וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: הטבה בשווי שימוש לנהגים ברכב חשמלי ופלאג-אין

14.7.2015 / 14:29

רשות המיסים עדכנה את שווי השימוש לכלי רכב בעלי הנעה מתקדמת. מכוניות פלאג-אין וחשמליות תקבלנה זיכוי בגובה 1,000 שקלים. בדגמים היברדיים יסתפקו בינתיים ב-500 שקלים

נהיגת התרשמות: טויוטה פריוס פלאג-אין. ניר בן טובים
טויוטה פריוס פלאג-אין/ניר בן טובים

בהתאם להחלטותיה של ועדת הכלכלה של הכנסת, החל מתחילת חודש יולי 2015 זכאים עובדים להם רכב פלאג-אין (נטען מרשת החשמל) או חשמלי טהרני, לקבל הטבה של 1,000 שקלים בשווי השימוש לרכב צמוד, כך הכריזה היום (ג) רשות המיסים בישראל. כלי רכב היברידיים יזכו להוזלה של 500 שקלים בשווי השימוש, לעומת 560 שקלים קודם לכן נוכח ההוזלה בחלק מהדגמים ההיברידיים הנמכרים בארץ, כנגד התייקרות של כלי רכב חשמליים.

על פי הנוסח המתוקן, שווי השימוש לרכב היברידי לעובד הינו בשיעור גבוה מזה של רכב רגיל (מנוע בערה סטנדרטי), משום שעלותם של הדגמים ההיברידים גבוהה, ושווי השימוש מחושב כאחוז אחד מהמחירון. בתוך כך, רכב היברידי נחשב חסכוני יותר, כמו גם רכב חשמלי כאמור, ולכן "התעורר הצורך להתאים את נוסחת שווי השימוש באופן שישקף בצורה נכונה יותר את טובת ההנאה של העובד מקבל הרכב", כך לשון הרשות.

השינוי בתקנות, בכפוף לפרסומו ברשומות, נכלל במסגרת הארכה והתאמה שמבצעת רשות המיסים בענף הרכב בגין התמורות שחלו בשנים האחרונות בשימוש בכלי רכב היברידיים וחשמליים. התקנה המעודכנת תימשך עד סוף 2017, ובהמשך ייבחנו מחדש במשרד האוצר וברשות המיסים את הקידמה בתחום זה, ויעריכו באיזה היקף לעדכן את שווי השימוש עם סיום הוראת השעה.

בישראל, נמכרים כיום דגמים מעטים להם יכולת טעינה מהשקע ("פלאג-אין"), בהם טויוטה פריוס פלאג אין (180 אלף שקלים) ומיצובישי אאוטלנדר PHEV שמתומחר ב-225 אלף שקלים. באגף החשמלי, אפשר לרכוש כיום את ניסאן ליף שנמכרה ביחידות מעטות מאשתקד (סביבות 140 אלף שקל וצפונה), וכן שאריות דגמי רנו פלואנס של מיזם בטר פלייס (משומש).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully