינה שרמת החיים בה נמוכה בהרבה ממדינות מערב אירופה וגם מצב הכבישים והרכבים המקומיים הוא בהתאם. הצעתי היא להזמין טיסות עד סיביו בכדי להימנע מאי הנעימות המיותרת אותה אנחנו חווינו. למרות זאת נהניתי מאוד מהחופשה ואני בהחלט ממליץ לכל רוכב שטח שכבר צבר כמה שנים של ניסיון ברכיבת אנדורו לפנק את עצמו ואת חבריו בחוויה שכזו.

גילוי נאות: הכותב לא הוזמן על ידי חברת top xpower ושילם מחיר רגיל עבור כל השירותים שקיבל.

טיול רכיבה הארד אנדורו ברומניה. ראובן סביו (מערכת וואלה!), קובי ליאני
טיול רכיבה הארד אנדורו ברומניה/קובי ליאני, ראובן סביו (מערכת וואלה!)
  • עוד באותו נושא:
  • אנדורו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully